Die handen zijn geweldig zeg. Wat een plaatje.
Thanks.
Juko, kun jij iets delen over hoe hij deze studio kwaliteit aan foto’s weet te maken? Absoluut prachtig die diepte en belichting steeds
Wie is “hij”, of bedoel je dan Juko zelf?
Ja hoor. Ik gebruik een oude DLSR van Canon met een vast 50mm objectief. Ik fotografeer altijd op een statief en heb de de camera altijd in Manual staan , zodat ik zelf kan bepalen wat de ISO-waarde is, de sluitertijd en diafragma.
Qua belichting is het natuurlijk licht. Wel bij het raam met een wit rolgordijn. Dat werkt dan als een soort diffuser.
Meestal werk ik dan ook nog met witte doosjes die dienen als reflector. Het is dus geen studiowerk, maar gewoon houtje touwtje
Qua props setup: kijk altijd door je camera als je je props gaat opstellen/neerzetten. Dan zie je pas hoe de foto wordt. Maak dus nooit een opstelling die je vanuit je ogen ziet en daarna de foto maken. Je ogen kijken namelijk anders dan de lens van je camera
Qua setup is dit dan wel een leuk voorbeeld:
De reflectoren zijn gewoon iPad doosjes, ondergrond is een kleedje waar vriendinlief altijd onder kruipt als ze het koud heeft. De achtergrond is een foto op doek en het onderwerp gewoon iets met Lego, foto gonomen op de bank:
En dan is dit het resultaat:
Als dit geen talent is dan weet ik het ook niet meer.
Mijn likes zijn op voor vandaag anders had ik al jouw reacties hier likes gegeven, knap man
Een cross post van een dresswatch, ofwel de crossdresser van de dag!
Gisteren opgehaald bij mede forumlid “daffie”, de Venezianico Redentore Ultrablack. Super tof horloge, rampzalig om te fotograferen! De hoogglans kast is een magneet voor krasjes en reflecteert ieder beetje licht alsof het de zon is die direct in je gezicht blaft. En de wijzerplaat is zo diep donker dat het minste stofje direct zichtbaar is!
Mijn god wat een plaat zeg
Wijzerplaat én foto bedoel ik daarmee…
Wat een gaaf ding zeg! Ik heb je NA gelezen. Heb je inmiddels al wat ervaringen die je kan delen?