Zie door de bomen het bos niet meer. / de keuze is (bijna) gemaakt.

Nee nog niet, maar ik begrijp dat een persoonlijk detail dan lastig is.

1 like

:+1:

Nog 1x advies gevraagd, laten leveren met de standaard bruine pilot strap of laten leveren met de zwarte pilot strap?
Ik neem wel de versie zonder FL23883 er in gegraveerd, dus daar niet op letten :rofl:

ZWART;

BRUIN;

1 like

Ik zeg bruin; tikkeltje speelser.
Hoewel ik zelf vaak de neiging heb om op een zwart horloge een zwarte band te zetten. :thinking::joy:

2 likes

Ja dat heb ik dus ook, ik ben zelf niet zo bruin drager, geen bruine schoenen en geen bruine riem.
Maar de bruine band is idd wat speelser.
Daarom een dilemma haha :smile:

1 like

Ik zou ook voor bruin kiezen…geeft meer contrast tussen wijzerplaat en band.

2 likes

grappig heb gister dus een oude stowa op de kop getikt, volgens internet uit de jaren 30, volgens persoonlijke mail van de CEO van stowa uit 1953.
Deze heeft dus ook blauwe wijzers :smile:

brrrruinnnnn!!

1 like

Ik ga ook mee met bruin!

(Office topic) Maar draag aub geen bruine schoenen of riem, ziet er niet uit. Zoals mijn buitenlandse collegae zeggen: " Hoe herken je een Nederlander? Aan z’n bruine schoenen."

1 like

Ik draag nooit geen bruin :joy:
Daarom ook de twijfel tussen een bruine of zwarte band.

Dan is een keer zwart juist wel een leuke afwisseling idd… :wink:

1 like

Gewoon beide… voor 24 euro per band kan je toch niet sukkelen :wink:

1 like

Klopt ook, thanks. Vind €79 voor die gravure wel duur, en niet eens mooi trouwens.

1 like

Ook ik draag nooit bruine kleding of schoeisel, maar de bruine band heeft mijn sterke voorkeur, veel meer contrast met het de wijzerplaat en in zijn geheel spreekt dat mij in zijn geheel veel meer aan.

1 like

Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van de FL23883 gravering vinden.
Ik neem die optie niet, maar het was het nummer van het ministerie waar de fliegers gekeurd moesten worden.
Krijg altijd de kriebels van een tekst in de kast gegrafeerd.

Na eerder de IWC Pilot Mark XVIII gehad te hebben sta ik nu ook op het punt een Stowa Flieger Classic 40 (no logo / no date) te bestellen … maar ik ga wel voor de versie met centrale secondewijzer (vind ik voor een Flieger die duidelijk een afstammeling van de B-Uhren is persoonlijk meer historisch ‘correct’) en natuurlijk handopwinder …

Als strap ga ik denkelijk opteren voor onderstaande versie met vouwsluiting en dan een extra bruine en zwarte pilot voor erbij :wink:

De FL23883 gravering hoeft voor mijn niet - 79 euro extra vind ik dan net wat teveel hiervoor …

6 likes

Ja klopt meer historisch correct dat wel, maar alleen de 41 heeft het mooie unitas handopwind uurwerk. En aangezien ik wel een secondewijzer wil dan maar met small second.
Idd die 79 euro voor de gravering vind ik ook aardig duur en tot slotte niet mooi.

1 like

Klopt - die Unitas is idd véél mooier … maar ik geef persoonlijk voorrang aan de front (waar ik toch het meeste van de tijd op zit te kijken) ipv de back :wink:

(en eigenlijk dient een echte flieger natuurlijk gewoon een gesloten caseback te hebben)

Maar foute keuzes zijn er nartuurlijk niet hé - ieder zijn smaak :+1:

2 likes

Laatst trouwens een review gelezen dat de stowa flieger echt zijn geld waard is (prijs-kwaliteit) en ze vroegen zich af waar IWC in gods naam de vraagprijs vandaan haalt.

Zo bestelling geplaatst, 3 weken wachten… spannend :sunglasses: :sunglasses:

2 likes