Apple watch

Dit komt wel eens vaker langs maar hier zijn helemaal geen publieke cijfers van, dus het blijft altijd een hele grove schatting, waar ik dan ook weinig waarde aan hecht :smile:
Het is ook een statistiek die Apple maar al te goed uitkomt natuurlijk :innocent:

Wilt overigens niet zeggen dat ze niet enorm populair zijn en voor bepaalde segmenten misschien wel een bedreiging vormen, ik denk zelf dat het voor het hogere segment wel meevalt om eerlijk te zijn, maar goed ook dat kan ik niet onderbouwen door gebrek aan betrouwbare cijfers.

1 like

Voor de goedkopere merken waarschijnlijk wel ja… voor merken zoals Rolex en Patek Philippe niet denk ik.

1 like

Inderdaad denk ik dat het voor de goedkopere merken wel een bedreiging is, maar niet voor de topmerken. Die worden toch vaak door de echte horloge freaks gedragen.

reden voor de hoge verkoopcijfers is misschien ook omdat veel mensen waarschijnlijk binnen twee jaar een nieuw model kopen omdat er weer leuke nieuwe functies bij komen, normale horloges gaan over het algemeen wat langer mee :wink:

Persoonlijk gok ik dat het vooral schade kan doen aan de echte modemerken, maar dat de zwitserse vakmannen het wel zullen overleven. maar dit is gewoon een gevoel :wink:

1 like

Ik heb het idee dat de doelgroep van de Apple Watch een andere is, dan die voor Zwitserse mechanische horloges. Ik denk dus niet dat het een bedreiging zal vormen…

1 like

Het gebruik van de zoekfunctie aanleren, zou dat niet eens een goede tijdsbesteding zijn?

Er zijn meer resultaten, maar je begrijpt zeker m’n punt: Het onderwerp wordt zo nu en dan al sinds 2016 uitgekauwd.

Maar goed, we gaan hier waarschijnlijk exact dezelfde herhaling van zetten krijgen omdat die vraag als klikbeet werkt op sommigen hier. :slight_smile:

5 likes

Lijkt mij ook, ieder goed heeft zijn doel en een horlogefanaat koop een horloge voor het vakmanschap en niet alleen voor de functies.
Het ‘doel’ van een Apple Watch is heel anders dan die van een high-end horloge van een dedicated watch manufacturer.

Ik zie dit dus zeker niet gauw gebeuren.

1 like

Ik zie een Apple Watch (of eigenlijk alle smart watches) meer als gadget dan als horloge. Ja, je kan er de tijd op lezen, maar vaak gaat het om het grotere geheel. Je kan smsjes lezen, bellen, hartslag meten etc. Ik heb vorig jaar ook een smartwatch gehad, maar het is niet mijn ding. Voor de niet-horloge liefhebber zal het zeker een aantrekkingskracht hebben.

De apple watch werd bij lancering een paar jaar terug echt neergezet als horlogevervanger, maar in de loop van de tijd zijn ze daar wel op teruggekomen (vandaar dat de €10000 gouden apple watch is stopgezet). Het is nu vooral een goed afgewerkt en goed afgestemd gezondsheids- en sport accessoire, en niet zozeer een ‘bedreiging’ voor de ‘echte’ horloge industrie. Ik heb er zelf een, en ben er echt heel blij mee maar bij een nette outfit doe ik nog steeds een ‘echt’ horloge om.

1 like

:flushed: . Bestond dat? Sjongejonge.

1 like

Jep.

Vergeet ook niet dat dit soort dingen heel trendgevoelig zijn. Het is een hype!
Als ik alleen al naar mezelf kijk (de gemiddelde Nederlander), ik had al een Apple Watch nog voordat hij in Nederland verkrijgbaar was en was er dol enthousiast over. Nu 5 jaar later wil ik absoluut geen smartwatch meer! Ik ben ook al steeds meer mijn smartphone aan het bannen en overweeg zelfs WhatsApp te verwijderen.

Ik ben een beetje contact moe. Het gevoel altijd maar bereikbaar te zijn, te moeten reageren, spraakverwarring die ontstaat doordat non-verbale communicatie er niet is. En ga zo maar door.

1 like

Ik denk dat de Apple Watch (en daarmee de smartwatch) de hype al voorbij is en gewoon een volledig geïntegreerd product is geworden.

1 like

Had je hem dan graag willen scoren? Misschien kun je hem nog op Chrono24 vinden? :laughing:

Dat denk ik ook.

Alleen vraag ik mij af, of het wel gezond is om een apparaat dat continue communiceert via bluetooth, wifi of 4g, langduur op de huid dichtbij een (cruciale) slagader te dragen?! Maar da’s niet een topic voor hier nu. :wink:

Je bedoeld itt een smartphone die tussen je beenslagader en je testikels zit 95% van de tijd?

De realiteit is dat de technologie eindelijk zover is dat alles wat nodig is een verpakking ter grootte van een horloge past. Ik denk dat de smartwatch hier is om te blijven. Ik ben er geen fan van persoonlijk omdat het mij onrustig maakt. Maar ik snap heel goed waarom het meestverkochte horloge allertijden een smartwatch is.

2 likes

Ik kan mij dat heel goed voorstellen. Je hebt een computer om je pols met tig mogelijkheden. Als je geen horloge nerd bent zoals ik heb je alleen maar voordelen t.o.v. een ouderwets horloge.

Nee, helaas. Mijn smartphone of zit in mijn jaszak of ligt op een tafel. En meestal het laatste. Buiten wanneer ik hem in de hand geb natuurlijk. Ik houd er niet van om met een telefoon ter grootte van baksteen in mijn broekzak te lopen. iPhone 5/SE was de laatste dat nog een acceptabel formaat had.

Oh, ok, dan zal ik het even anders verwoorden “itt de 90% van de mensen die wel hun telefoon in hun zakken hebben of zoals jij die tot de iphone 5s hem netjes tussen de testikels en beenslagader had. En vervolgens hebt verplaatst naar minder vitale delen (over het hart of longen, afhankelijk van welke jaszak)”

het was ook niet 100% serieus bedoeld uiteraard (of richting jou persoonlijk gericht). Maar dit soort dingen zijn al laaaang getest, en de straling is binnen perken gebleven.

Dat zou wel een verklaring kunnen zijn voor die rare jongeren die tegenwoordig het straatbeeld bevolken.
Papa had gewoon zijn telefoon te dicht bij zijn testikels.

2 likes