Walter Wolf Racing (by Citizen).
Een erg platte quartz, waarvan de spoel door een ondeskundige batterijwissel (nee, niet door mij) onherstelbaar was beschadigd.
Heel lang moeten zoeken naar een donor quartz Citizen 2830, bijna niet te vinden
Sindsdien vervang ik batterijen zelf wel
Net klaar: Tissot hi-beat dameshorloge uit 1974.
Haakje van de veer was afgebroken en de balansspiraal niet helemaal vlak, maar de grootste uitdaging was het zwaar bekraste gefacetteerde mineraalglas. Mineraalglas polijsten is pokkewerk
Heb het bovenste facet en het vlakke deel aangepakt, die waren het ergst. rest zo gelaten. Perfect is het niet, maar dat is de rest van het horloge ook al niet meer. Maar het zier er weer toonbaar uit.
Wat heet toonbaar! Ik heb de foto even sterk vergroot weergegeven en ja! Zéér toonbaar. Mijn complimenten! En dan al dat blauw! Mmmm, heerlijk. Dank voor het delen. Gaat dit punten opleveren bij ‘uniek’ ?
Hierbij 1 van de opknappers van mij! Het ‘horloge’ zat bij een lot dat ik ooit kocht. Ik weet niet als de foto’s duidelijk zijn, maar er is zeker wel te zien in wat voor een verschrikkelijke staat hij was. Om een lang verhaal kort te maken, before en after.