Zet hier je vintage horloge foto die nergens op internet te vinden is.

Deze is wel zeldzaam, maar losse onderdelen zie ik wel voor mijn “Safira” met “AHO 1021” uurwerk. Ik zie zo gauw 1 plaatje met een horloge met hetzelfde merk maar ander model. “August Holz” is de uurwerk fabrikant.
9c63175e7181139187f08ad219b4e8870359ab01_1_500x500 ccf2a7d889075e385c96ab93e70f7376f7bd615c_1_486x500 67ce48c0b13e475529691ce7bf448f2503b10b09_1_477x500 062d34ec3ef98274d4801e592b2e06ef2596c10c_1_489x500

8 likes

Van dit zilveren Tissot dameshorloge uit 1925 heb ik nooit een tweede gevonden online:
Uurwerkje is een 10.5’’’ van FHF ontwerp, maar wellicht door Tissot geproduceerd.

8 likes

Mooie kast zeg!

Ik heb deze unit op de kop getikt. Volgens de verkoper uit laat jaren 80 maar ik heb nergens een vergelijkbaar exemplaar kunnen vinden. Mooie stalen kast netjes afgewerkt met een nette rvs band. Staat geen merk op. Behalve Led watch. Op de achtetdeksel.

Als je op de knop op de zijkant drukt laat hij de tijd zien. In dit geval 6 uur en 36 minuten

Nog een keer drukken laat de datum zien
In dit geval 08 juni

Ik vind het wel een tof systeem en het leest vrij makkelijk af na een paar keer oefenen.

Iemand die meer informatie hierover heeft ik hoor het graag. Groeten Jaac.

8 likes

De enige foto’s die ik vind met google zijn van mijzelf.

9 likes

Ik doe mee!

Wijzerplaat opschrift:

GAMO
21 RUBIS

SHOCKPROOF
ANTIMAGNETIC

De enige referenties die ik kan vinden naar dit horloge zijn de foto’s die ik hier zelf op het forum heb gezet :smile:

5 likes

Leuk ding, eerder na 2000 gezien de lithium batterij en het design. Tokyoflash maakt wel van die dingen.

1 like

Dank je. Ook een vrij zware kast, massief stuk zilver :grinning:

1 like

Dat moet het kwijtgeraakte horloge van Knight Rider😁 zijn. Vette klokje!

1 like

Ik vond eind jaren 80 ook al erg oud. Zo rond 2000 past inderdaad beter. Wel vreemd dat ik verder nergens meer zo’n model ben tegen gekomen. Zeker nooit van de grond gekomen.

Thanks. Ik vind hem zelf ook leuk om af en toe te dragen. Ledjes zijn wel lekker fel.

Voor @Kid-EZ

Veel Finse merken waren (of in geval van Leijona zijn) voor de thuismarkt bestemd en daar zul je online weinig foto’s van vinden. Info is ook vaak schaars, en catalogi werden volgens mij voor deze eenvoudige horloges niet gemaakt.

Tiger is in elk geval een merk van Aseman Kello, een juweliers bedrijf dat nog steeds bestaat al voeren ze dit merk al decenia niet meer.

Leijona bestaat nog steeds al leveren ze veelal horloges met een (Japans) quartz uurwerkje erin. De Zwitserse hoogtijd dagen zijn lang voorbij. Met als uitzondering de range die samen met Kari Voutilainen is gemaakt.

https://www.voutilainen.ch/

7 likes

Wat een pracht exemplaar is die Tiger! Grrrrrr
227-2271167_garfield-thumb-up-garfield-thumbs-up
Wrouwww!

1 like

Een Swanson met logo op 12uur, kan met Watch of Uhr erachter geen enkele andere vinden. Met horloge erachter kom je hier op HF uit :+1:t3:

Alle afbeeldingen die ik vind van deze Delgia Chronographe in rosé goud zijn… hetzelfde horloge…

Inmiddels heeft is deze ge-serviced door watchinside. Hij doet het super!

7 likes

Wat een juweeltjes weer!

Erg gaaf, die kleuren- en materialencombinatie. Voor mij een van de weinige “herenhorloges” dat weg komt met diamantjes.

1 like

Deze pronto nog nooit eerder gezien.

5 likes

Een FENY gekocht op Ebay in Duitsland, De verkoper noemde het een raritat. met umlaut
,met een cal 1152

1 like

1 like