(NA) Een droom die uitkomt: de Omega Seamaster 300 M

Beste horlogeliefhebbers,

Met veel plezier en trots laat ik jullie mijn nieuwe aanwinst zien: de Omega Seamaster 300 M Chronometer. Voor verdere details van het horloge verwijs ik jullie naar deze pagina: https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-300-m-chronometer-25318000/

Met de aankoop van deze blauwe duiker komt een droom uit, maar daarover later meer. Begin dit jaar liep de horlogehobby ‘nogal’ uit de hand. Ik kocht te veel horloges en verkocht ze op twee na weer. De meeste aankopen waren het toch niet echt. Ik besloot om het anders te gaan doen. Ik besloot om me te richten op een horloge van een hoger segment. Ik ben sinds begin dit jaar mijn horlogepotje aan het vullen en dit ging de laatste maanden wat sneller dan verwacht omdat ik een nieuwe baan vond. Ik had een aantal voorkeuren:

  • Een sportief horloge, dat tegelijkertijd redelijk dressy kan zijn;
  • Automaat;
  • Niet groter dan 42 mm, en niet te dik vanwege het dragen van overhemden;
  • Swiss Made en het liefst een gerenommeerd merk. Don’t get me wrong, ik vind mijn Seiko, Citizen, Casio en Timex fantastisch, maar desondanks wilde ik graag eens een stapje omhoog gaan.

Ik was eerlijk gezegd snel klaar. Het moest en zou de Brosnan Omega Seamaster 300 M worden. Waarom?

  1. De Seamaster voldoet aan alle voorwaarden die ik voor mezelf stelde;
  2. Mijn vader heeft een tijdje precies dezelfde gehad, nu helaas niet meer. Als 8/9-jarig jongetje wil je in veel opzichten op je vader lijken. De appel valt niet ver van de boom, laten we het zo zeggen. Daarnaast is mijn vader ook een groot James Bond-fan. Dat was de toen de reden dat hij hem kocht.
  3. James Bond. Als jongetje groeide ik op met Pierce Brosnan als James Bond. Ik vond (en vind) alles James Bond-gerelateerd fantastisch. Het eerste Bond-horloge dat ik hem zag dragen was de Seamaster met ref. nr. 2541.80. Dat was de Quartz versie in 41 mm.

Ik wilde desondanks graag een automatisch horloge; veel specialer en interessanter in mijn optiek. Het moest uiteindelijk een Seamaster 2531.80 worden. De laatste weken was ik de verkoopkanalen en HF in de gaten aan het houden. Daarnaast had ik contact opgenomen met Ramon /@Crownguard en uiteindelijk attendeerde Ramon mij op de Omega die @MarcNB te koop had gezet. Ik was helaas net te laat en ik dacht dat het voorlopig weer zoeken ging worden. Dat was totdat Tom /@Nomdeplume1 out-of-the-blue contact met mij opnam. Hij had het horloge van Marc overgenomen en via Marc vernomen dat ik zeer geïnteresseerd was en wilde hem graag aan mij verkopen. Uiteindelijk heb ik gisteren Tom ontmoet en de Omega gekocht. Een droom die uitkomt. Waarvoor bovengenoemde mannen bedankt!

De Omega is in geweldige staat, recent geserviced (Full Service ... niet alleen schoonmaken en olie geven) en met originele doos en papieren. Kortom: de perfecte aankoop voor mij.

Ik heb geprobeerd een aantal mooie foto’s te maken en zal deze hieronder laten zien. Ik heb al gespeeld met wat verschillende bandenopties en ik moet toegeven dat ze allemaal best goed staan. Desondanks zijn de originele ‘tramrails’-stalenband en de PhenomeNato Bond nato mijn favoriet.

Enfin, weer genoeg geluld. Veel lees-en kijkplezier, fijne Kerstmis en alvast een gelukkig 2018.

Deze Seamaster draagt mooi dun en de band zit heerlijk.

Mooie details…

Subtiele dome…

Heel mooi in de combinatie met de grijze nato die ik van Tom erbij kreeg.

Deze bruine vintage van WatchGecko staat ook verrassend goed.

Ook sportief met een zwarte cordura van BOB.

Dit is naast de stalen band mijn favoriet. Draagt geweldig en staat geweldig. De modern Bond van PhenomeNato. Geweldige nato.

Niet te vergeten: uitstekende en mooi aangebrachte lume.

Mooie afsluiter. Dit is een kaart die mijn vader bij de aankoop van zijn Omega erbij kreeg. Dat kaartje gaf die aan mij en die heb ik altijd bewaard. Mooi moment. :sunglasses:

96 likes

Geweldig, geniet ervan!

1 like

Prachtig horloge gefeliciteerd ermee, jouw kerstdagen kunnen niet meer stuk. Gewoon de stalenband er om laten de andere banden vind ik niks maar dat is persoonlijk.:slight_smile:

2 likes

Hier kan ik mij bij aansluiten. Prachtige klok op een prachtige stalen band, vergeet de rest…:+1: Proficiat!

Dick

2 likes

Prachtig, blauw rubber staat er ook goed op. Geniet ervan.

1 like

Gefeliciteerd, heel mooi horloge.

1 like

Erg mooi, proficiat!

1 like

Mooie klok en mooi verhaal. Geniet er van!

1 like

Veel plezier met deze klassieker! Jij ook bedankt voor de prettige deal.

1 like

Wil er ook een…:sleepy::sob:

1 like

@hierboven Mijn kerstdagen kunnen niet meer stuk nee :innocent:. Ik vind de stalenband geweldig en deze zal naar alle waarschijnlijkheid samen met de PhenomeNato het meest gebruikt worden. Desondanks moet ik toegeven dat dit horloge redelijk wat banden kan hebben. Het is leuk om af en toe een beetje te experimenteren met banden. Een rubberband moet ik in de zomer eens naar gaan kijken!

Mooi verhaal en prachtig als jeje droomhorloge weet te bemachtigen! Van harte!! :relaxed:

Persoonlijk ook een van mijn favorieten!
Vind die leren band ook erg goed staan en tjah die nato: geen James Bond fan kan zonder!!! :sunglasses:

1 like

Ik draag de mijne vooral op de tramrails stalen band

Topklok

1 like

Prachtig moment inderdaad! Sentiment is voor mij een mooie bijkomstigheid bij horloges. Vaak is een horloge meer dan simpelweg een horloge. Er kan een diepe betekenis achter zitten en dat vind ik enorm intrigerend.

Die Nato mag idd niet ontbreken! :sunglasses:

1 like

Was je vader niet even jaloers? :smile:

2 likes

Mooie geschiedenis achter het verhaal , veel draag plezier gewenst!

1 like

De omega is mooi, je verhaal en enthousiasme prachtig!

1 like

Stiekem denk ik van wel! Omgedraaide wereld: vroeger was ik degene met jaloezie :sweat_smile:.

1 like

Dankjewel!

Dankjewel! Zo blij als een kind :joy: