Mijn kort geleden aangeschafte Speedmaster MK2 kon wel een service gebruiken vond ik. Dat die gedachte niet verkeerd was blijkt wel uit onderstaande foto’s >X Tijdens mijn zoektocht naar een betrouwbaar en betaalbaar adres voor deze revisie kwam ik bij Hub Hannemann uit en het moge duidelijk zijn, hij heeft vakwerk afgeleverd (tu) Het prutswerk met kit is van een vorige “horlogemaker” welke meende het horloge waterdicht te krijgen door het glas er in vast te kitten (niet echt gelukt dus)
Onderstaande close-up foto’s zijn door Hub geschoten tijdens de revisie. Kijk, geniet en huiver
Op de eerste foto lijkt er weinig aan de hand te zijn,lijkt toch een hele mooie Speedmaster.
De macrofoto’s geven een ander beeld.
Ik ben benieuwd wat Hub er allemaal aan gedaan heeft.
Op de eerste foto lijkt er weinig aan de hand te
zijn,lijkt toch een hele mooie Speedmaster.
De macrofoto’s geven een ander beeld.
Ik ben benieuwd wat Hub er allemaal aan gedaan
heeft.
In dit geval ging het spreekwoord: “schijn bedriegt” dus echt op In eerste instantie wilde ik een service uit laten voeren om voor mezelf zeker te zijn dat het horloge in orde was. Ook bij een, eventuele, verkoop natuurlijk wel zo fijn.
Er is gedaan:
*service.
*nieuwe kroon.
*nieuwe tube.
*nieuwe pakkingen.
*nieuw glas.
*waterdicht gemaakt en getest (oke).
*gepolijst (sluiting e.d. zijn weer als nieuw)
Hij ziet er in principe natuurlijk nog steeds zo uit als op de foto, maar de wetenschap dat hij nu 100% in orde is maakt hem extra mooi!
Ik heb het horloge relatief goedkoop verkregen. De verkoper is eerlijk geweest over de staat van onderhoud (hij heeft het glas laten vervangen en het horloge na laten kijken voor verkoop, uiteindelijk was het dus niet de verkoper maar de horlogemaker die het horloge als goed bestempeld heeft) en heeft zelfs nog aangeboden mee te delen in de kosten. Aangezien ik het horloge ongezien gekocht heb (via internet en verstuurd met de post) vond ik het mijn eigen risico en heb ik dit aanbod dan ook afgeslagen.
Net een 2e hands auto. Ziet er mooi uit maar technisch…
Het valt en staat natuurlijk met de onderhouds historie en daarbij ook door wie dat gedaan is. Bij een aankoop zonder service papieren en geen nadere inspectie (tot waar dat mogelijk is) blijft het een risico.
Gelukkig heb je hem voor een scherpe prijs kunnen kopen en ben je nu met een investering weer helemaal bij. Je weet wat je er aan hebt. En zo ook de volgende koper…