Zoek de foto!

Leuk draadje, maar ik vind toch dat de actieve deelnemers wat kritischer mogen zijn. ‘Ondergaande zon’, ‘racewagen’ en ‘kapot geslagen horloge’ leiden te makkelijk tot een nieuwe zoekopdracht. Kapotgeschoten is toch net even anders dan kapotgeslagen, denk ik. Het maakt het ook spannender wanneer deelnemers ècht moeite moeten doen voor een foto. Dan zien we ook de leuke eigen creaties.

Maar ik weet het, ik heb nog niet eerder gereageerd, dus mijn opinie doet niet erg ter zake. Ik blijf het draadje verder wel volgen, in afwachting van een echt te gekke foto die zelfs ik wel wil bewaren :).

Gerwin

Ik wil graag een foto van een horloge zien met een mechanische barometer als complicatie…

Het is natuurlijk allemaal maar voor de lol, maar het is inderdaad leuker als er echt precies aan de gestelde opdracht word voldaan.
(Hoe gekker, hoe leuker en des te moeilijker!)

En het is het spel dat als je een leuke opdracht in gedachte hebt eerst heel goed en snel moet zoeken om werkelijk de eerste te zijn die met de juiste foto komt.

Ik heb ook al een paar foto’s gezien zonder een vervolg-opdracht, dan kan het spel niet verder…

Dat was een lastige! maar ik vond deze:

Montre Barometre 1880

A Swiss lever combined with an aneroid barometer in a gilt metal open face case. Gilt three quarter plate keyless movement with going barrel. Plain cock with polished steel regulator, Compensation balance with blue steel overcoil hairspring. Club foot lever escapement. Above the movement an aneroid barometer mechanism connected to the central hand which indicates the barometric pressure on a silvered scale. Within the scale a white enamel dial with subsidiary seconds, Roman numerals and blue steel hands. Gilt metal open face case.

Ik wil graag een foto uit de 50-er jaren zien van een filmster of andere beroemdheid met een chronograaf om de pols: zowel de ster als het horloge moeten geidentificeerd zijn!

Dit horloge kwam ik een tijdje terug tegen in een Duits blad. Een Zeppelin, van dezelfde fabrikant als Junkers. Met een handopwinder en als je hem openklapt leuke wandelfoefjes als een hoogtemeter en barometer (digitaal). Echt een mooi hebbedingetje.

Prachtig Paul! Ik was al bang dat de draad hier zou stoppen. Ik had er wel eens over gelezen maar kon tijdens mijn eerste zoektocht in deze draad geen foto vinden.

Gerwin

Volgens mij ‘geleend’ van Sjö Sandström
http://www.sjoosandstrom.se/home.html

You’re right, it’s not an aquarium. Don’t had one so the Red Sea was chosen instead. :wink:

Best regards

Roger

Dit merk ken ik niet, maar lijkt er idd verdacht veel op. De prijs ligt wel behoorlijk hoger. De naam “Swedish blonde” maakt dan wel weer veel goed.

That’s a coincidence Roger! Didn’t know that the author of the picture is a forum-member!!

Cheers,

Highstreet

leuk. enig idee wat hij kost?

Las net ‘ergens’:

Zeppelin ca. 1000 EURO en het origineel Sjöö Sandström ca. 3500 EURO…

Actually I’m not… but when there’s a certain amount of traffic coming from a site to mine, I’ll usually check out what’s going on… :wink:

Best regards

Roger

Ik wil graag een foto uit de 50-er jaren zien van een filmster of andere beroemdheid met een chronograaf om de pols: zowel de ster als het horloge moeten geidentificeerd zijn!

Hmmm,
blijkbaar te moeilijke opdracht, wel jammer als het draadje hierop doodloopt; dus een nieuwe opdracht dan maar?

Een plaatje van horloge-advertentie van voor 1970 (hoe ouder hoe beter), met raceauto’s of motoren als thema!

ai, ik had een plaatje maar was het vergeten…

Paul Newman met een… nou ja…

Jouw nieuwe opdracht voor de volgende dan maar:
Een plaatje van horloge-advertentie van voor 1970 (hoe ouder hoe beter), met raceauto’s of motoren als thema!

Paul Newman met een – Rolex Daytona Paul Newman 1965 –

een Rolex advertentie met Jackie Stewart in zijn Formule 1 auto uit 1970,
Graag een foto/afbeelding van een Rolex Thunderbird advertentie.

natuurlijk :wink:

Ik zou wel een foto willen zien waarop je James Bond zijn Omega Seamaster goed kunt zien.

Deze?

Dan zou ik wel een foto willen zien van het imitatiehorloge waarop James in deze foto schiet. Dus een imitatiehorloge dat kapot is geschoten!