Zoektocht naar nieuwe aanwinst onder 1500

Overkwam mij een paar dagen geleden ook in een ander topic, dat inmiddels offtopic is gezet.
Edit: inmiddels zelfs is verwijderd!

Gewoon een keurige link naar horloge en werd dichtgevlagd als " ongewenst ".

Niks van aantrekken @Batossai , zulke leden zijn er die dit doen en zij verschuilen zich laf in anonimiteit.
Dat laatste zegt genoeg.

Als Seiko liefhebber nog een leuke tip:

Binnen budget!

5 likes

Wellicht is Zelos iets voor je.

2 likes

Oris Aquis. Inmiddels verkrijgbaar in verschillende kleuren van de regenboog en diverse maten. Moet altijd iets voor je tussen zitten.

Plaatje van mijn blauwe voor de sfeer:

Benieuwd wat je keuze gaat worden. Genoeg moois voorbij zien komen.

Maar volgens HF traditie… Door sparen voor een Rolex :wink::joy:

Ja, en het is een aantal dus ze hebben ook nog onderling contact met elkaar. @Jur , weet jij de reden waarom het bericht van @Batossai verwijderd is?

4 likes

Zoals ik het lees, wordt een vlag eerst nog gemodereerd voordat het bericht echt verdwijnt, daar is dan toch nog een correctiemogelijkheid? Of zijn de vlaggers ook moderator?

Ik zal hierin posten wat het uiteindelijk is geworden.
Ik ben al in bezit van een rolex datejust. Maar eerlijk gezegd geniet ik meer van mijn seiko horloges dan van mijn rolex :slight_smile:

2 likes

Op YouTube staan ook leuke reviews. Ik bekijk die meestal voordat ik iets koop. The Urban Gentry kanaal heeft altijd wel leuke duikhorloges. Zijn favoriete horloge is bv de blauwe gepolijste Squale 1521. Geweldig horloge. Succes met de zoektocht.

1 like

Mijn standaard antwoord voor een duikhorloge onder de 1500 ballen is Seiko. Tenminste, als die 40mm in steen gehouwen staat.

SPB453 en 451 zijn geweldig. Exact 40mm. Je noemt de grootte van je pols niet, dus er van uitgaande dat dat groter dan 40mm zelfoverschatting is:

De SPB191 Seiko Shogun in titaan. Deze zijn rijkelijk groot, maar o zo tof. En met de DiaShield coating op titaan zijn ze überlicht en ijzersterk. Ook in toffe limiteds te krijgen:

De SPB313 en 317 van Seiko. 41mm in een klassieke C-shape kast die de basis vormde voor alle Turtles die ooit bestaan hebben. Plat, ultiem draagbaar, mooi van maat.

Mocht je avontuurlijk zijn en 39mm willen proberen:

5 likes

Ik heb de Alsta Nautascape altijd wel een opvallende duiker gevonden, is een reissue van een jaren 70 horloge, dus heeft de retro vibe, er zit een NH35 in

alsta

2 likes

wow, zitten plaatjes tussen!

2 likes

Op basis van je eisen @tarikk29, zou ik kijken naar een Doxa Sub 200, Oris Aquis, Longines Hydroconquest of Seiko Prospex diver. Als je nog iets kan schuiven in je budget is een Rado Captain Cook echt wel een pareltje. Succes!

1 like

Als je een keer iets opvallends en unieks wilt, zou je ook nog voor een Straum kunnen gaan. Die hebben een bijzondere wijzerplaat:

3 likes

Geen Baltic in jouw lijstje? Oke, oke, geen echte duiker. En vooruit, ook slechts 39mm. Maar soms moet je mensen even subtiel de ogen openen.

Gezien de vraagprijzen in het blauwe schat ik in dat je zoiets wel voor zeg 550 op moet kunnen pikken :wink:

4 likes

YEMA DIVER

2 likes

Marathon (zowel in quartz als automatisch, black and white).

1 like

Volgens mij heb ik niet gelezen of je een nieuw of gebruikt horloge zoekt. In het laatste geval zou ik zeker eens voor een TAG Heuer Aquaracer kijken, hier in het blauw of bij een van onze huisleveranciers Ten2Two, B&O Watches en Q-watches.
Mocht je toch liever een nieuw horloge willen, dan denk ik meteen aan een Squale 1521. Een bijzonder degelijk en comfortabel dragend horloge van een onafhankelijk merk met een schitterende heritage, als het gaat om duikershorloges.

Dit model is in diverse uitvoeringen te verkrijgen. Kijk vooral eens rond op Squale 1521 || Squale Official Website>

Het toeval wil dat dit merk morgen dit model met een mooie nieuwe stalen band presenteert.
IMG_2491
Ik zou het wel weten!

1 like

Ik vond dat niet kunnen omdat ik er eentje te koop heb staan. :slight_smile: Maar inderdaad. Er staan drie Baltic Aquascaphes op het forum te koop voor zover ik kan zien:

Een Aquascaphe.

Een Aquascaphe GMT in oranje / blauw (de mijne).

En tot slot de Aquascaphe GMT in groen / blauw.

Wat ik er van kan zeggen is dat ik de mijne weg doe omdat mijn kist vol is, en ik naast de Baltic ook nog een Serica, Yema, en SPB317 heb. Dat de keuze op de Baltic is gevallen is toeval, het had ook zomaar de SPB317 of de Yema kunnen zijn op het hakblok. Niet de Serica, da’s mijn enige duikertje met witte plaat.

Alles draagt fantastisch, want een mooie 39mm.

Als ik 'm niet verkoop zit ik er sterk over te denken om de BoR band bij te bestellen voor de heb. Maar dan moet ik grootvader’s horloge terug geven aan m’n broer wegens volle kist. Dat vind ik een kutding, dus dat kan maar zo gebeuren.

4 likes

De SPB149J1 voldoet aan al je eisen. Ook mooi met een rubber band.

4 likes

Iemand ervaring met citizen?
Ik kwam zelf deze gisteren bij toeval tegen bij een juwelier. Deze valt bij mij wel in de smaak.

2 likes