Zwarte lettertjes in bezel opnieuw inkleuren?

Zoals de titel al omschrijft; die prachtige zwarte lettertjes in de ring van mijn chrono zijn half vergaan. Mijn eerste idee is; de ring zwart verven en dan polijsten waardoor de dieper gelegen lettertjes zwart blijven.
Zit ik ernaast of…?
Alvast bedankt!

Jur, je zit er naast. Om de gegraveerde delen in te lakken gebruik je wat verdunde verf, net zo dun dat de verf gemakkelijk vloeit. De bedoeling is dat je een druppeltje verdunde verf aan een kwastje voorzichtig in het cijfer laat vloeien. Dan een paar minuten laten drogen. Dan met vlak stuk plastic of metaal met de doorsnede van ongeveer een Euro-muntstuk met daaromheen een stuk gespannen katoen (ook licht gedoopt in terpentine) vlak over de bezel heen gaan, zodat de verf in het cijfer blijft zitten en de overtollige verf op de bezel weg haalt.

Ik hoop dat het een beetje een helder verhaal is, want het is best lastig uit te leggen.

Succes!

Het is een prima verhaal en ik ga het proberen!
Bedankt Freek!
Jur

Nou, als dat cijfertje na cijfertje moet, dan wordt het een geduld werkje.
Hoe dan ook. Suc6
Gr,
Lone ryder

lone ryder Schreef:

Nou, als dat cijfertje na cijfertje moet, dan
wordt het een geduld werkje.
Hoe dan ook. Suc6
Gr,
Lone ryder

Hoeft niet cijfertje voor cijfertje…

Als het inderdaad om dieper gelegen letters en cijfers gaat, kan dat ook prima met nagellak in de juiste kleur. (bestaat dat wel in diep zwart?) Op het Casio-forum is dat ooit eens uitgelegd. Gewoon met het kwastje insmeren en het overtollige verwijderen met (speciaal daarvoor gemaakte) pads met nagellakremover. Schijnt perfect te werken.

groets,
rombo (die het nog steeds zelf moet proberen op zijn Casio RiseMan))

Is m’n Seiko Monster gelukkig nog niet aan toe… maar ik zou dit draadje even in m’n achterhoofd zetten…

Thx!

rombo319 Schreef:

Als het inderdaad om dieper gelegen letters en
cijfers gaat, kan dat ook prima met nagellak in de
juiste kleur. (bestaat dat wel in diep zwart?) Op
het Casio-forum is dat ooit eens uitgelegd. Gewoon
met het kwastje insmeren en het overtollige
verwijderen met (speciaal daarvoor gemaakte) pads
met nagellakremover. Schijnt perfect te werken.

groets,
rombo (die het nog steeds zelf moet proberen op
zijn Casio RiseMan))

Dat ‘klinkt’ niet al te moeilijk.
Blijft die lak er dan ook opliggen na het douchen,zwemmen,duiken?

Groet,
Mart

douchen,zwemmen,duiken… ach, dat doe ik nooit met dát klokje om B)-

Je hebt tegenwoordig ook fineliners die permanent markers zijn, heb er laatst nog eentje op mijn werk gekregen om er mee op een champagneglas te schrijven, gaat prima, met de dunne punt kun je perfect de cijfers opvullen. Of het blijft zitten met zwemmen en duiken dat weet ik niet, meteen een goed excuus om er een duikhorloge bij te kopen;)
Suc6

Ik ben al klaar met verven en het ging geweldig!
Jammer dat ik slecht ben in macro’s…

Jur Schreef:

Ik ben al klaar met verven en het ging geweldig!
Jammer dat ik slecht ben in macro’s…

(tu) hoe heb je het nou gedaan?

Zoals FreekNB had gepost maar dan met iets minder gevoel en een iets groter afveegdoekje :smiley:
Zwarte nagellak had ik niet want bij ons is niemand Gothic

zwarte autolak werkt prima, even laten drogen en met een stukje toiletpapier het overtollige verf weg vegen, kind kan de was doen

Lowlander Schreef:

Je hebt tegenwoordig ook fineliners die permanent
markers zijn, heb er laatst nog eentje op mijn
werk gekregen om er mee op een champagneglas te
schrijven, gaat prima, met de dunne punt kun je
perfect de cijfers opvullen. Of het blijft zitten
met zwemmen en duiken dat weet ik niet, meteen een
goed excuus om er een duikhorloge bij te kopen;)
Suc6

Deze manier heb ik ook eens geprobeerd en dat blijft zeker niet zitten als je ermee het (zee)water in gaat.

tuurlijk bestaat dat

wel eens van gothic gehoord :smiley:

schmeink Schreef:

tuurlijk bestaat dat

wel eens van gothic gehoord :smiley:

Uuuhh, ik zit niet zo in die wereld, maar heb er weleens van gehoord. Wist niet dat je dan ook zwarte nagellak nodig had. :wink:

rombo

Ik heb een flesje bij Hema gekocht, daar was de lak het zwartst. Ik heb nog nooit van gothic gehoord :S. Nu pas begrijp ik waarom de verkoopster zo vreemd naar me keek (:D…

Groet,
Alex

Houden zo. Je kind zal er maar mee thuiskomen…
Hoewel… je had niet naar de Hema gehoeven!!!

Jur

Jur Schreef:

Hoewel… je had niet naar de Hema gehoeven!!!

Jur

Dat is inderdaad enorm voordeel :smiley:

Gr.
Alex