Nieuwe IWC Portugesier Chronograph met Groene en Burgundy dial

Hallo allemaal,

IWC heeft vandaag een verscheidenheid aan nieuwe horloges gepresenteerd. De IWC Portugesier 40 en 42 Automatic (non chronograaf) hadden we al even besproken.

Zojuist hebben zo voor de chronograaf versie van de Portugesier een groene en een rode Burgundy dial aangekondigd.

“Introducing – IWC Portugieser Chronograph IW3716 Green and Burgundy Dials” via @watchville

Die laatste hadden ze ook al op de IWC Portugesier 7 days aangekondigd.
Persoonlijk vind ik het een hoog jingle bells merry Christmas gehalte hebben. Het zijn kleuren wijzerplaten die je niet vaak tegenkomt op dressers en dressy chronograaf horloges. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Zou je zo’n wijzerplaat overwegen? Of zou je liever bij de reguliere zwarte, witte en blauwe dials van IWC blijven.

Ik vind de green en Burgundy wijzerplaat op de IWC Portugesier Chronograph:

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

Cheers!

Hallo! :wave:

4 likes
1 like

Hello evriebroddie.

Kleurtjes vind ik niet mooi.

Het lijkt mij dat deze kleurstellingen snel gaan vervelen en ook is de tijdloosheid in het geding. Het zijn geen horloges waarvan je van plan bent ze maar korte tijd te gaan dragen. Over 2 jaar is het weer voorbij.

Jk vind ze wel cool! Of het tijdloos is
 ik vreesch van niet!

Het in-house uurwerk is aan de ene kant gaaf
 en unieker dan een ETA (Sellita etc) variant.

Aan de andere kant
 een ETA variant heeft dezelfde functionaliteit en een nauwkeurigheid die in de praktijk hetzelfde is.

ETA’s kunnen relaties goedkoop en makkelijk onderhouden worden door elke horlogemaker. Bij in-house uurwerken zit je vast aan officiĂ«le reparateurs en hoge onderdeelprijzen. Dit is dan ook deel van het verdienmodel van een in-house uurwerk.

Komt bij dat ETA’s in tientallen jaren bomb-proof zijn geworden.
Iets wat niet van bv. De Breitling B-01 of de Tudor driehander automaten gezegd kan worden.
Overigens verontrustend dat die merken deze uurwerken uitwisselen


Hoezo zijn deze minder goed als ik vragen mag,? Heeft u voorbeelden :pray:

Google maar eens op Tudor inhouse
Movement problems of op Breitling B-01 problems.

Was ook een lid hier met een probleem met zijn Black Bay.