Ik heb nog geen Russische horloges gezien in dit topic
Dat is ook wel gek voor authentieke duitse fliegers.
Ik had nergens gezien dat het een Duits model moest zijn? Of is een Flieger altijd een modificatie op de Lange
Flieger is een duits WO2 pilotenhorloge voor mij.
Flieger is een Duits woord, vertaalt: Vliegenier.
Dat moet een driehander zijn met een A of B wijzerplaat, dus div. chrono’s bijv. vallen erbuiten. Dat zijn pilotwatches. Overigens zijn fliegers zowel als chrono’s volledig overbodig te dragen in de hedendaagse vliegtuigen. Net als dat duikhorloges overbodig zijn voor de hedendaagse duiker. En coureurs mogen niet eens een horloge dragen achter het stuur. Degelijke horloges zijn niet meer dan dure boys toys
In dat geval voor een handopwinder kiezen want de Luftwaffe piloten hadden ook geen automaat.
Ik denk dat er toen ook nog geen automaten waren.
Automaten waren er vanaf 1926 al.
Ah! interessant! Maar waren dit exclusieve modellen of ook in grotere partijen zoals aan de strijdkrachten geleverd?
Heb het even opgezocht. Bolton (UK) was de eerste automaat, de uitvinder John Harwood. Patented 7 juli 1923
Bron: Watchkipedia
Als het zover komt neem ik graag de meegeleverde sleutelhanger van je over, toch weer iets van de aankoopprijs terug verdient
Het aantal Fliegers bij de Luftwaffe was niet oneindig en piloten moesten na een missie het horloge weer inleveren voor de volgende piloot.
I know
Er zullen er duizenden kapot of verbrand in de Russische aarde liggen
Deze is echt heel mooi en dicht bij het origineel.
Heel mooi inderdaad, en correct zonder merknaam en datum.
Heeft ook al wat vlieguren gemaakt zo te zien. Mooi hoor…