Leuk topic. Lekker veel foto’s ook. Kom op man, niet zo lui!
Kijk, zo doe je dat: De HFLE 2019 is natuurlijk dit jaar binnen gekomen:
Het blijft een cool ding, al moet ik nog eens over banden nadenken.
Dan is daar de Mini Turtle. In April gekocht, retetof horloge, met veel plezier gedragen op vakantie.
Dan in het kader van Seller’s Remorse: De Stargate terug gekocht. Zo’n spijt van dat ik 'm had verkocht. En voor veel te weinig geld. Deze transactie heeft me nodeloos doekoe gekost, maar ik ben blij dat ik er weer één heb:
Ooit gaf ik geen reet om horloges. Althans, ik droeg ze altijd, overal en graag, maar ik had er misschien twee of uiterlijk drie, altijd twee goedkope en één iets duurdere quartz. Ik had vanwege m’n ervaringen met de Speedy een instinctieve hekel aan...
Ook was dit het jaar dat ik een Junghans aanschafte. Mooi ding, maar het te bleke bandje paste niet bij m’n huid. Gelukkig is daar grijs.
Nou, @Alex1972, @drex, @Houthakker en @Mafkees, ik kon zo snel geen grijze cordovan vinden, maar dit dan weer wel. Van een kalf. U vraagt, wij geven toe te bleek te zijn. 🙂
29 likes
AB64
20 december 2019 om 07:11
3
Fate_Amenable_To_Change:
Kom op man, niet zo lui!
Je hebt gelijk, work in progress…
Ks1203
20 december 2019 om 07:13
4
Deze met kop en schouders mijn mooiste NA van 2019. Echter, ben nog steeds geen 18 en moet nog tot maart wachten tot ik hem mag dragen.
Samen met een nieuwe sarb033 en Seiko presage blue moon vind ik het een geslaagd jaar voor mijn startende collectie.
19 likes
Drie horloges gekocht in 2019, waar de Christiaan van der Klaauw tot nu toe de favoriet is, maar de Speedmaster draag ik ook met veel plezier.
23 likes
Svennos
20 december 2019 om 07:30
6
2019 was een redelijk rustig jaar, en het meeste weer vertrokken
In Februari arriveerde de Tudor BB58
In Maart opnieuw een vintage Constellation
April was een drukke maand, de komst van de Globemaster, vitage DJ en de Sub!
In Juni een kort uitstapje naar de Oris 65 in 40mm
In Juli begon het Doxa avontuur
In Augustus naar Belgie voor de Speedy Tuesday en zetten we Doxa door met een witte versie!
In Oktober eentje die al heel lang op het lijstje stond! De Nomos Orion.
We sluiten het jaar af met een MM200 en een nieuwe DJ!
It was a wild ride boys and girls!
73 likes
AB64
20 december 2019 om 07:31
7
Mooie lijst, mooie foto’s …
De eerste in 2019 (Feb) was meteen een schot in de roos:
Ik had het al eerder gemeld, de LLD is de holy grail als het om een inner bezel horloge gaat. En dankzij een soepele deal met @Steef heb ik hem nu… Geen uitgebreid verhaal, jullie kennen het model neem ik aan en hij is prachtig. Er zat een mooie...
Daarna, na heel lang zoeken had ik hem gevonden, de Bulova 96b213:
Kijk, de ultieme NA voor dit horloge is al geschreven, zie: https://www.horlogeforum.nl/t/review-bulova-accutron-ii-surveyor-96b213/151848 van @wander. Dit ga ik niet topppen, mooie tekst, stukje historie en prachtige foto’s. Sterker nog, het was...
Nog steeds regelmatig om de pols, fantastisch horloge.
Van de Alpinist heb ik geen NA geschreven, als forumlieveling is hij natuurlijk alom bekend. Maar als bewijsje:
Dan de Bifora,
deze heeft het nest moeten verlaten, de opbrengst ging naar de aanschaf van:
En wat voor één… Ruim een jaar geleden kwam ik de Oris Big Crown Pointer Date (OBCPD) voor het eerst tegen, een NA hier op HF, en ik wist dat ik er eens ook één zou hebben. Ik meen dat het om de 80th Anniversary Edition ging (bronzen kast, groene...
Ondertussen weet ik wel wat mijn mooiste NA van 2020 wordt…
10 likes
AB64
20 december 2019 om 07:33
8
Sodemieter… Die Tudor, die Omaga’s…
Svennos:
de Sub
Ik blijf het leuk vinden dat je deze foto af en toe gebruikt.
3 likes
Dit was een mooi jaar voor mij, alle impulsaankopen verkocht en er een paar gehaald die ik echt wilde. Van een verzameling van 20+ naar 8
De NA’s:
De Sinn 356, mijn huidige favoriete horloge:
De Fortis Cosmonauts Chronograph
De Oris Divers 65
De Seiko Save The Ocean van mijn vriendin gekregen:
Tot slot een SKX009 die ik net binnen heb:
17 likes
Svennos
20 december 2019 om 07:39
11
Nog bedankt voor het biertje @SwedishChef ! Volgend jaar weer?
1 like
Geen probleem natuurlijk. Anytime voor jullie!
Svennos:
Volgend jaar weer?
Van harte welkom! Neem je dan weer zo’n dikke kersverse aanwinst mee?
1 like
Simba10
20 december 2019 om 07:48
13
De breitling heb ik niet meer. De rest wel. De titanium iwc kocht ik mei dit jaar. Dat was mijn eerste horloge. Daarna is het snel gegaan.
7 likes
ArendW
20 december 2019 om 07:59
14
Voor mij de volgende:
Niks verkocht dit jaar.
Wellicht nog 1 na dit jaar, afhankelijk of ik nog een keuze kan maken.
4 likes
ROOMTU
20 december 2019 om 08:09
15
Mijn mooiste was echt deze.
Mijn laatste deze.
2 x blauw op staal.
8 likes
DeanM32
20 december 2019 om 08:30
19
Pfoe die Sinn en die Fortis
2 likes
In 2019 heb ik een aantal horloges aangeschaft (uit verschillende prijsklassen). Ik zeg dan altijd tegen mijn vrouw; “maar ik rook niet ”
Hier het lijstje:
Barthelay (automaat) en dit is ook gelijk mijn favo watch, en gebombardeerd tot blijver
Seiko premier SNP044
Seiko Sportura SNP089
Tauchmeister 0256M XL
Armani AR4210 (is inmiddels al weer weg)
Edox Classe Royaal 01105 357N NIN (gekomen en gegaan, maar nog steeds een beetje sellers-remorse:frowning: )
James Mccabe Lurgan
CCCP met S2427
Sharkmaster 600 Lighting bolt limited edition
Ik denk dat ik er nog wel wat vergeten ben. ik zit nu wel op het punt om e.e.a. uit te gaan dunnen en dan voor iets meer kwaliteit te gaan.
NB: heb trouwens nog een aanschaf mbt zwitsers precisie werk gedaan: Solis pro 115. Gebruik deze om heeerlijke espresso te zetten
2 likes
Svennos
20 december 2019 om 08:39
21
11 likes
BMWtje1
20 december 2019 om 08:45
22
Tjee! Na al dat voorgaande geweld, durf ik het bijna niet te zeggen.
Slechts heel bescheiden een enkele vintage dit jaar.
5 likes