Eeuwige trouw aan 1 horloge?

Op dit forum wordt je verleidt door horloges. Weinig kans dat leden hier slechts 1 horloge hebben sinds vele jaren.

Natuurlijk zullen er hier weinig zijn.

Je moet al stevig in je schoenen staan om niet ten onder te gaan aan de verleidingen die hier langskomen, maar het kan.

Ik zelf tracht me te beperken tot een serieuze aanschaf eens per 5 jaar. Dus polsbandjes, catalogi , boeken en goodies horen daar niet bij.

Zo lang ik nog niet ‘the one’ heb gevonden ga ik lekker door met flipperen. Intussen zijn er wel een aantal die niet snel uit de verzameling zullen verdwijnen.
Overigens draag ik wel vaak 1 horloge weken aaneen en de rest voor wanneer ik er zin in heb.

Mijn vader heeft 1 horloge voor de zondag en 1 voor door de weeks. Die laatste gaat over het algemeen een jaar of 3-5 mee. Lasspetters op het glas, flinke rek in de band, diepe krassen overal, 20e setje bandpennen, hij weet ze wel te misbruiken.

1 like

Mijn iwc portugieser automatic is mn enige en dus ook daily.
Enkel uit wanneer ik zware of vuile handenarbeid doe.

Geen idee of ik m eeuwig zal houden. Maar koop ik n ander horloge, dan gaat deze er waarschijnlijk uit.

(Alhoewel ik een “collectie” van 2 horloges overweeg…
Ik hou mezelf voor: voor elk kind later één
Zo begint dat zeker? :grimacing:)

2 likes

Procentueel zul je dat type horlogedrager vaker buiten HF vinden dan onder de leden. Mijn vader draagt elke dag hetzelfde (ik vermoed V&D) horloge, aan de binnenkant van zijn pols. Ik denk dat hij hem nog in guldens heeft afgerekend.

1 like

Ik heb tien jaar lang dezelfde Seiko chronograaf gedragen. Hiervan heb ik een review geschreven, het was tijden lang m’n enige horloge.

Sindsdien ben ik met horloges gaan hobbyen en heb ik tijden gehad dat ik iedere dag wat anders om deed, om daar dan direct voor de Wat Dragen Wij Vandaag foto’s van te maken. Nu ben ik de hobby een beetje voorbij.

Ik heb nog een 14-tal horloges, waaronder nog steeds deze Seiko Chronograaf. Mijn horloges draag ik inmiddels een week achter elkaar om dan eens wat anders uit de kist te vissen voor de volgende week, maar ik heb het idee dat ik minstens twee duikers en een Rus zou kunnen verpatsen zonder dat het m’n gedrag of emoties zou beïnvloeden.

4 likes

Hebben wij dezelfde vader :thinking:

5 likes

Ik zal het hem eens vragen. :thumbsup:

4 likes

Er zijn hier ongetwijfeld ook mensen die het altijd met dezelfde partner (M/V) doen.

2 likes

Maar eerder maandelijks dan dagelijks

4 likes

Zolang je eigen echtgenote daar geen bezwaar tegen heeft hoeft dat geen probleem te zijn, toch? :wink:

1 like

Gewoon erbij uitnodigen :grin:

1 like

hoop het niet dan moet ik nog meer dan 30 kinderen krijgen :slight_smile:

ik heb nog wel diverse horloges die ik gekregen heb van mijn ouders , maar dagelijks dragen ? sinds een jaar of wat draag ik bijna iedere dag een andere

maar nu trouwens wel net een klokje aangeschaft waar ik de komende 5 jaar mee wil (moet) doen , vanaf mei '18 , dan geen geflipper meer of leuke verzameling meer om te rouleren

1 like

Lol.

Ik heb van mijn ouders voor mijn 21ste verjaardag een pulsar horloge gekregen. Zelf uitgezocht. Dat model horloge heeft een soort van groenige wijzerplaat en de LCD die er boven zit laat zich op de glas in een transparant wit lezen. Bijzonder model ook op internet niet gevonden. Behalve een vraag naar dit horloge op dit forum door een lid.

Ik heb dit horloge als enige horloge gedragen tot ik 40 werd. Dat was vorig jaar, nu heb ik sindsdien zelf mijn horloges gekocht. Zeker 80 tot 100 afgelopen jaar denk ik.

Dus ja 10 jaar zeker zelfs minimaal 17 jaar. Horloge heeft ook wel 1 a 2 minimaal halfjaar in de la met een lege batterij gelegen.

2 likes

:scream: 80 of meer horloges het laatste jaar, is dat het effect van dit forum?

Misschien moeten we standaard een waarschuwing geven aan nieuwe leden als ze lid willen worden… je pols zal er niet meer hetzelfde uitzien.

1 like

Ja gekte…:joy::joy: ook wel typisch voor mij hoor. Ik ben verzot op handen en nieuwe dingen.

Vroeger een hele hoop ook met mobieltjes gedaan. Defect kopen. Herstellen opknappen en verkopen. Vroeger PC’s altijd als eerste tot dat de markt te klein/vol word. Of in geval met de mobieltjes te moeilijk.

Dat is een interessante mededeling. :relaxed: Zou je die- puur voor de begripsvorming- verder willen uitwerken? :relaxed::+1:

2 likes

Ik ben wel trouw aan meerdere horloges. :slight_smile:

3 likes

Ik flipper regelmatig horloges maar heb daarbij vaak slechts 1 a 2 horloges tegelijk in mijn bezit. Ik merk dat ik vervolgens slechts 1 van beide horloges steeds draag en wissel eigenlijk nooit af. En dan flipper ik horloge nr 2…

Verder valt mij op dat ik de neiging heb toch steeds weer bij Damasko uit te komen…:thinking::wink:

1 like