NA: Bulova 96b213 - Het was even zoeken, maar.....

Kijk, de ultieme NA voor dit horloge is al geschreven, zie:
https://www.horlogeforum.nl/t/review-bulova-accutron-ii-surveyor-96b213/151848 van @wander.
Dit ga ik niet topppen, mooie tekst, stukje historie en prachtige foto’s. Sterker nog, het was deze NA die mij op het spoor bracht van dit prachtige horloge.
Mijn Gezocht topic die ik startte September vorig jaar ( Gezocht en Gevonden: Bulova Accutron II Surveyor (96B213) ) leverde ondanks de hulp van een aantal forumleden niet het gewenste resultaat, maar toen ik 2 weken terug op MP snel door wat plaatjes scrollde herkende ik plotseling tussen het replicageweld deze Bulova. Nog geen biedingen, waarschijnlijk ook door de summiere omschrijving. Eerste bod was raak en hier is hij dan:


Eigen band eraan gezet.

Het is een fijn horloge, geen dresswatch maar staat mooi bij een pak, geen sportwatch maar draagt prima casual.
Ik heb 2 stemvorkhorloges (Bulova Spaceview en Omega Seamaster f300) en dit is eigenlijk meer een quartz horloge maar eentje met een twist en een 8x hogere frequentie dan een standaard quartz. Waarin deze 3 overeenkomen is de prachtig glijdende secondewijzer. Bij dit model nog meer aanwezig door zijn formaat en prachtige blauwe kleur. Het is werkelijk een heerlijke rustgevende ervaring om te zien dat de tijd werkelijk voorbij lijkt te glijden.
Totdat je je realiseert natuurlijk dat dit alleen maar het gevolg is van het feit dat onze ogen te traag zijn om de 16 stappen per seconde te zien…

Enfin, fijn dat ik hem in mijn verzameling heb. Aangezien het nummer 12 is en er geen ruimte meer is in mijn horlogebox zal de volgende (Alpinist? CW C65 Trident Diver Blue? Pedro Izquierdo Pleamar? Oris Big Crown Pointer Date?) ten koste moeten gaan van één van deze 12.
Nu al keuzestress, wordt vervolgd ben ik bang…

23 likes

Daar heb je geluk mee gehad! Mooie aanwinst. :slight_smile: :+1: Heel veel (draag)plezier ervan gewenst. :smile:

P.S. “tikt” hij niet 16 keer per seconde i.p.v. 8 keer?

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst.

1 like

Een erg mooie Bulova. :ok_hand: Prima bandje er op. Ik dacht ook dat het 16 stappen per seconde was. sterker nog: ik weet het zeker denk ik :slightly_smiling_face:

Veel plezier er van!

1 like

Mooie uitbreiding van je verzameling, veel plezier er mee!

1 like

Jullie hebben helemaal gelijk, dank voor de correctie. Ik ga het aanpassen (als dat nog lukt).

2 likes

By the way, @MarkusvdV, heb jij deze nog?

1 like

Mijn beste,

De passie straalt je tegemoet!!
Proficiat dan ook met deze beminnelijke aanwinst. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

zeker!! anders had ik het je laten weten. as we speak om de pols op een donkerbruine nubuck band :slight_smile:
maakt hem iets dressy’er. veel plezier met de jouwe :slight_smile:

1 like

Mooi horloge, ik hou wel van dit soort Bulova’s, met name door de mooie verslagen hier op HF :ok_hand:

1 like

Een blijvertje dus… :+1:
Dat geldt ook voor deze!

Ja, er zijn behoorlijk wat Bulova liefhebbers op HF. Ook ik kende het merk nauwelijks in mijn pre-HF periode maar het werkt aanstekelijk, en je ziet ze niet zo vaak in de blauwe categorie aangeboden worden dus ik neem aan dat het blijvertjes zijn.

1 like

Prachtig merk Bulova.
Zo ook deze : heel mooi met de datum op zes.
Superquartz. Gefeliciteerd!

1 like

Dank voor het compliment :facepunch::sunglasses:. Gaaf dat je deze nog “in het wild” bent tegengekomen. Echt “Bang for buck”. Blijft een feestje om de wijzer te zien glijden. Merk overigens wel dat de kast wat kras gevoelig is. Uitkijken dus.
Geniet ervan :+1:
8ae0a649ec14a40817ca80f00ef68723c99c0cdb_1_690x458

4 likes

Dankjewel. Ja, had de moed al een beetje opgegeven. Elke week weer proberen.
Die paar (vage) webshops die hem nog aanboden bleken hem toch niet te kunnen leveren. Niet op eBay, Chrono24, Catawiki en dan opeens die vage foto op MP.
Goede deal met een sympathieke verkoper, iedereen blij…

1 like

Dat is een mooie aanwinst, gefeliciteerd en veel plezier ermee :slight_smile:

1 like

Veel draagplezier gewenst :+1:

1 like

Mooi horloge! :ok_hand: Van harte gefeliciteerd! :sunglasses:

1 like

Mooi ding! Had hem ook gezien (maar had even andere prioriteiten) en ook naar aanleiding daarvan het stuk van @wander gelezen, heel gaaf! Veel plezier ermee :+1:t2:

2 likes

:sweat_smile: Daar had ik dus even mazzel mee…
Mocht ik er eentje ergens tegenkomen dan laat ik dat weten.

1 like