Ben voor de eerste keer geweest, heb de minimeeting gemist, helaas. Mooie horloges gezien, maar niets gekocht. Enkel een bandje voor om de Oris die ik afgelopen week van Landrover heb overgenomen voor mijn vrouw.
Heb twee vagen voor kenners, ten eerste Seiko Bell Matic, ik zag er twee liggen, zo te zien in goed staat, met mooie blauwe wijzerplaat, waarvan één met stalen band. Vroegen ze 100 Euro voor, is dat een goede prijs?
Verder zag ik twee keer een Atlantic chrono met GMT compilcatie, volgens mij NOS. Vanaf 195,-- Euro. Weet iemand welk model dit is, want ik dacht dat ik op internet er iets over kon vinden, maar helaas:(. Het was een handopwinder, met blauwe wijzerplaat en oranje chrono wijzers. Vond het wel een mooie klok.
Tot zover mijn eerste (maar niet de laatste) Rikketik.
bikerplus Schreef:
Wel opvallend veel klokken deze keer, en jammer
genoeg was Robbie er niet.gr Ron
Dat viel mij ook op. Een en al klokken, en veel minder horloges.
Ging voor gereedschap, maar niets gevonden wat zocht. Of veel te duur, of rommel. Wel een paar mooie bandjes meegenomen. Nam zelfs weer geld mee terug. Héél bijzonder
Leuk om weer een aantal forummers te zien, en even de Lange van Hans te bewonderen. Wat is dat een prachtstuk zeg.
Groeten.
Martin
Ik vind 100 euro voor een Bell-Matic, mits in goede staat, niet te duur. Hou wel rekening met een schoonmaakbeurt.
Was helaas niet om 12:00 bij de koffiecorner,jammer.
Misschien in januari als de PMLE klaar is, of gewoon weer om 12:00 bij de koffiecorner?
gr Ron
Ik had een afmattende werkweek achter de rug en dacht eerst niet te gaan… maar dan toch gegaan (ik kan het niet laten hé… )
Om twaalf uur een aantal bekende forumleden (én nieuwe gezichten) begroet (we moeten inderdaad écht toch eens een grote meeting organiseren om te “verbroederen”).
Verder was de beurs eigenlijk wat teleurstellend…: véél van hetzelfde… Ik had de indruk net dezelfde horloges tegen te komen die ik ook op de vorige beurs gezien had… En onderhandelen over prijzen blijkt ook steeds moeilijker…
Ik was vooral gegaan met het oog op wat gereedschap, maat ook dat viel dik tegen…
Gelukkig kwam ik toch nog deze twee nieuwe exemplaren tegen voor een gunstige prijs (slechte foto’s, sorry) :
De linkse is een Aristo XL Beobachtungs-uhr) met handopwinder (ETA 2801)
De rechtse is een Emka Chrono, met een bijzonder 51 steens-werkje: een ETA 2824-2 mét Dubois-Dépraz chronomodule DD 2020 (eigenlijk een Zeno-model, dat door de Duitse importeur Ziegler uit Pforzheim voorzien is van z’n eigen wijzerplaat en daardoor wat zeldzamer)…
Eén van de leuke bijkomstigheden van deze module is de chrono-minutenwijzer: die “springt” namelijk niet na het verstrijken van elke minuut, maar loopt gewoon bestendig door (van “start” tot “stop” van de chronograaf) , zoals bij een gewone minutenwijzer in een mechanisch horloge.
Die combinatie had ik nog niet, dus al bij al… toch een redelijk geslaagde Rikketik…
MVG,
Chris.
Gisteren ook weer eens een bezoek gebracht aan de Rikketik. Wel wat mooie en begerenswaardige dingen gezien, maar nergens tot aanschaf overgegaan. Enkel wat simpele gereedschappen gekocht!
Ik was voor 12 uur helaas alweer weg, had ’s middags verplichtingen elders. Heb daardoor de meeting moeten missen én ben er een beetje doorheen gerend (nee, ik was het niet met die zweetgeur :D).
Maaruh… Zijn jullie ook zo benieuwd naar Henrik z’n vangst?
Ik post later nog mijn aanwinsten (nmm weer echt wat leuke dingen!) maar ik vond het erg leuk zo veel bekende gezichten te zien! Ik heb in mijn enthousiasme geloof ik wat warrig mijn aanwinsten tot op dat moment uit mijn rugzak getrokken en ben er toen weer vrij snel vandoor gegaan. Ik word ook altijd zo enthousiast van die Rikketik :+
Ik heb na de mini-meeting ook nog de Limiteds opgehaald, ik heb alleen mijn eigen exemplaar bekeken, die was prachtig! En ik ben voor het eerst met meer geld van de Rikketik vertrokken dan waar ik mee kwam (op de twee keer na toen ik er een tafel had maar volgens mij had ik ook toen minder over :D).
