Het werk van een amateur sleutelend aan een Vostok 2415b/0.1 uurwerk met foto's

Heerlijk om te lezen, en ik ken het gevoel wanneer het weer werkt. Erg veel voldoening.
En wat @vinwat en @lassale al zeiden.
Die clinics zijn echt leuk en leerzaam.

Knap werk jandoedel. Chapeau.

3 likes

Heel graag gedaan. Ik vind het top dat je door te volharden het uiteindelijk toch voor elkaar hebt gekregen. Een echte autodidact. Menigeen had 'm allang in een hoek gegooid. Daarbij vind Ik het een hele mooie Vostok. Veel plezier ermee.

1 like

Dit heeft absoluut geholpen, anders

had dit een zeer reëel scenario geworden :smile:

Maar opgeven is voor verliezers en ik ben een heeele slechte verliezer. Een klein beetje vals spelen en afsnijden (geen spiraal zelf plooien, maar een “nieuwe” regelen) maakt me een slechte winnaar, maar een slechte winnaar is geen verliezer. :wink:

3 likes

Yes! De volhouder wint. Respect hoor.
Ik ben nu op het punt dat ik een compleet horloge uit en in elkaar kan zetten, ook door het gewoon te doen, maar een compleet uurwerk uit elkaar trekken daar ben ik nog niet handig genoeg voor. Ga het wel proberen met de tijd.

1 like

Met verslag en foto’s graag :stuck_out_tongue_winking_eye:

Want er zijn veel te weinig technische verhalen de laatste tijd! (Vind ik dan, tenminste)

1 like

Kijk eens:

Wat gaaf man! Complimenten voor jouw gedrevenheid en doorzettingsvermogen. :ok_hand::sunglasses:

Heel leuk geschreven verhaal trouwens en mooie Vostok.

Geniet van je klokje en van de overwinning!:slightly_smiling_face::+1:

1 like

@vinwat komt weer op stoom, tot onze grote vreugde… :kissing_heart:

1 like

Klinkt als afgebroken ankertap.

Ik doe heel veel klussen ook voor andere forumleden, nu met zes project horloges voor anderen bezig en eentje voor mijzelf. Maar die foto’s hebben we allemaal al meerdere keren gezien. Als ik iets heel interessants tegenkom zal ik wel weer eens plaatjes op het forum zetten.
Ik heb laatst wat werk aan Mickey Mouse horloges voor @chronospace op het forum geplaatst dat waren absoluut “bijzondere” horloges.
Misschien binnenkort een UG Wilhelmina voor @Mark020
En een Vostok 2200 series voor @BG1 dat is ook een apart uurwerk met lastige details.

7 likes

Mark020 is nog niet bij de kluis geweest :innocent:

1 like

Die heb ik uitvoerig gelezen! :wink:

1 like

Maareh… waarom maak je zelf geen nieuw horloge + bijhorend topic? Ik vond het wel leuk om die flieger te volgen. Denk dat ik zoiets binnenkort ook ga doen.

Edit: sorry voor het off topic gaan :innocent:

2 likes

Proficiat! :wink: de aanhouder wint :slight_smile:

1 like

Ik weet het.

Plannen zijn er wel degelijk! Echter, ik wacht op wat gereedschap/spulletjes (moet ik nog gaan bestellen :grimacing: ) en mijn vrouw moet bevallen binnen nu en 3 weken.

Maar ik heb een werkbank in het schuurtje gemaakt! Moet nog een kacheltje in en een krukje. Dan kan ik mijn spulletjes wat meer laten staan, dan op de eettafel!

Ik moet wel zeggen dat ik echt een gaaf idee heb, al vind ik het zelf :sunglasses:

Maar wordt uiteraard een uitgebreid verslag van gemaakt!

4 likes

Eerste? Anyway, sterkte! :wink:

1 like

Als het de eerste is kom je er voorlopig niet meer aan toe kan ik je vertellen :laughing:
Maar wel leuk, gefeliciteerd alvast. Dat gaat sowieso voor alles. Het hobbyen komt wel weer.

1 like

Het wordt de tweede voor mij, maar nu een meisje. We hebben nu al twee jongens rondlopen.

Ik ben zachtjes aan spullen en gereedschap aan het verzamelen, volgende wordt een set schroevendraaiers. Echter ben ik er nog niet uit wat het wordt. Bergeon, Beco, Horotec of toch wat anders wat ik (nog) niet ken misschien, maar wat wel goed is.

2 likes

Ik ben benieuwd! Zijn 2200’s lastiger dan 2400’s? En hoe komt dat? :grinning:
Superfijn dat je me wilt helpen met mijn nieuwe vintage Vostoks! :+1:

1 like

Kleine update. Terwijl ik bezig was met het maken van een band voor dit horloge, was het uurwerk er weer mee gestopt. Te veel gepruts, te weinig liefde, te veel vette vingers. Nog maar eens een uurwerk besteld, vingercondooms had ik een hele tijd terug al eens gekocht.

Ditmaal heb ik de luie simpele manier eerst geprobeerd: Na verwijderen van de aftrekpost alleen de cannon pinion vervangen. En wat denk je? Dat werkt dus ook gewoon :smile:
Alle moeite, tijd, zweet, tranen tijdens de avondjes in de kluskamer waren eigenlijk overbodig. Toch ben ik blij dat het zo gelopen is, anders had ik nooit de kennis en contacten opgedaan die ik nu heb.
Daarnaast bezit ik nu nog meer reserveonderdelen.

1 like