One to rock, three to stock.
Van Citizen de Chrono Master en twee maal de Crystate de Luxe.
Alle drie handopwinders 22 jewels met secondestop.
Het model Crystate de luxe is eigenlijk een vermomde Chronomaster, iets groter en een mooiere kast, ze zijn niet zo makkelijk te vinden.
Zo leer je nog eens wat. Citizen vind ik een geweldig merk dat (lekker) onder de radar vliegt. Hun caliber 0200 is ook geweldig.
3x HAQ, Saffier, Datum, 50m of meer WR.
3x een Automatisch duikertje met lume, schroefkroon, lichtgevende punt op de bezel, bol / domed saffier en allemaal zonder helium-ventiel.
Kort en goed: Ik kan wel overeenkomsten bedenken, maar of het hout snijdt is maar zeer de vraag.
Zo zou ik een foto van al m’n horloges kunnen plaatsen met de opmerking dat het allemaal analoge tijdswaarneming betreft bij een dikte van 13mm of minder en met een 12 uur durende omlooptijd van de uurwijzer.
Ik heb toch al wat interessante posts voorbij zien komen. Zo zet mijn eigen post, 3x Japan mij wel ah toch 3 verschillende tijdcontrole systemen maar ze lopen wel al maanden gelijk, en ook een goedkoop horloge.
Zoals jij het doet is het inderdaad wat minder interessant… Het is maar net wat je er van maakt.
Dat is omdat ik zo veel horloges heb die juist wezenlijk van elkaar verschillen, in mijn beleving. Zelfs binnen de HAQ wereld: Net als jij heb ik twee duurdere en één goedkopere HAQ:
Jouw Astron en Chronomaster zijn mijn GS 9F en mijn Chronomaster. Maar de 9F heeft geen perpetual calendar. Het equivalent van jouw Oceanus is dan mijn Junghans Mega, zeg maar, een beetje de dark horse in die categorie.
Maar daar houden de gelijkenissen ook op. Qua styling, maat, beleving en zelfs de manier waarop je de Junghans, Chronomaster en GS draagt zijn die drie zo anders dat ik ze met de grootst mogelijke moeite als “overeenkomend” weg kan zetten.
Zo heb ik ook drie handopwinders:
Daar zit ook al geen lijn in, behalve dat ze niet groot zijn en allemaal iets van saffier hebben.
Sorry man. Je vraag werkt niet echt met mijn verzameling.