Later meer.
Ik kon er helaas niet bij zijn in verband met andereverplichtingen
Ben uiteraard zeer benieuwd naar Hendrik’s aanwinsten.
'S avonds gelukkig nog wel een mooie vintage Citizen duiker kunnen scoren op de baai. Ach dat is dan weer een geluk bij een ongeluk.
Het is het zwarte broertje van mijn Oranje Parawater.
Hier een foto van de verkoper:
Dank je. Het is de originele band dus ik hoop dat hij past
Die ziet er super uit!
prachtige klok, zo langzamerhand komen er toch wel juweeltjes van Citizen duikers uit de hoge hoed, leuk is dat!
gefeliciteerd ermee.
benieuwd naar de fotos als je hem hebt ontvangen.
Die foto’s gaan zeker komen
Was leuk om weer wat nieuwe gezichten te ontmoeten, en ook leuk om de Lange van Hans in het echie te kunnen zien, wat een juweeltje! (Hmmm, de Lange van Hans… op de één of andere manier klinkt dat vreemd… ;))
Qua aankopen heb ik het rustig aan gedaan: In afwachting van de naar verluidt prachtige Pellikaan forum-limited heb ik alvast een zwarte en bruine Flieger-style band gekocht, die ik wil gaan proberen in plaats van de meegeleverde Nato-strap. Mochten ze tegenvallen dan is dat jammer van de vier euro per stuk…
Uiteraard ook nog even langs de stand van Pellikaan gelopen om ze eens in het echt te zien. Erg mooi!
Het was weer leuk enkele van de meest fanatieke forummers (is dat een juiste benaming?) te ontmoeten.
Ik heb weinig gekocht, slechts een 22mm bandje knaloranje band voor de Planet Ocean voor mevrouw Nivelacuso (Die ook de Lange van Hans ook erg fraai vind, maar dat terzijde…)
Hoewel ik de Limited Pellikaan niet gekocht heb, mocht ik ze toch even bekijken (Dat is het voordeel als je in de werkgroep zit) Ik kan nu alvast de kopers feliciteren… Het is een bijzonder fraai geheel geworden. (Jammer dat er geen 38mm versie van is)
tjvreeken Schreef:
Allereerst een Strela uit begin van de jaren '60.
De wijzer van de rechter subdial is niet origineel
en de wijzerplaat is een beetje verkleurd, maar
daar was de prijs ook naar:Ook nog een Kirova van de Eerste Moskouse Horloge
Fabriek ter herinnering aan de lancering van de
eerste kunstmaan, de Sputnik, eind jaren '50:
Nogmaals van harte,Tom… Goede aanwinsten.
En hoe Henrik het altijd weer klaar speelt, weet ik niet… maar hij had weer enkele juweeltjes weten te scoren.
Ik had dit keer maar een missie (buiten leuke horloges kopen) en dat was een band vinden voor mijn Hanhart Kriegsmarine chronograaf. Een band die je kunt schroeven. En die zijn lastig te vinden, dus ik had het horloge om. Ik was er te vroeg omdat ik (het is echt waar!) niet zeker wist hoe laat het begon. Maar ik mocht wel naar binnen, als ik maar extra wilde betalen. Ja hoor, dat wilde ik wel.
Ik liep wat rond, even bij Dale gestopt en een Jurgen strap bekeken die goed zou zijn geweest voor de Hanhart, maar helaas had hij geen licht-bruine. Even verderop kwam ik bij een van mijn favoriete verkopers. Twee Duits sprekende mannen die van origine denk ik uit het midden oosten of Noord Afrika komen (voor degene die ze ook kent denk ik een herkenbare omschrijving). De “baas” van de twee was er niet, die loopt meestal de halve dag rond en koop overal en nergens allerlei dingen. Hij heeft ook wel eens iets van mij gekocht, ik koop vaak wat bij hem. Maar hij bepaald de prijzen dus ik moest wachten. Niet veel later zag ik 'm aankomen en ik snelde terug. Ik had mijn oog namelijk laten vallen op een Citizen en een Seiko en omdat andere horloges die hij wel geprijsd had redelijke prijzen hadden, wilde ik er snel bij zijn. Er waren wat andere “gieren” die rondcirkelde om op zijn terugkomst te wachten dus ik onderschepte hem.
