Zoektocht nieuw horloge

Tja. Ik zou een Archimede Pilot 36, 39 of 42 voorstellen, afhankelijk van je polsomtrek.

Een mechanische pilot watch heeft nooit “mooie techniek”. Je krijgt voor onder de 1500 altijd een industrieel afgewerkt uurwerk. Als je voor 1500 onderscheidende techniek wilt:

Voor tussen de 1200 en 1700 importeer je de basis modellen uit de Citizen Chronomaster of de Grand Seiko quartz lijnen. Die zijn bomb proof en hebben de beste quartz uurwerken ter wereld aan boord. :smiling_face:

Als losse observatie nog even dit: “merk met betekenis” is voor mij een beetje een raadsel. Cartier, Hermès en Louis Vuitton zijn bijvoorbeeld allemaal modemerken, maar ze maken prachtige horologische kunst, terwijl Cartier en passant het piloten horloge uit heeft gevonden.

M’n punt is eigenlijk dat je je niet blind moet staren op marketinggelul rond merken, en beter gewoon een degelijk horloge zoekt wat je mooi vindt. Als dat een horloge van een mode merk is is daar niks mis mee.

2 likes

Automaat moet ook zeker wel lukken binnen dat budget met geld over voor een beurtje.

Goeie suggestie!

1 like

Ik heb destijds de citizen gekozen, vanwege het laden via de wijzerplaten en titanium.
Ik ga weer eens rondloeren :slight_smile: