Óók nog gekocht, een Zentra Safari met PUW 1568 (of 1586 weet ik niet meer) automaat. En mooi dik plexiglas en schroefkroon. De duikring is ooit gepoetst of zo, cijfers zijn nog in relief aanwezig, maar geen verf meer. Mooi Tissot bandje zat er ook al bij
Plekjes en krasjes lijken door de foto’s veel erger dan werkelijkheid…
Mooie duiker Martijn, zo op het eerste gezicht geen ‘huis tuin en keuken duikertje’ uit de 70’s, maar één die bedoeld is voor zn functie; diep gaan (150M?)
Je hebt nog redelijk wat relief zitten op je ring, kan je dat niet vullen met zwart?
oeps
Is die van jou? Is één van de weinige fatsoenlijke foto’s als je op Zentra safari zoekt op google images. Ik heb hem wel effe op tinypic gezet om geen bandbreedte van je photobucket te verspillen.
@ Ernst, 20 atmosfeer staat op de achterkant, dus tegen de 200 meter waterdicht als mijn discalculie nog in orde is >X
Van wikipedia:
Some watches are rated in bars instead of meters. Since 1 bar is the approximately the pressure exerted by 10 m of water, a rating in bars may be multiplied by 10 to be approximately equal to that based on meters. Therefore, a 20 bar watch is equivalent to a 200 meter watch. Some watches are rated in atmospheres (atm), which are about 1% greater than bars. In the United Kingdom, scuba divers and others often use the word atmosphere interchangeably with bar (1 atm = 1.01325 bar, or 101,325 Pa).
O ja, die bezelcijfers goed krijgen, ik heb wel eens gelezen dat er dan een zwart goedje overheen gesmeerd wordt en dan het teveel wegvegen.
Ook een mooie met weer die drietand
Is deze ook waterdicht? En die van mij komt niet
van ebay maar van marktplaats
Ok ja ik had hem inderdaad ergens te koop zien staan , maar ik wist niet meer waar.
En er staat op de mijne wel water-resistand maar hoeveel/ver weet ik niet.
Weet wel dat hij erg zuiver de tijd bijhoudt.