Zoektocht door het verleden: Hulp gevraagd identificatie horloge

Vandaag eens door wat foto’s heen gebladerd en ik kwam hier wat foto’s tegen van mijn ( overleden vader) . Blijkt dat hij ook de liefde voor horloges had. Maar ik heb daar helemaal niets van meegekregen als kleine gup. Op heel veel foto’s draagt hij wat anders.

Dus ik vroeg me af of iemand mee wilde zoeken naar het eerste horloge !

Ik heb nog wel meer foto’s van andere horloges maar niets is echt duidelijk op de plaat gezet. Dus ik zal hier wel waarschijnlijk nog wat meer foto’s plaatsen van andere horloges. Maakt de zoektocht alleen maar leuker !

De eerste : een zwart digitaal horloge met volgens mij een digitale klok onderaan aan en dan een normale set wijzers in het midden. Deze foto is uit augustus 1994. We waren op vakantie in Denemarken.

Ik dacht ik zal jullie eens vragen ! Vind iedereen wel leuk denk ik.
Ik verwacht niet dat er ergens een duur horloge tussen zit maar het is wel erg interessant om wat meer te vinden.

De Tweede:
Soort van Tank achtig horloge, daar is natuurlijk mooeilijk wat van te vinden want er zijn er duizenden gemaakt … maar de band heeft wat aparts. Het lijkt wel of er iets op de band zit. maar aan beide kanten dus ik gok op een of andere decoratie ? Goud of goud kleurig. maar die band is misschien wel een hint.
Frankrijk 1992. Lac due Der-Chantecoq .

image

Derde horloge

apart iets… Ik gok Titanium maar de binnenrand van de zijkant van de kast is zwart of gekleurd. Ik weet dat de wijzerplaat zwart is. Titanium met een Rubber band.

En tenslotte als bonus mijn aller eerste horloge ! Die moet niet te moeilijk te vinden zijn gok ik .

8 likes

Misschien hier ook even posten. Ongelofelijk wat sommige mensen van een paar pixels kunnen maken

2 likes

Ja daar ben ik ook wel eens actief in , maar dan moet ik eerst het horloge raden haha

1 like

Ja, heb wel eens gelezen maar next level voor mij :rofl::rofl::rofl:

3 likes

Op Reddit heeft er iemand mij de goede kant opgestuurd voor het eerste horloge. Heel waarschijnlijk een Lorus v041-5030. Maar dit kan ik nog niet 100% bevestigen.

Maar ik ga zeker nog de negatieven doorzoeken. Misschien kan ik dan zeker zijn als ik ze inscan. Afhankelijk van de iso waar de foto op geschoten is.

2 likes

Update 2 :

Deze heeft dezelfde band. Dus met de sports / 50m text. Dat zou verklaren dat er een groene text op de band staat.

het is dus vrijwel zeker weten een v041-5xxx serie met die sport band. Alleen dan met groene text.

2 likes

antwoord van Lorus Nederland :

Foto die ze er bij gedaan hebben is :

Volgens mij zijn we erg dichtbij maar op de foto’s van de vakantie kan ik niet echt een bezel onderscheiden en de wijzers zijn wel heel wit op de foto .

Maar ik heb voor de zekerheid maar die met de full lume dial gekocht op ebay. Kan ik altijd nog de module / wijzerplaat vervangen . Maar we komen in de buurt.

2 likes

Update : van Lorus Japan officieel confirmatie gekregen dat het om een v041-5030 gaat met referentie RQF009P. Blijkbaar heeft mijn vader een ander bandje op laten zetten want die zijn nooit met de sports band geleverd.

Anyways ! Heb een echt gammel bagger ding kunnen vinden in India. Naar mijn weten de enige beschikbaar. En ik heb heel veel mensen en fora geraadpleegd.

Die dus gekocht. Was nog een heel gedoe met eBay maar goed. Dat is voor een ander verhaal.

Dus de inzet is : we nemen de module van de full lume dial , en transplanteren de wijzer en de handen over van de Indiaanse over. Dan gaat die voor nu in de lume kast met de bezel print. Tot ik een beter alternatieve kast gevonden heb. Misschien ooit nog een projectje om de wijzerplaat opnieuw te laten lumen. Maar dat hoeft niet.

Dit is de enige kast die ik gevonden heb met de juiste vorm. Iemand uit Japan houdt een oogje open op de rommelmarkten of hij een Alba met dezelfde kast en band kan tegen komen.

To be continued !

1 like