Dank je. Het is niet op tijd. Het gaat om geld doneren.
Ik draag altijd een horloge als ik zwem. Dus ook nu.
Dan toch maar even nuanceren.
In het water vergeet ik anders de tijd. En dat geeft mij onrust. Die onrust kan omslaan in paniek. In het verleden viel mijn Smartwatch weleens uit, omdat de accu door de kou snel leegliep. Dat is waardeloos. Met winterkou moet ik aan mijn eigen veiligheid denken. Tegen alle adviezen in zwem ik doorgaans alleen.
Bij dit event zwemmen er honderden andere zwemmers, met zomerse watertemperatuur (20gr plus).
Een horloge dragen vind ik leuk. Ook al voordat het mijn hobby werd. Zwemmen doe ik ook al mijn hele leven. Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst zónder horloge heb gezwommen. Dit event en zo’n gerichte afstand is voor mij nieuw. Ik doe hieraan mee om een aantal redenen, die hoef ik hier niet toe te lichten.
Er is een parcours. Waarschijnlijk zo’n halve kilometer lang. Voor mezelf is het wel handig om niet te hard te gaan in het begin. Ik zwem doorgaans op mijn gemak ~2 kilometer ofzo. Zonder wind. Het horloge dat ik kies zal mijn Seiko 7a28 zijn. Die neem ik ook mee naar Italië waar mijn zwager op zijn sub naast me meekan als ik ga “trainen”. Dan kan hij op zijn GPS de afstanden bijhouden. Dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten. Deze Seiko gaat nooit meer weg, dus dit is een leuk avontuur samen. Zo zie ik dat.
Je hoeft je niet te verantwoorden, maar zo is je motivatie iig duidelijk. Het mag uiteraard wel.
Je hebt je keuze al gemaakt, dan zou ik enkel adviseren om een oranje band erop te slingeren. Matched iig met je muts
Bijna alle goede doelen zijn goed, deze kan ik alleen maar aanmoedigen.
Ikzelf zwem als een zeekoe zonder vinnen en heb al moeite met 2 baantjes denk ik, respect
Als het gaat om een massastart, dan zou ik sowieso geen of hooguit een sporthorloge omdoen, met name uit respect voor de ander. Maar goed bezig in elk geval!
Klasse, dat je dit doet!
Misschien nog vantevoren een oranje duiker aanschaffen, matchend bij je badmuts en lekker opvallend én goed afleesbaar, en deze na het event veilen/verkopen en de opbrengst doneren aan genoemd goede doel? Was zomaar een gedachte die even opkwam. Ben vrij vroeg wakker en dan heb je weleens zoiets. Succes, in ieder geval!