Horlogemaker Amsterdam/ Amstelveen ?

Beste medeforummers,

Na nu tweemaal een nogal negatieve ervaing te hebben gehad en een paar keer een deur op mn neus vraag ik jullie het volgende:

Ik ben op zoek naar een horlogemaker voor wat eenvoudig onderhoud en een boel liefde:

  • Seiko pogue
    Loopt prima, automaat wat schraal, reservegang loopt wat terug, knopjes gaan wat stroefer dan voorheen.
  • 2 x ETA2824-2 horloges hebben servicebeurt nodig, maar lopen prima.

Met name de Seiko Pogue lijkt niemand aan te durven raken.
Ik heb absoluut geen haast, mochten jullie iemand aan kunnen raden, heel graag!

//eu1.dh-cdn.netI//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netA//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net[//eu1.dh-cdn.netW//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net&//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netV//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net]//eu1.dh-cdn.net(//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net)//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netā€™//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netā€™//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net_//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net

1 like

Het is toch ā€™ de deksel op de deur krijgen ā€™ ?

Ik ben tijdje terug met pontiac en monster naar peter klemann in haarlem gegaan.
Gaat stoppen met zijn zaak, maar gaat verder met reparatie.

https://www.horlogewebshop.nl/

1 like

Sietze Wagenmakers in de A.J. Ernststraat 731 naast het Gelderlandplein in Buitenveldert :slightly_smiling_face:

5 likes

Oh, das wel dichtbij. Zet ik ook op mijn lijstje.

2 likes

Triade juweliers in Almere kan dit ook voor je doen. Een zeer goede horlogemaker die er ook nog onderdelen voor heeft liggen.

Dat is wel heel dichtbij!

1 like

Nee, het deksel moet weer terug op de kast.

Dat is nog niet duidelijk, zie @Robinp :
https://www.horlogeforum.nl/t/info-gevraagd-prospera-incabloc/204963/6?u=harpoen

Jammer, was ook mijn adres :neutral_face:

1 like

ā€¦vlgs mij zijn ze daar vooral goed in zilverwerk (edelsmid) en het vervangen van batterijenā€¦ Niet echt het type service waarnaar jij op zoek bent. Laat ik zo zeggen: ik zou er mijn automaat niet voor weinig (of veel) onderhoud heen brengen en zelfs niet voor de liefde die je wenstā€¦

1 like

Het deksel moet uit de kast komen

Balen. Hield mij vast aan het artikel uit maartā€¦
https://indebuurt.nl/haarlem/nieuws/jammer-horlogerie-peter-klemann-gaat-stoppen-en-dit-is-waarom~61991/

Maar enfin, tot 1 juni of 1 juli kan je bij klemann terecht. Dusssā€¦
Edit: niet dus. Jammer.

1 like

Ik heb gister met ze gebeld, dame aan de lijn gaf aan dat hij er helemaal mee stopt en ook niet verder gaat met reparaties op een andere locatie. Geloof dat ze al over enkele dagen definitief sluiten want kon mā€™n horloge niet meer laten servicen

2 likes

In mijn Prometheus Jellyfish zit een Seiko movement 6R15 die niet meer lekker liep, naar Wesselink & Vreeker gegaan, kansloos, met als antwoord meneer daar beginnen we niet aanšŸ˜ 

Blijkbaar heeft ie al een nieuwe huurder voor zijn pand die snel wil beginnen :smirk:

2 likes

Dat is een aparte reactie van w&v. Hoewel ik wel eens gehoord heb dat de japanse uurwerken wat lastiger zijn om te servicen. Kan iemand dat bevestigen?

Edit: uit een eerder draadje over 7s26ā€¦

Kansloos? Lijkt me gewoon een eerlijk antwoord. Ze zijn goed in hun vak, maar kunnen ongetwijfeld niet alles en dan is het fijn dat ze daar eerlijk over zijn ipv. dat ze gaan klooien.

Inderdaad, zo kun je het ook zien. :wink:

1 like

Blijft dit dan in hetzelfde pand?
Of laat anders even de nieuwe locatie weten.

Thnx :+1:

Timefix, Akersloot. Hij kan werkelijk alles :ok_hand:

2 likes