Horlogepraat buiten het forum.

Ik ben dus niet de enige haha, interessant om jullie ervaringen te lezen​:ok_hand::+1:

2 likes

:joy::joy:

Met name Tesla en bijtelling en Rutte en onbetrouwbare overheid. Heel Holland Bakt nog

1 like

Je bent zeker niet de enige, ook ik zit in hetzelfde schuitje. De enige horlogeliefhebber die ik tot nu toe ontmoette, was een barman.

1 like

Tsja klopt! :tired_face: vind ik ook zo’n killing opmerking!
Meestal rond ik dan vrijwel meteen af.

Het zijn vaak dezelfde mensen die vragen of de kleding die je aanhebt ‘nieuw’ is ipv te zeggen dat het leuk, goed of slecht staat.

Mijn ooms en tantes (andere generatie dus) vragen bij alles: 'wat kost dat nou?'
:unamused:

6 likes

Dat haat ik óók ja; mensen die alleen maar naar de prijs vragen!

Tegenwoordig antwoord ik: “Dat is niet relevant; ik wilde dit horloge graag hebben.”; nieuwsgierige aagjes! :face_with_raised_eyebrow:

7 likes

Do not judge the quality based on dimensions, mind you :roll_eyes::grin::sweat_smile:

1 like

Nope. Geen horlogepraatjes in mijn boze buitenwereld, waar helemaal niemand lijkt te begrijpen dat je een horloge helemaal niet hoeft te dragen om te zien hoe laat het is. Ik begin er ook niet meer over, geeft rust. Want inderdaad, “wat kost dat?” en “ik heb een Guess gezien, kun jij eens kijken of ik er korting op kan krijgen.” etc.

Doe wel regelmatig een bakkie met aantal verzamelaars en ik hou contact met bevriende witte en grijze handelaren. Gesprek gaat overigens ook vaker niet over horloges dan wel, … prietpraat. En proost. :beers:

2 likes

Met mijn vader heb ik het regelmatig over horloges… hij wees me vandeweek op een advertentie van Gassan die blijkbaar tegenwoordig een lijn horloges onder hun eigen naam op de markt brengen…

Maar met hem gaat het toch voornamelijk over de technische aspecten… eigenlijk zijn dat gesprekken die net zo goed over motorblokken, machines, of auto’s, treinen of tractoren kunnen gaan…

verder… ja… wie spreek ik zo buiten het forum?.. doorgaans klanten of opdrachtgevers… en dan gaat het automatisch over horloges, en Collega-horlogemakers…nou… berg je dan maar…

de vraag over de prijs… ach… als iemand me vraagt “joh… wat kost nou zo’n klokkie van jou?”… dan was mijn antwoord meestal iets in de trant van "als je het zo vraagt… kun je em waarschijnlijk niet betalen… "

De laatste tijd is het vaker “Wat zou jij voor zo’n horloge willen neertellen?”… noemt ie een te laag bedrag… dan is het “Jammer joh”… noemt ie hoger?.. dan kan ik em een korting geven… :smiley:

1 like

Die verschrikking in dat topic herinner ik me nog goed :neutral_face: een kekke Santos zou ik wel durven overwegen overigens :ok_hand:

2 likes

Buiten het forum een leuk groepje opgebouwd waar dagelijks over horloges gesproken wordt, en daarnaast een aantal collega’s die het leuk en interessant vinden.

Ik hem menig familielid en collega al aan een fatsoenlijk horloge geholpen, dat blijft leuk om te doen.

3 likes

Helemaal niemand. Ik ben zo blij dat ik jullie heb!

:joy:

3 likes

Weinig, behalve met mensen die ik via het forum heb leren kennen.

En mijn vrouw vind het soms ook wel leuk waneer ik het één en ander vertel, zo lang ik niet té diep in nerdmodus ga. :nerd_face:

4 likes

Alleen mn broer, verder niemand.
Mn vrouw soms, die word er eerder gek van :rofl:

1 like

Ik kan mij zo voorstellen dat het gros van de échte liefhebbers in ons kikkerlandje terug te vinden zal zijn op dit forum. Dus alles daarbuiten valt bijna per definitie af als groep waarmee een “écht goed gesprek” over horloges kan worden gevoerd. Zie hier het grote maatschappelijke belang van het HF en fora in het algemeen! :joy:

Vertaald naar mijn persoonlijke situatie: ook in mijn omgeving is er werkelijk niemand die hier iets mee heeft. Ja, mijn vriendin, maar zij vindt het leuk omdat ik het leuk vind. Zo was ze gisteren gezellig mee naar Van Willigen… :wink:

1 like

Een collega kwam kort geleden op kantoor en was jarig geweest. Vol trots vertelde ze over haar cadeau van haar vriend gekregen. Een sport horloge die alles bij houdt (stappen teller, calorieën etc). Had ze al langer interesse in maar door het “hoge” bedrag was ze er nog niet aan toe om zelf te kopen. Heb haar voorzien van een mooi compliment, zo ben ik.

Kort geleden heb ik de Tissot Seastar mezelf cadeau gedaan en verder met geen collega gedeeld. Het viel niemand op want er is geen interesse. Ik vind het prima en geniet stilletjes de dag door van mijn aankoop :blush:

11 likes

Is hoogst uit den boze!

Ik heb daar mee om leren gaan, gewoon niet doen dus :grin:

2 likes

Ik draag elk horloge drie dagen, dan is de volgende aan de beurt. Het valt niemand op. Ik heb één collega met een Breitling. We hebben het nooit over horloges (wel over Ajax). Het lijkt wel of er op onze hobby een taboe rust.

1 like

Gister keek mijn vriendin overigens een film met Liam Neeson en kreeg ik deze foto op whatsapp. Ik zei meteen dat hij nep was, en ze zei dat ze het had opgezocht en meer mensen dat dachten.

Als je ze maar genoeg indoctrineer met filmpjes en verhalen werkt het blijkbaar toch. Zelfs als ‘ze’ slapen🤣

6 likes

Hier ook niemand in mijn directe omgeving met interesse in horloges, mijn vrouw accepteert mijn enthousiasme :thinking: mijn beste maatje draagt ze nooit omdat hij ooit zijn hand bijna kwijt was door een draaibank, maar inmiddels al ruim 10 jaar op kantoor zit…
Op werk is het of geen horloge of een smartwatch, 1 collega met een MLC en een vrouwelijke collega met een OP34 red grape :ok_hand:

Ook niemand hier eigenlijk. Daarom ook forumlid natuurlijk! Val mijn vriendin, tot vervelens aan toe, lastig met mijn horlogepraatjes.:joy:
Dring het de niet geinteresseerden overigens wel gewoon regelmatig op. Uit beleefdheid luisteren ze dan veelal naar mijn prietpraat.:rofl: