"Zorgen" om ETA?

Ik ben sinds gisteren pas op de hoogte van deze zaak. Dit is een interessant artikel waarin de CEO van TAG Heuer, Dhr. Babin, ook een inhoudelijk woordje doet:

http://www.calibre11.com/1887-calibre/

Arjen Schreef:

@ murphsy

Ik snap je fixatie op ETA niet zo goed. Google
eens op Sellita, en er gaat een wereld voor je
open.

Vroeger was, wat nu allemaal ETA is, gewoon één
van de velen, en waren er tientallen alternatieve
uurwerkleveranciers voor horlogebouwers. Misschien
komt dat nu weer een beetje terug.

Lang leve de pluriformiteit.

:S

pluriformiteit
plu - ri - for - mi` teit («Latijn) de -woord (vrouwelijk) veelvormigheid; gebrek aan eenheid

:)o

JohanT Schreef:

Ja, speelt al sinds begin december.

Op zich is het natuurlijk helemaal geen probleem
dat TAG technologie inkoopt van een ander. Maar ze
hadden er niet zo geheimzinnig over moeten doen.

Als ze direct eerlijk en open hadden gezegd dat ze
een kwaliteitsuurwerk als basis hadden genomen,
dat ze naar hun eigen wensen hadden gemodificeerd,
dan was er niemand over gevallen.

Maar je moet niet eerst roepen dat iets volledig
in eigen huis is ontwikkeld, terwijl je later moet
toegeven dat je iets op basis van een bestaand
uurwerk hebt gebouwd. Dat is niet goed voor de
geloofwaardigheid, en ook niet voor de reputatie
van het 1887 uurwerk (want daar zit nu een
bijsmaakje aan).

Mee eens JohanT. Ik had 't niet beter kunnen verwoorden.

Vervelend soort misleidende marketing dit. De gehele marketing van TAG Heuer kon me sowieso altijd al gestolen worden. (altijd dat gezever over die McQueen bijvoorbeeld)

Ik ben zelf trotse eigenaar van aan TAG en ik ben erg merkentrouw, maar ik knap hier echt op af. Eigenlijk ook best triest dat een CEO zich genoodzaakt voelt om zich te mengen op diverse horlogefora om het verhaal recht te trekken.

Even los van dit verhaal; wat mij vooral erg verbaasd is dat de catalogus op de TAG-website nauwelijks wordt bijgehouden! Ze hebben al maanden (!!) gloednieuwe Aquaracer-modellen, maar er wordt totaal NIET gewerkt aan de site. Om hun nieuwste modellen te zien moet je naar een verkoopsite gaan! Ik begrijp niet dat een dergelijk bekend merk als TAG Heuer dit zo regelt…

“”"“Vervelend soort misleidende marketing dit. De gehele marketing van TAG Heuer kon me sowieso altijd al gestolen worden. (altijd dat gezever over die McQueen bijvoorbeeld)”""" ( RogierJ )

WHOAAHHAHHAA!!! :D:D