Na wat vriendelijkheden heen en weer de twee horloges er bij gepakt. Hij vroeg, ik bood, hij reageerde, ik sloot. Et presto:
Een fraaie Seiko 7006-8030 uit augustus 1972. Die vind ik erg mooi, vooral door de vorm van de zijkant van de duikring. In goede staat, alleen de bezel-inlay heeft wat schade en de duikring draait te soepel. Maar dat is zo minimaal, dat noem ik geen probleem.
En een Citizen 67-9313. Een wat aan de kleine kant (38/39 mm?) fly-back (had ik nu nog niet geweten als Hans me er niet op had gewezen) chronograaf. Erg mooi, men vergelijkt het horloge uiterlijk wel eens met een speedmaster. Thuisgekomen blijkt hij helaas een achterdeksel van een Bullhead te hebben. Op zich is die exact hetzelfde, alleen de codes op de achterkant zijn anders. Dateren is dus onmogelijk. Als iemand nog een juiste achterdeksel over heeft…
Daarna heb ik beide zalen volledig bekeken maar aangezien een aantal handelaren altijd te laat komt is een tweede rondje ook altijd leuk. De Fransman waar ik eerder dit jaar een vintage quartz Lip Mach 2000 Dark Master kocht was ook gearriveerd. De man had dit keer hetzelfde horloge maar nu de eerste originele met Valjoux 7734 uurwerk! Dat is een van mijn gralen!! Op zich is het voor een graal niet zo’n duur horloge, voor 1.000 tot 1.250 heb je er een. Maar, hoewel er uitzonderingen zijn, zijn dat prijzen die ik niet zo makkelijk uitgeef aan een horloge, of ik nu 1.000 of 100.000 euro op mijn bankrekening heb staan (dat laatste heb ik meestal niet :D).
Ik wist dus dat ik het geld er niet voor zou willen betalen maar vroeg toch de prijs. 800 euro, een zeeeer redelijke prijs. Ik twijfelde, maar ja, ik had het niet eens bij me. Dus ik begon terug te trekken toen hij me vroeg of ik niet wilde ruilen? “Die Hanhart om je pols…”. Ik lachte een beetje en zei dat die wel wat meer waard was. Ja dat wist hij ook wel. Hij noemde een prijs die hij als verkoopprijs zou hanteren, maar omdat hij handelaar was was dat natuurlijk geen inkoopprijs. Die lag 500 lager. En dat was een bedrag waar ik de Hanhart meteen voor wilde laten gaan. Dus ik probeerde wat. “Doet u mij dan die Lip plus een bepaald bedrag, dan mag u de Hanhart houden?” Hij twijfelde, noemde een wat lagere prijs, we kwamen in het midden uit. Dus ik had ineens een Lip “Roger Tallon” Mach 2000 Dark Master mechanische chronograaf uit de jaren 1970 en een flinke bundel cash! Maar geen Hanhart meer. Grappig genoeg heb ik die laatste nog niet gemist
En ja, ik weet het, het is een horloge waar je van moet houden. Maar ik doe dat, ik heb het sinds ik het ken een geweldig mooi horloge gevonden. Een top-aanwinst voor mij dus!
Bij mijn derder rondje (je mist wel eens wat) trof ik nog een handelaar aan met wat bundeltjes Tropic Star (is dat ook Tropic?) en Tropic-style banden. De prijzen waren bijzonder goed, de afmetingen perfect (vooral 19mm, wat 20 en twee 18) dus ik heb mezelf getrakteerd.
Een bijzonder geslaagde Rikketik dus weer! Een beetje weinig horloges gekocht :+ maar het resultaat is zo goed als nooit tevoren!
gelukkig verschillen smaken, die hanhart was nooit de deur uitgegaan bij mij…
Maar leuke aanwinsten en een mooi verhaal Henrik !
Die 7006-8030 is mooi! Die is in het zwart zeldzaam, meestal zie je hem in oranje!
En die Lip is gewoon een klassieker eigenlijk. Goed dat je die nu hebt.
De Hanhart weg??? My god… Die had ik niet zien aankomen! En dan voor die LIP. Ik haak ff af.
Maar belangrijkste is natuurlijk dat jij er blij mee bent. Gefeliciteerd dus!
Hent Schreef:
gelukkig verschillen smaken, die hanhart was nooit
de deur uitgegaan bij mij…Maar leuke aanwinsten en een mooi verhaal Henrik !
Bij mij ook niet !