Iemand ervaring met Benson watchboxen of watchwinders?

Hallo allemaal,

Onlangs kwam ik het merk Benson tegen op het gebied van watchboxen en watchwinders. De producten zien er erg hoogwaardig uit. Heeft iemand ervaring met producten van Benson? Ik vind met name de Black series horlogedozen em watchwinders erg mooi. Ik hoor graag van jullie.

MvG Ralph

Link naar website:
https://bensontrade.com/watch-boxes

6 likes

Stop in godesnaam eens met het dagelijks aanmaken van tig topics over hetzelfde of vergelijkbare onderwerpen. Je hebt gisteren of eergisteren al een topic over winders gestart. Ga dan daar verder en deze dan dicht.

28 likes

You can’t judge a book by its cover.

2 likes

Godver Ralph! 4 topics over hetzelfde onderwerp. Kap daar eens mee man. Man man man

10 likes

Btw waar maken we ons zo druk om? Laat Ralphie lekker zijn gang gaan. Hij doet helemaal geen vlieg kwaad. Toch? Hij is reuze enthousiast over zijn spullenboel (#iLoveMySelf) tot en met zijn truien aan toe en hij is overigens ook héél erg vaak erg positief over horloges van anderen. Ook van diegenen die hem continu tot op de veters afbranden.

Toch houden de pesterijetjes en het commentaar in zijn richting niet op. Lijkt soms wel op afgunst. Ik snap het niet. Als het je zo irriteert, skip dan gewoon zijn bijdragen en laat zijn topics links liggen. Je hoeft niet alles te lezen en zeker niet overal op te reageren.

Leven en laten leven! :sunglasses:

@RLC, zien er mooi uit. ‘Dutch Design’ enzo maar volgens mij ook gewoon Made in China. Oh enne, je vond het BECO spul duur. Wat vind je van de prijzen van Benson? :wink:

7 likes

Weetje,natuurlijk begrijp ik ook wel dat ze allemaal graag een Rolex of Tudor willen hebben. Natuurlijk willen ze allemaal het vrijgezelle leven nog net zoals Ralph genieten. Ik begrijp die afgunst eigenlijk wel. Achja aan mij is dit allemaal niet besteed… Daarom het :house_with_garden: :deciduous_tree: :bug: leven voor mij. Met cheap ass Invicta’s.:upside_down_face:

2 likes

Chill! … :wink:

1 like

@ChetBaker en @cash
Jammer dat het zo ervaren wordt. Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe horlogedoos en/of watchwinder. Over de specifiek genoemde merken (Klarstein, Diplomat en Benson) is weinig op dit forum geschreven. Vandaar de specifieke topic om het overzichtelijk te houden voor eventueel andere die wellicht in de toekomst dezelfde vragen tav de genoemde merken krijgen.

Toch lijkt me het niet zo moeilijk. Beoordeel de watchbox op zijn uiterlijk, maar kijk bij de watchwinder naar de techniek, niet primair het uiterlijk. Dan kom je uit bij Beco, Orbita etc. Vind je dat te duur, koop dan iets cheap-ass Chinees. Grote kans dat de binnenwerken hetzelfde zijn :wink:

2 likes

Ja klopt maar het oog wilt ook wat. Het liefst heb je natuurlijk beide haha. Ik vind Benson er echt kwalitatief hoogwaardig uit zien. Hopelijk heeft iemand op HF er eentje staan die mij van de hoed en de rand kan vertellen.

Ik moest meteen aan het nieuwe type ‘houten’ doos van Omega denken, ook het knoppie onder een logoschildje en de scharnieren lijken ook ontzettend op elkaar.

Maar goed, ik ben het even kwijt: Ben je nou op zoek naar een winder of een opbergdoos? Die laatste heb je toch al, getuige je foto’s met de drank/ray ban hoesjes en niet te vergeten het zakmesje … :wink:

1 like

Dat zou kunnen, maar denk je dat alle Benson dozen per definitie en voor de eeuwigheid uit dezelfde fabriek komen?

P.S. Het antwoord is negatief :wink:

Je zou ook gewoon Leon van Bensontrade kunnen bellen :muscle:

1 like

En vragen om meer informatie of korting? Ervaring met Leon van Bensontrade?

1 like

Aardige man, zijn broer trouwens ook.

1 like

Gewoon vragen of de door jou gewenste box door een ter zake kundige vakman in elkaar is gezet. Vraag dan de naam van die persoon & ga dan daar eens op googlen.

Klopt moest ik ook aan denken. Vind dat wel een mooi systeem. Alleen hoop ik dat het materiaal bij Benson iets massiever is en iets vaker gelakt.

1 like

Is dit misschien iets voor je?

2 likes

Haha nee helaas. Zoek iets more fancy :nail_care: