Zie ik het dan verkeerd?

Bert1 Schreef:

palopalo Schreef:

het gehoord dat minimum bedrag niet heeft
gehaald
daarom wordt die niet gegund en die rolex weet
ik
niet. tja je vraagt probleem als je zoiets met
1EURO begint.

Juist niet dus. Kennelijk kun je een minimum prijs
ingeven. Dat lijkt me behoorlijk veilig voor de
verkoper.

Zeker als je daarna zelf mag beslissen of je de prijs hoog genoeg vindt. Blijf het echter onzin vinden. Een veiling is een veiling en als je een minimumprijs opgeeft en die wordt overboden, lijkt het mij niet meer dan normaal als hij dan aan de hoogste bieder wordt verkocht, of ben ik nou te naïef?

Die opdrachtgever schiet zichzelf behoorlijk in de voet! (:smiley:

Er staat bij de BVA veilingen altijd of de minimumprijs is gehaald.

Is overigens vrij normaal bij veilingen hoor, zoiets heet een “reserve”. Dit wordt vooraf bepaald en heeft dus niks met achteraf bepalen of het genoeg is of niet.
Het enige wat de verkopende partij nog kan doen, is de reserve naar beneden halen waardoor de hoogste bieder alsnog de winnaar wordt.

BVA is een veilinghuis. Zij veilen in opdracht van anderen. Ik weet eigenlijk niet of een veilinghuis fakes mag verkopen of niet, en wie er dan aansprakelijk is. Volgens mij blijft dat altijd de biedende partij.

Eventuele geschillen moet je daarna weer opnemen met Domeinen, en niet met BVA.

BVA verkoopt:
Rest partijen
Faillissements partijen en tegenwoordig hebben ze een goede klant binnen gehaald…Dienst Domeinen roerende zaken.

Ik heb er vroeger best wat spullen gekocht:

• Een horloge (Locman, uiteindelijk via hier verkocht)
  • Een dect telefoon (had geen nummerweergave op het NL net, was een Belgisch model. Stond er niet bij!)
  • Een Gazelle (of was t batavus?) fiets…ja Jeroen, die die gejat is
  • en…een auto (Smart). Eerst informatie gevraagd hoeveel een totaal nieuwe motor ons zou kosten daarna geboden tot huidige marktwaarde -/- motorvervang kosten. Uiteindelijk wel een goede aankoop aan gehad. Geen proefrit gemaakt. Niet wezen kijken op de open dag. Gewoon via n internet plaatje. Man…t zweet stond in mn handen :slight_smile:

Ze beginnen vaak zat op €1 maar meestal hoger. TOTDAT de eigenaar (vaak curator) het artikel GUNT aan de koper ben je nog niet zeker van je gewonnen item.
Daarna moet je het op een door BVA bepaald moment ophalen.

Tegenwoordig zie ik dat sommige items voor meer dan de reeele waarde weggaan. Zeker als je alle kosten erbij optelt.

BVA is door de massa ontdekt en dat heeft de prijzen duidelijk opgedreven.
Ik kijk er nog wel, maar trek vaak mn wenkbrauwen op bij het zien van resultaten en items. En ik vind de afhaal dwang (tijd/datum) erg vervelend.

Je kunt mazzel hebben…maar de kans op een echt buitenkansje is kleiner geworden.

Eddy C. Schreef:

Die opdrachtgever schiet zichzelf behoorlijk in de
voet! (:smiley:

:smiley: