Horloge wordt 's avonds moe

De frutsel moet je juist even van de takkel afhalen. Hiervoor gebruik je het best een takkelaar. Op marktplaats veelvuldig aangeboden voor een tientje. Even een tikje op de trampie geven en met een takkeltang de frutsel weer op de takkel plaatsen. Wel even rekening houden met de frutsel-takkel afstand. Dit moet ongeveer 0.02 mm zijn maar dit moet je tussen 22:00 en 04:00 even in de gaten houden.
Loopt het horloge binnen deze uren te snel, dan de frutsel-takkel afstand iets kleiner maken.

Da’s dan 15 euro.
Je mag het opsturen in een blanco envelop :blush:

9 likes

Eerst een cent overmaken. Ik stuur wel een tikkie.

https://takkel.me/j1o2i38u948z3hr89ez8r3a3

5 likes

image

4 likes

Ik denk liever niet aan ‘een gerespecteerd lid dat’. :thinking:

3 likes

Maar dan komt hij niet aan. :thinking:

4 likes

Je kunt het horloge doneren aan een liefhebber die het gebruikt als studieobject.
Zie het als ‘ter beschikking stellen aan de wetenschap’.
Gewoon, voor een betere wereld !

2 likes

Die richting zal het ook wel opgaan. Studie-object, reparatie of onderdelen. Ik zal denk ik een kleine bijdrage vragen als troost voor mezelf.

Hij is wel tof genoeg om te laten maken vind ik…

Juist. En dan het liefst ‘om niet’. Want het mag weinig kosten hè. :yum:

Wat ben je weer lastig. Ik heb het hierboven Chlorophyl al uitgelegd.

1 like

Nou, verschoon me dan maar voor de tweede keer vandaag. Ik heb niet het hele topic doorgelezen.

1 like

Het ging mij niet om het ‘om niet’ maar er is altijd wel iemand die vindt dat dit soort horloges een Xde leven verdienen bij iemand die dat kan waarderen. Met mijn oude Kever ga ik ook altijd naar iemand die het mooi vindt dat mensen dat soort oude barrels op de weg houden. Zijn tarieven zijn dan ook eerlijk en ik betaal hem graag.

Dat was eigenlijk de insteek.

2 likes

Hmmm …ik betwijfel het.

3 likes
4 likes

Dit soort uitspraken is natuurlijk ook voer voor discussie :sunglasses:

2 likes

Fak ja, ik bedoel natuurlijk ‘netjes’! :grimacing:

2 likes

Als je het een leuk horloge vindt, waarom niet laten servicen? Een service zal een vintage altijd goed doen en kan je hem weer jaren gewoon dragen. En factureer je als jurist niet meer dan 100 euro per uur? Uurtje werken :innocent:

1 like

Hij is geen vintage gewend…
Ik heb geregeld dat de servicekosten de aanschaf overstijgen, maar het eindresultaat is bijna altijd zeer bevredigend.

2 likes

Ik denk dat bij deze dat niet eens het geval zal zijn.

2 likes

Het is een mooi horloge.

2 likes