Zijn er ook Mondaine bezitters hier?

Deze voor mijn vrouw gekocht een jaar of 3 geleden, nooit meer afgedaan

2 likes

Via HF, mét wekker!!
Ik probeer 'm af en toe, maar de klik is er (nog) niet…

ik heb deze

Aan de muur in de keuken

3 likes

Het leuke van deze uitvoering vind ik dat hij lugloos is.
Dat maakt 'm wel heel strak, 't is nèt een mini-stationsklok zo.

3 likes

Ik heb hier nog een vintage mondaine projectje, met felsa uurwerk, schroefkroon etc.

Ik heb deze eind jaren '80 in Londen gekocht, toen ik zelf nog geen twintig was.
Het is een klein model van 32 mm maar ik vind niet dat het te klein is aan mijn pols.
Zou de batterij eens moeten laten vervangen want nu ligt hij maar in de kast en dat is zonde.
Ik vind het een heel puur design. Less is more.
Het bandje is niet van Mondaine maar van Danish Design. Origineel zat er een zwart lederen bandje aan maar dat gaat veel te snel stuk.

5 likes

Ik heb het grote broertje, de lugloze Giant (42mm, een stationsklok hoort tenslotte groot te zijn :slight_smile:).

2 likes

Ik heb deze als beater, met dag en datum.:sunglasses:

2 likes

Ik heb m op mijn kamer. Best prijzig hebbedingetje…

Ja, zo eentje heb ik nog ergens liggen. Nadat de achterkant helemaal verweerd was, en het uurwerkje voor de tweede keer vervangen moest worden, heb ik hem in de kast gelegd :frowning:

Ik heb deze een paar jaar geleden voor mijn verjaardag gekregen:

1 like

Leuke horloges! Hebben ze eigenlijk allemaal dat systeem met de secondenwijzer die “wacht” tot de minuutwijzer versprongen is?

Volgens mij maar 1; Stop2Go.

2 likes

Welkom op HF :slight_smile:
Die batterij moet er zsm uit. Hoe lang is hij al leeg? Een lege batterij gaat een keer lekken, soms al als hij net leeg is, en soms zelfs eerder. Lekkage leidt op den duur tot onherstelbare schade.

1 like

Bedankt voor de tip. Ik ben een volkomen leek op het gebied van horloges dus dat wist ik niet.
Sinds gisteren zit er een nieuwe batterij in en draag ik het horloge weer. Ook eens geïnformeerd naar een origineel Milanees bandje maar dat zou nog wel eens een probleem kunnen worden omdat de oudere modellen iets kleiner zijn dan de huidige.

We hadden nog een klok nodig in de keuken en op het idee gebracht door dit topic :blush:, incoming:

2 likes

Waar kan men deze scoren?

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar…

Google kom er maar in!

Nieuw vind ik ze best aan de prijs voor een wandklokje, maar deze voor een leuk bedrag op Marktplaats gekocht.

1 like

3 likes