Zijn er ook Mondaine bezitters hier?

Leuk model, vooral werd ik getriggerd door de aparte kroon :+1:

Deze is echt de mooiste! Echte stationsklok die synchroniseert op de hele minuut.

Dit schijnt ook een Mondaine te zijn (staat tenminste aan de achterzijde):

2 likes

Klopt, ze worden door Mondaine voor Migros gemaakt, een groot Zwitsers supermarktbedrijf (met daarnaast een bank, een reisbureau, een grote online handelaar, een keten van artsenpraktijken enz).
Niet zo lang geleden hebben ze ruzie gemaakt over het eigendom van het merk M-Watch.

2 likes

Oh en dit is mijn Mondaine. (Een beetje groot voor mijn pols)

3 likes

vestzakhorloge

2 likes

Weet iemand toevallig of de Stop2Go er ook is als mechanisch horloge?

1 like

Op de site staat er alleen nog maar een klok met stop2go en die is met kwartswerk

Zou leuk zijn maar nee, dat is mi quartz only en ook logisch

In theorie moet het best mogelijk zijn. Ik heb zelf een horloge met Chezard 7400 uurwerk met seconde morte complicatie wat in de basis er op lijkt.

Prijstechnisch een ander kaliber want niet eenvoudig te maken. Mondaine zit niet in dat speelveld :smiley:

Volgens mij alleen maar uitgebracht met een quartz uurwerk.
Het horloge is al weer 8 a 9 jaar geleden uitgekomen. Wel een leuke techniek, waarmee ze het synchroniseren van de stationsklokken hebben nagebootst.

Op de site van Worn & Wound stond er een heel stuk over:

It’s a quartz movement with two motors, one for the seconds hand and the other for the minute and hour. The time and motion of the hands is regulated by a “Special Integrated Circuit” in order to maintain accuracy. Unlike most quartz watches, the Stop2Go also has a sweep seconds, ticking at a rate of about 4 times per second. As the watch is not controlled by a central signal, the unique stopping motion is novel rather than the effect of synchronization, but as it’s a quartz it is accurate regardless.

Het hele artikel vind je hier:

1 like