Is Breitling de kluts kwijt? Is de Navitimer veranderd in negatieve zin?

Hallo allemaal,

Met een nieuwe CEO bij Breitling aan het roer heeft Breitling de afgelopen jaren een verandering doorgemaakt. Het oude Breitling logo met wings is grotendeels verdwenen en vervangen door slechts een B. Modellen zijn meer ingetogen geworden en het lijkt erop dat er op materialen en afwerking ook bezuinigd is.

Zie eerder topic:

Zo ook de Breitling Navitimer heeft een verandering ondergaan. Ook verkrijgbaar in een meer betaalbare variant zonder het beroemde inhouse Breitling uurwerk (B01), geen applied Witgouden Breitling logo met wings en een totaal nieuwe Navitimer 8 lijn. Breitling poogt waarschijnlijk om een groter publiek aan te spreken en doet dit door minder uitgesproken lijnen uit te zetten, waarbij mijns inziens materiaal keuze en afwerking in negatieve zin veranderd. Did Breitling lose it? Wat vinden jullie?
Zie onderstaand filmpje als inspiratie.

MvG Ralph

  • Breitling ga vooral op deze tour door!
  • Doe mij het ‘oude’ Breitling maar…

0 stemmers

3 likes

Wings naar B logo is mijn inziens niet per definitie een stap naar beneden maar wel mindet mooi. Al vind ik vin het wel clean zo.
De wings worden nog steeds gebruikt op de clasp.

Wat betreft de nieuwe ceo, ik hoop niet dat ze iwc achterna gaan. Iwc prachtig merk maar mijn inziens geen eigen gezicht.

1 like

This is the moment I lost it

23 likes

Ik gok dat ze door deze zet hun top modellen degraderen.

2 likes

Ik kan echt niet om de locatie van dat datumvenster heen.

2 likes

Heb een nieuwe in de handen gehad, bij sommige modellen staat de B beter bij andere modellen had ik liever de wings gezien. Alhoewel de SO nog steeds de wings heeft. Maar bezuinigd op materiaal? Ik geloof het niet.

3 likes

Find out yourself :slight_smile:

1 like

Die navi8 is toch al een tijdje op de markt, of heb ik iets gemist.

Als je kijkt naar bezuiniging op het logo materiaal dan wel inderdaad. Maar op de rest echt niet hoor. Vind het persoonlijk nog steeds een prachtig merk met een aantal mooie modellen.

Vind het jammer dat sommige het altijd op de lelijke modellen gooien van Breitling, dat terwijl ze ook mooie modellen uitgebracht hebben.

Maar welk merk heeft dat niet? Ook het “oh zo machtige en gewilde” Rolex heeft dat.

1 like

Ik vind het allebei ruk. Die optie zag ik helaas niet in de “poll”

3 likes

Klopt, ruim een jaar.

De casebacks zijn ook niet wat het geweest zijn. Glad en bestempeld ipv diep gegraveerd.

Nieuw:
7ce634584a67fafec9ecaec06010840972910b96_1_297x500\

Oud:
336a5c16007542d6acf3bc08d61c5b96a55191df_1_375x500

4 likes

Klopt, maar of dat nu een minpunt is… kwestie van smaak denk ik.

Ouch… dat is geen navitimer meer. Mijn geliefde navitimer grail look is totaal naar de ty… Pure zonde!!!

1 like

Topic is alleen voor Breitling liefhebbers denk ik vanwege de beperkte keuze ?

2 likes

Ik begin mij steeds meer zorgen te maken over Breitling. Ik heb het merk echt heel hoog zitten. Zowel historisch gezien als de romantiek om het fenomeen Pilot watch. Echt fantastisch. Ik vind veel modellen van de nieuwe lijnen goedkoper en minder goed afgewerkt overkomen. Mist mijns inziens vaak de X-factor. Daarnaast vind ik het jammer voor het imago van het merk dat er Breitling outlet stores komen. Ik hoop dat Breitling komende jaren een andere koers op gaat.

1 like

Snap precies wat je bedoeld…

Snap ik.

Ik zeg;

Breitling alleen de navitimer en de so(h) verkopen en beiden naar 10k prijs brengen.

Opgelost :+1:t2::grinning:

1 like

Ook weer opnieuw uitgebracht dit jaar.

12 likes

Niks mis mee :+1:

Had overigens ook voor de wings kunnen kiezen met vier regels tekst… :neutral_face:

12 likes