Nieuwe limited edition Panerai Luminor Marina '70 years of Luminor'

Waar? En voor dat geld!?!?
8f70c40846c3bebac81a9cdbf958cfec

6 likes

Het blijft een iconisch design en een iconisch horloge. Met een rijke historie en heritage. Ontworpen voor duikers van de Italiaanse Marine.

2 likes

Helaas is dit een heel grijs gebied aangezien Panerai een eigen draai aan de historie heeft gegeven…

4 likes

Grootste nadeel is toch wel t lompe en plompe uiterlijk.

Met de lume op de kast vind ik het meer een kermisattractie dan een horloge.

Daarnaast… 70 jaar heritage vieren door een futuristische kerstboom uitbrengen…

Ik begrijp m niet. Doe dan iets van een interessante reissue…

1 like

Tell me more! :grimacing:

1 like
3 likes

Moet door Lume in de kast beetje aan Tron denken.

4 likes

Ik dacht dat Panerai een merk was dat lang in ‘ruste’ was geweest en het merk toendertijd door een investeerdersgroep is opgekocht om winst te gaan maken door het merk te ‘reviven’ en zodoende weer horloges is gaan maken

Ik vind de meeste Panerai horloges fraai tot zeer fraai, maar highly overpriced en die toegedichte ‘heritage’ ach… :roll_eyes:

1 like

Pas op, niet dadelijk het kind met het waswater dumpen.
Het merk en sommige modellen hebben wel degelijk een opmerkelijke heritage. Maar de marketing heeft het, wat mij betreft, redelijk verneukt. Ik blijf me graag inlezen in de geschiedenis van het merk/model, maar ik zie hen nu het teveel als een merk dat me wou en nog steeds wil oplichten (en dan heb ik het niet over hun lumen op de dial en kast).

Nounou, wel eens een 44mm omgehad? Helemaal niet lomp hoor. De PAM00112 is 44mm bij 15mm dik…een Seadweller deepsea is 44 bij 17,7 :open_mouth:
Een Tudor BB58 is 41mm bij 14,75 daar hoor ik nooit iets over. Eerst dragen dan oordelen…:kissing_heart:

1 like

Een reguliere tudor BB is 41 en 14.75 hoog. Koop ik daarom inderdaad niet. Te groot en plomp.
BB58 is 39mm en 12mm dik. Een stuk beter.

Mijn 114060 is de bovengrens. 48mm lug to lug… voor de rest heb ik vooral horloges van rond de 36-38mm.

Panerai past daar niet binnen. Waarom iets proberen wat ik nooit ga kopen?

Precies, maar zo’n negatief waardeoordeel vellen over een horloge die je wellicht nooit gedragen hebt? Dat heeft zo’n jongen toch niet nodig :stuck_out_tongue_winking_eye:

De Tudor 41 is mij ook veel te dik en uit verhouding maar door de beperkte lug to lug van bv de PAM 00112 valt hij veel mooier en is hij optisch veel kleiner dan de 44 doet vermoeden…

Als ik Panerai bij andere zie denk ik toch elke keer weer… dat ie te groot en te plomp is.

Van mij mag iedereen er een kopen. Ik doe het niet.

De enige Panerai die ik wel zou willen. Alleen de WR is erg jammer en de prijs net even te hoog.

1 like

Ja 30 meter voor een Panerai met een crown protector systeem zo groot als een satelliet schotel. Dat gaat er bij mij niet in

Niet geslaagd.

Past wel prima bij de dom perignon shiners :laughing:

2 likes

Helaas kopen die Rolex en geen Panerai :joy:

Nou nou nou, het zijn een paar extra lijntjes lume.

6ef7dfb24cffd1c714c341d022395093

Ik vind hem wel geslaagd hoor, gaaf ding.

4 likes

Ja zoiets… 42mm maybe. 44+ zeker niet.

Het is wel de look hoor… zo’n oversized klatser. Maar die look bevalt me persoonlijk niet.

Als ik al een Panerai zou doen in elk geval met crownguard… en wat kleiner. Radiomir vind ik -voor mij- niet de “typische” uitstraling van Panerai hebben.

Ik vind ze geslaagd! Vooral die blauwe dial, heel gaaf :sunglasses: