Is Breitling gestopt met Witgouden applied Breitling logo's bij de Superocean II?

Hallo allemaal,

Onlangs even goed het nieuwe model van de Breitling Superocean II 42 geïnspecteerd. Mijns inziens lijkt het erop dat het witgouden applied Breitling logo vervangen is door een metalen variant. Het logo heeft een veel mattere uitstraling en glimt een stuk minder mooi. Weet wellicht iemand of Breitling bij de nieuwe Superocean II afgestapt is van het witgouden applied Breitling logo? Ik heb namelijk wel zo’n vermoeden. Ik hoor graag van jullie.

Zie onderstaande foto’s ter vergelijking.

Nieuwe versie Superocean II:

Vorige generatie Superocean II:

MvG Ralph

4 likes

Vreemd dat ze daarmee gestopt zijn. Breitbling moest het daar juist altijd van hebben. Lekker shinen als John Travolta. :v:t4::sunglasses:

2 likes

Ja dat vind ik ook. Vind zo’n witgouden logo echt fantastisch. Evenals de klassieke gegraveerde caseback. Ook daar zijn ze vanaf gestapt. Komt op mij over alsof ze aan het bezuinigen zijn. Meer geld vragen voor een horloge met minder afwerking en minder materialen…

Verschil in casebacks:
Vorige generatie Superocean II:

Nieuwe generatie Superocean II:

9 likes

Dat denk ik ook. Ze hebben zich natuurlijk gerealiseerd dat ze een veel betere prijs kwaliteit verhouding hebben dan Rolex en aangezien ze de prijzen niet zomaar omhoog kunnen gooien, doen ze de kwaliteit maar wat naar beneden. Jammer maar begrijpelijk.

16 likes

Zou wel een beetje jammer wezen als t zo is …

Heeft het wel alle schijn van als je het nieuwe model met het vorige model vergelijkt…

2 likes

Het is natuurlijk goedkoper om metaal te gebruiken dan witgoud. Iets anders kan ik niet bedenken waarom ze eraf zouden stappen.

Zonde, persoonlijk vind ik de caseback een grotere achteruitgang dan het logo. Met zo’n simpele caseback, lijkt het meer op de Turkse markt variant…

4 likes

Ik ben ook geen fan van de nieuwe casebacks. De caseback op mijn Colt 44 Blue Automatic A17388 was zo saai als maar zijn kon. De Superocean II 42 A17365 boos wel wat ik in een Breitling zocht en daarom moest de Colt het veld ruimen.

1 like

Wellicht gaan ze ook meer voor een robuuste toolwatch look. De wijzer zien en markers zien er ook wat industrieel uit doordat ze onbewerkt en mat ogen…

Positief gezien zal het weer ten goede komen van de waarde van de oude modellen.

Laatst bij de AD had de AD het ook niet zo heel positief over de nieuwe zoals hun het benoemde ‘iwc weg’ van Breitling

Bezuinigen op dingen die juist echt Breitling nou net ff dat extra geeft .
De nieuwe modellen allemaal net ff te voorzichtig stylen wat juist niet des Breitlings is.

Ja de nieuwe lijn is erg mooi, maar mist wel dat super herkenbare . Te IWC.

3 likes

Apart trouwens, toen ik bezig was met de aanloop naar de Sinn toe en ik een kleine afleiding had richting deze Superocean, kreeg ik echt veel reacties van mensen die duidelijk aangaven om vooral weg te blijven bij Breitling. Het was nog net niet zo:
FondEthicalChital-size_restricted

Ja, heel apart

2 likes

En nog wat belangrijke veranderingen, volgens mij is de case ook veel meer brushed ten opzichte van het hoog-gepolijste van de vorige generatie. Als ik het goed heb is de bracelet nu ook mat i.p.v. glans.

Daar sluit ik mij volledig bij aan…

1 like

Ja klopt. Bij de vorige versie was de 42mm variant hoogglans en de 44mm variant geborsteld.

Zelf vind ik het juist cool als de buitenkant robuust is terwijl de achterkant een mooi bewerkt uurwerk of een fraaie caseback laat zien. Dit deel is immers beschermt door de arm, dus functioneel maakt het weinig uit :stuck_out_tongue:.

1 like

Ik vind t kwa uitstraling wel beter passen bij n toolwatch.

Bij n nettere transocean zou ik t minder vinden passen. Maar bij de getoonde superocean Vind ik t stoerder staan.

Wees blij dat t niet als bij Omega is gegaan. Daar hebben ze het opgelegde logo zelfs ‘wegbezuinigd’ op de SMP.

3 likes


future classic deze. Qua nieuwe modellen gaan ze alleen maar achteruit. Fantasieloze B op de dials en een Navitimer zonder chrono functie. Helemaal de weg kwijt daar.

5 likes