Just love electric mechanical watches

6 likes

Super collectie,

Bulova heeft nu toch een soort van “remake” gemaakt met die snorkel?

Klopt ze hebben een paar modellen nieuw uitgebracht.

1 like

Ik moet hem toch weer es in elkaar zetten…

12 likes

Ja 100%, wat een unieke schoonheid! :smile: :+1: Hoeveel is deze ongeveer waard?

Onbetaalbaar :smile:
Ik heb hem ooit als defect gekocht en het aandrijf gedeelte weer aan de gang gekregen. (Het stemvork uurwerk).
Ik moet naar de chrono module kijken omdat ie niet helemaal lekker reset.

2 likes

Met een kloddertje roze …hiiiieeeer…en een kloddertje roze…daaaaarr😉

5 likes

Of op slangenleer,ik vind het mooi maar velen zullen het verafschuwen :yum:

4 likes

Nou, ‘gewone’ kwarts… Toch de eerste analoge kwartschrono volgens mij en een verrekt duurzaam, onderhoudsvriendelijk en afregelbaar uurwerk (begrijp ik van horen zeggen). :slight_smile: Maar goed, gewoon kwarts inderdaad en niet voor in dit draadje. :wink: edit: Haha oei, ik dacht dat ik helemaal bij was met dit draadje maar ik reageer toch wel op een heel oud berichtje… :persevere::persevere:

De Omega’s Speedsonic zijn de eerste stemvorkchrono’s die ik zie, ik wist helemaal niet dat er stemvorkchrono’s waren! :see_no_evil: Vet hoor. :slight_smile: De blauwe van @MartijnV vind ik een heel lekkere seventies sfeer ademen, lekker kleurtje en de kast is ‘out there’ maar niet aanstootgevend. Zijn bewust alle ‘chrono’-wijzers wit en de ‘vaste’ wijzers zilver? Hoge afleesbaarheid zeg! :smiley: @Vamonos is de jouwe blauw of zwart? Prachtig hoe je aan de hand van de sunburst de subdials kunt onderscheiden. En dan bij jou ook de middenstukjes van de wijzers zilver en wit afhankelijk van de functie?

1 like


Volgens mij zit de 386 301 hier in. Duracell.
(H) eerlijk horloge.

5 likes

Mijn beste,

Was het maar zo een feest dat ik een Speedsonic in mijn bezit had.
Ik heb geen van beide!:joy:

1 like

Desalniettemin dank voor het delen! :slight_smile:

1 like

En hij is binnen…zo mooi hoe de wijzerplaat verkleurd in het licht

9 likes

Goede vondst !

Ik heb een vintage beta21 van IWC, meer trilveertjes die het aandrijven dan een stemvork maar hopelijk mag dat hier ook.


Loopt nog steeds heel exact en voor 36mm breed draagt hij best groot.

6 likes

Meer foto’s graag :heart_eyes:
(Technisch gesproken wel een quartz natuurlijk)

@MartijnV bij deze :ok_hand:

het midden gedeelte van de wijzerplaat kleurt mooi mee met het licht van wit/zilver tot champagne/koper kleur. Het dubbele logo vind ik ook bijzonder, net als de vloeiend glijdende secondenwijzer, dus geen tikkende. Dit uurwerk is de eerst versie van de B21, iwc cal 2001, maar wel de 2e uitvoering met een ronde stappenmotor ipv de 8 hoekige.

hier zie je de trilvingers/palveren die het uurwerk aandrijven en stoppen, heel dun dus .
omega1300electroquartz11 fijn afstelling

Ik draag hem nog iedere week.

5 likes

Heel mooi! Ik heb een omega Electroquartz, met ook de tweede revisie van het circuit. Hieronder mijn aanwinst topic. Ondertussen voorzien van nieuw glas en pakkingen.

3 likes

Die heb je mooi opgeknapt, respect - want dat zou ik zelf niet kunnen. Mooie vangst dus en we zoemen lekker verder.

1 like

Ff een flinke schop, dit als “defect” verkochte exemplaar ontvangen. Toch ff pielen en de opwind as er uit gehaald en weer geplaatst want die zat wat raar vast. Heeft potentie zo te zien. (Straks weer in een laatje “voor later”)

12 likes