Ook de Tuna krijgt het 'Prospex' treatment van Seiko

Hallo allemaal,

Een van de meest legendarische Quartz duiker uit de stallen van Seiko is zojuist ook voorzien van het ’ Prospex’ treatment. Marine Master is van de dial gehaald en er is een Prospex logo voor in de plaats gekomen. Is Seiko de kluts kwijt? Slaat Seiko door in het eenheidsworst gevoel door elke horloge onder een bepaald label te willen stoppen? U kunt mijn mening al wel raden. Ik ben benieuwd naar die van jullie…

  • Seiko kap met het eenheidsworst Prospex gebeuren
  • Seiko is goed bezig!

0 stemmers

Cheers!

1 like

Seiko is wel één van de merken die goed bekend is onder ‘normale’ horlogekopers. De nieuwe labeling verschaft dan enige duidelijkheid voor deze groep consumenten.

Hoe ziet zo’n Tuna er eigenlijk uit zonder die lelijke shroud?

Ik snap dat dit een function over form horloge is, maar ik kan hier gewoon weinig mee.

Wel mooie horloges en zo hoor, maar ze trachten het exclusief te laten lijken en er ook nog eens een belachelijke prijs aan te hangen. Prima, maar haal dan dat Prospex logo weg.

1 like

Een belachelijke prijs?

zonder zo’n mooie shroud:

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/8/e/5/8e53a83aa9b6d55496591aa2bdc595799237c2dc.jpg

9 likes

Ik vond juist MM zo mooi erop
En de oude zoals ik nog heb Jaren 80 denk ik
Heb hem wel toen nieuw gekocht!

12 likes

De tuna is een van de horloges die ik nooit zal kopen, of ze er nu Prospex op printen of niet…

Vind ze echt enorm groot, lomp en lelijk.

Maar het Prospex-logo maakt hem niet lelijker vind ik.

Fixed that for you.

1 like

Dat is wat ze uiteindelijk niet doen op de pols. Door het ontbreken van de lugs zou ik zelfs zeggen dat ik een grotere variant wil proberen.

7 likes

Van welk jaar is deze? Mooi Professional erop!

Dat heeft niet met het bouwjaar te maken maar de markt waarvoor hij verkocht werd :wink:

1 like

Ik vind de shroud lelijk, de diameters te groot, de kasten te hoog.

Voor de diameter dragen ze heel goed, dat weet ik. Maar het is gewoon helemaal niet mijn smaak.

Nee, dat maakt het niet veel beter. Ik had gehoopt op een normale MM kast of iets dergelijks.

Dit ja! Helemaal mee eens. Zelfs op de Alpinist is het geen echte dealbreaker voor mij.

1 like

Deze heeft een 98 serienummer, dus dat zou augustus 1979 moeten zijn.

1 like

With a beads of rice bracelet. Damn that is sexy! :sunglasses::+1:

1 like

Tuna’s moet je begrijpen. Dan zijn het heerlijke horloges. Liefst zonder Prospex-logo, dat dan weer wel.

12 likes

Evolutie is dat… of het aanbreken van een nieuw tijdperk.

Keek toevallig naar een video op YT waarin men liet zien dat de X is gemaakt van een P en S

Nou vind ik de X niet lelijk, maar vind hem nu wel mooier.

1 like

Kijk dat is een mooie met stalen band en M M !
Prachtig.

1 like

Ben zeker geen fan van het Prospex logo.
Wel blij dat ze de oudere stijl van wijzers opnieuw gebruiken.

2 likes