Horloge nieuws 2020! Plaats hier alle nieuwigheden van 2020!

Ja eh… deze is niet echt “oud”
Maar idd wel erg gaaf. En zeker op staal.


Foto dinkee

4 likes

Zouden ze deze ook in rose goud en een zwarte dial gaan uitbrengen?

:pray:

9 likes

Ken twee voorbeelden met mensen die gingen zwemmen met een klokje van 100m wr. Horloge naar de kloten.

Voor zwemmen of snorkelen zou ik niets gebruiken onder 200m wr. En schroefkroon is misschien niet noodzakelijk, maar zeker veiliger.

Sowieso merken die horloges uitbrengen voor watersport of iets in die richting en dan 100m wr?!

1 like

Dat is inderdaad kl*te. Weer je welke merken en of horloges het waren? Ben wel benieuwd. Heb zelf ook nog een ZEnith die zou 100m waterdicht dienen te zijn. Althans. Dat noem ik ‘je kan er mee zwemmen…’

1 like

Deze vind ik echt heel erg goed gelukt.
Zeker voor een Breitling :astonished:

Kennis afgelopen zomer een Oris 65 :mask:
Gebruikte hem tijdens vakantie en bij terugkomst bleek niet alleen sprake van condens maar ook deels aantasting van het uurwerk. Ach ja, ik had het niet snel gedaan.

Ander geval met een simpele Seiko 5je, maar goed dat is te overzien. Heb zelf ook met een 5je gezwommen met 100m wr zonder problemen. Heeft er ook mee te maken welk horloge natuurlijk. Maar is zou zelf niet met die Oris het water in zijn geweest.

1 like

Maar goed. Ik neem aan gevalletje garantie bij die oris?

Gegaan.

Maar die Oris is een duikhorloge. Met schroefkroon. Die moet er wel tegen kunnen.

Ik zou met elk 100m horloge inclusief schroefkroon zo het water in gaan. Daar heeft de fabrikant ze op getest.

5 likes

Yes. Vind ik ook. Tis een duiker… moet je mee kunnen zwemmen en duiken.

2 likes

Ik ook maar alleen als ik ze zelf in de stickers nieuw heb aangeschaft. Al het ‘gebruikte’ spul vertrouw ik niet in de buurt van water, bij het afwassen en bij regen gaat deze niet om de pols!

2 likes

Je kunt dat gewoon laten testen…
Sowieso een goed idee…

Zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen. Ik vind 10atm prima om mee te zwemmen en nog nooit problemen gehad. Ook weleens gedoken met een Swatch met 3atm, was hem vergeten en liep nog prima.

Voor gebruik test ik wel mijn horloges en je moet er niet al te gekke dingen mee doen. Het gaat ook om de druk niet om de meters. Bijvoorbeeld het water inspringen kan er veel druk op het horloge komen. Vandaar dat sommige merken dit ook expliciet vermelden om niet te doen. Als voorbeeld JLC met een duikhorloge met nota bene 100atm!

Deze dus:

6 likes

Enne effe terug on topic…Na Breitling vorige week vandaag veel nieuws van IWC (nieuwe en kleurrijke portugiesers, zelf met tourbillon in enkele modellen), JLC (master control collectie) en Panerai (voor als je van veel lume of glow in the dark feestjes houdt).

1 like

Klopt, maar mijn prio’s liggen elders :sunglasses:

Bij regen valt de helft af, maar dan is de andere helft er gelukkig nog :stuck_out_tongue_winking_eye:

Garantie geval ja, maar nog vervelend en voor mij eigenlijk dan meteen een no-go met zo’n horloge.

1 like

Mooi maatje voor mij :ok_hand:t2: Valt sowieso groter op de pols. Ik zet ‘m op de wishlist :smiley:

https://www.horlogeforum.nl/t/nieuwe-limited-edition-panerai-luminor-marina-70-years-of-luminor/260905/14

Let’s talk watches :sunglasses::+1:

1 like

De nieuwe jeager Le Coultre. Die is mooi!

En dan a lange and sohne! :ok_hand::ok_hand:

En als laatste heel eerlijk vacheron heeft wel een nieuwe mijlpaal gebracht.

Voor mij weer duidelijk waarom Vacheron hoger in de pikorde staat dan one trick pony Audemars. Hele mooie dingen weer. En die nieuwe JLC lijkt iig op de plaatjes geslaagd - en relatief binnen handbereik. Benieuwd.

3 likes

Helemaal eens!

Kijk dit nu toch…

10 likes