Hulp Omega Speedmaster mark II

Is de kast opgemaakt geweest bij die service?

Nee, die is gewoon gebleven zoals hij was. Ik heb op m’n telefoon geen goede foto’s helaas, alleen op de iPad, die zal ik eens aan de lader hangen. Maar de sunburst was onaangeroerd en nog zeer mooi.

Met bruine plaat!

Klopt, ik moet tevreden zijn.

Die horloge van Jeffreyh1984 heeft een mooie kast, mooi wijzerplaat op de foto’s. Interessant dat mijn gepolijste exemplaar ten opzichte van de band (gezien vanuit de achterkant, bij de aanzet) niet veel meer over heeft dan deze ongepolijste. Mijn band sluit ook aan met de kast.

Fotos zijn niet top maar volgens mij origineel ja, en full set… zeer mooi.

Het is nochtans overduidelijk dat jouw kast veel platter is, veel te dunne gepolijste banden heeft aan de zijkanten met lijnen die niet scherp genoeg zijn, veel te dikke sunburst randen heeft aan de zijkanten (origineel nog geen mm) en een sunburst heeft die veel meer gesatineerd is dan fabrieks-af.

Aansluiting op de band heeft daar niets mee te maken.

Heb de ipad even aan de navelstreng gelegd. Deze foto’s kon ik nog vinden:

2 likes

Yep origineel! Geweldig mooi. Zou 'm dezer dagen zeker 2,5k durven schatten. Om 100% zeker te zijn zou ik de kast wel even irl moeten inspecteren. Zou ook erg licht opgemaakt kunnen zijn, maar ik betwijfel het.

1 like

Kast zou 45mm X 41,75 moeten zijn. Mijn kast is 44,97 X 41,63, als je dat op de foto’s als verschil kunt zien, wil ik je bij deze feliciteren.

Omega heeft de kast opgemaakt, ik bestrijd niet dat daar materiaal verloren is gegaan, maar erg slecht is het niet. Tenminste in mijn ogen.

Laten we de meningsverschillen laten bestaan, helpt de TS niet echt.

Zal helaas niet meer gaan, in 2015 verkocht zoals afgebeeld voor €1300 :see_no_evil::see_no_evil:

1 like

Glas was wel een lelijke brede C vervanging :confused:

Ik zal straks even een post maken met wat mk2 kast guidance

4 likes

Zet hier een linkje naar je nieuwe topic, ben erg benieuwd.

Vond de oude ook mooier, maar die zat er in gekit (serieus, met glaskit) bleek achteraf. Dus bij het verwijderen van het glas kwam het folie los, daarom is er een nieuw glas geplaatst. Heb nog wel een topic van de revisie:

1 like

Uhh, al vroeg aan de drank, Jeff? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Met vintage vind ik de soorten waar niks aan gedaan is en nog origineel zijn het mooiste, zeker als je ze voor een goede prijs kan krijgen zodat je hem zelf kan laten servicen. Helaas is een originele omega voor een goede orijs vinden erg lastig geworden de laatste jaren :stuck_out_tongue:.

Heb ik ook al gehad bij twee MkIIs. Omdat je het glas moet plaatsen met een o-ring rondt die gecompressed moet worden met een speciaal tooltje (ongeacht wat mensen zeggen van de zelfgemaakte tooltjes, heb het 2x geprobeerd en een glas gebroken dus nu alleen nog maar met origineel Omega gerief :stuck_out_tongue: ) en weinig horlogemakers dat nog hebben.

Voor wie op zoek mocht zijn naar een originele kast, hier wat guidance neergeschreven: Speedmaster MkII case guidance

Crosspost