NA: benson watchwinder, unboxing en eerste indruk!

Ha die H-forummers,

Een andere NA dan we hier normaal tegenkomen. Ik heb me een watchwinder aangeschaft. Via deze weg wou ik jullie toch even laten meekijken. We hopen op een topper en geen flopper…

Waarom: ik kan tijdens de week geen horloges dragen, weekends wel en vond het ideaal als opwinder in combinatie met een mooi gegeven om je horloges te stallen.
Voorwaarden voor mij: mooie materialen, niet te groot ( moet mooi staan op het nachtkastje maar ook perfect in de kluis passen) en minimum 2 horloges. Na lange tijd zoeken kwamen we uit bij een Benson (compact serie​:+1::wink:). Prijs valt goed mee.

Bestelling via Webshop liep goed en tijdig geleverd.

Voor de geinteresseerden:
image

Nu het unboxen:
image
Zeer mooie doos, hopen dat de winder zelf ook mooi is anders heb je er weinig aan :hugs: dat belooft!


Eerste indruk is dat het wel kwalitatief aanvoelt, mooie materialen en geen gebreken.

Zeer zachte materialen en de houders zijn met een veer in te duwen waarbij alle contactpunten met het horloge bestaan uit zacht velvet materiaal. Ziet er voorlopig zeer goed uit!

Vlug 2 automaten erop gezet, moet ze wel nog juist zetten!

Ik hoop dat het geen flopper wordt, ziet er voorlopig goed uit maar moet natuurlijk op lange termijn goed zijn. Ik laat jullie iets weten over de volgende indrukken binnen enkele tijd!


Dank voor het lezen,
Benoit

18 likes

Ziet er wel top uit !!

Mijn beste,

Leuk zo’n praktische aanwinst!!
Ik wens je er dan ook een stabiele tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ja ik ben er voorlopig tevreden van!:yum:

2 likes

Mooi ding! Het enige nadeel van deze vind ik dat er geen glas voor zit of lijkt dat maar zo? Hoe is je ervaring nu een half jaar later?

Zeer goed, doet wat het moet doen!

Nee deze is zonder glas, het is de compact serie. Hij gaat van de nachttafel naar de kluis dus moet ‘compact’ blijven. Als je er glas aan hangt moeten er ook terug scharnieren of andere aan en zal hij groter worden. Ik kocht hem voor die reden. Als je hem als uitstalling gebruikt kan je misschien een ander model overwegen.

Naar afwerking vind ik hem zeker in orde, alcantara en leer.

Heb er een 2 de kabel bij gewerkt voor de accu te laden (in kluis en op tafel). Een interne accu die oplaadbaar is zou wel top zijn maar dan wordt het weer groter.

Succes met je zoektocht.

2 likes