Bijzonder display deze zeg…
Is het 3v of 1,5v - net zoiets als bij de Kinetics? Die schijnen ook niet allemaal dezelfde cellen te hebben begreep ik pas ?!
Dit is een Solar. Het is 2.3 volt en 18 mAh oplaadbare batterij (CTL1616F)
Wordt opgeladen door zonlicht
Als je een defecte tegenkomt dan is het 97 keer vd 100 dat je er een nieuwe oplaadbare batterij in moet wat niet een al te moeilijke operatie is.
Ok, thx . Dacht of hoopte dat ze misschien wel eens dezelfde cellen voor Kinetics gebruikten. Heb dit jaar een chronograaf gekocht die vlg een topic over zulke Kinetic modellen een speciale cel vereist, wat in de honderden euro’s voor vervanging kan lopen…
Kan het mij haast niet voorstellen. Tenzij het door een Seiko juwelier moet gebeuren die het naar Japan stuurt inclusief alle verzendkosten enz.
Als je type van oplaadbare batterij weet zijn de kosten ervoor nooit meer dan 10 euro…
Weet even niet meer welk Seiko forum het was maar leek serieus. Zal me er toch eens in moeten verdiepen - reserve is maar paar uurtjes de laatste tijd. Mijn ‘gewone’ Kinetics konden zeer betaalbaar nieuwe ( niet-seiko) celletjes prima aan, alleen schijnt dan de reserve indicator niet meer bruikbaar.
Welk type Kinetic heb jij? Dan kan ik het type batterij zoeken
Super mooi horloge!
Echt facking Nice, ik heb de niet chrono variant nog van deze.
Ahaa, ja dit caliber gaat ook maar 1 maand mee met volgeladen accu. Gebaseerd op gebruik van minder dan 3 keer per dag van de chronograaf…
Zal eens kijken hoe dat zit met de Accumulator bij dit type…
Ook een hele leuke - deze?
Bij die is het rubber van mijn bracelet nog goed, bij de chronograaf helaas vergaan

Ik had de versie met de compleet rubberen band, maar die band heb ik ooit laten vervangen voor de compleet stalen band.
Ik zal hem opzoeken en wat foto’s maken.
Alleen volgens mij is de batterij gesneuveld, want compleet opgeladen gaat die welgeteld 4 minuten mee
Ah top dat je de metalen band hebt. Balen alleen van de matige reserve, ik heb de mijne vorig jaar al laten repareren. Maar ik heb ook nog een eenvoudiger model met zero reserve…
Benieuwd naar die band
Ik ga hem zoeken en vandaag nog foto’s posten!
Ik ging mijn broer opzoeken die in Bangkok woonde. Onderweg naar Schiphol kwam ik erachter dat ik geen horloge om had. Deze DKNY toen op Schiphol gekocht, want reizen zonder horloge…en een mooi excuus om een (tijdelijk) horloge te kopen. Nu dat tijdelijk is wat langer geworden, hij ligt nog steeds in de la
In Bangkok nog een fake Rolex gekocht, zal het nooit vergeten, die was toen omgerekend fl 22,- (nog gulden tijd) Die ligt ook nog in de la en als ik hem even hard wakker maak dan loopt die ook nog een paar rondjes