NA: Minerva duo stop timer bord !!

Jaren geleden heb ik in dit stokoude topic gelezen over een mazzeltje dat onze forumeigenaar overkwam.

Minerva gerelateerd, dus aandachtig doorgelezen. Die zou ik ook wel eens aan de verzameling toe willen voegen! Een mooi jaren 70 stopwatch bord van het door mij verzamelde Minerva.
Ik heb al heel wat stopwatches en andere Minerva dingen, maar dit is toch wel erg leuk.

In al die jaren verzamelen ben ik er nog nooit een tegengekomen, tot vd week op marktplaats! Contact gezocht, mooie prijs afgesproken en vandaag in huis! Ik moet eerlijk zeggen, zat redelijk te stuiteren op de bank nadat ik de koop gesloten had :joy::joy:

Een mooi groot jaren 70 blauw metalen notitiebord, in de originele Minerva doos. Overal netjes gemerkt. En drie nos stopwatches erop die keurig werken. Duo stop, dus indrukken is resetten en meteen weer starten. (daarom krijg je ze ook nooit precies op nul gestopt, ze beginnen meteen weer te lopen) met een handel om ze precies op het zelfde moment te starten en te stoppen. Een zeer mooie aanvulling op mijn collectie!

Ook de originele gebruikershandleiding erbij, in het Engels en Duits. Gebruikt om sport en bedrijfsmatige processen te timen. Nederlands geleverd ook, de sticker van de Firma Post in Santpoort zit er nog op, helemaal zoals mijn verzamelaarshart het graag ziet!

En zonder foto’s geen verhaal:





Ben er nog steeds helemaal blij mee, dank voor het kijken!

Groet Erik

26 likes

Heel erg leuk!
Veel plezier ermee.

1 like

Hoe gaaf!!
Gefeliciteerd, goed dat die bij jou terecht is gekomen. :+1:

1 like

Dank, de verkoopster op MP vond het ook erg leuk dat het bij een Minerva liefhebber terecht kwam, ben benieuwd of ze hier nu mee leest :sweat_smile:

:star_struck:Gefeliciteerd Erik :beers:
Groeten Iwan :motorcycle:

2 likes

Wow, wat ontzettend mooi bewaard gebleven zeg.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je zat te stuiteren van zo’n compleet en bijzonder stukje geschiedenis!

1 like

Dit is toch wel een pareltje! Die stopwatches had je zelf al, toch? Gefeliciteerd, inderdaad bij de juiste persoon terecht gekomen! :+1:

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Heerlijk om te lezen, prachtig om te aanschouwen!!
Nostalgische tijd-meting “avant la lettre”!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Nee , die stopwatches zaten erbij, hij is helemaal origineel zoals destijds zo geleverd. Wel grappig dat hij wel Nederlands geleverd is door Post, maar dat de, dus originele, stopwatches, niet Post gemerkt zijn. Hij is ook geleverd aan het einde van het bestaan van de Firma Post, na de verhuizing van de winkel in amsterdam naar Santpoort, dus blijkbaar namen ze de moeite niet meer om hun naam op de voorkant te drukken.

3 likes

Echt een hele mooie vondst!!

Gefeliciteerd.

1 like

Leuk zeg, nog nooit gezien; mooi stuk voor de verzameling. :+1:

1 like

Gaaf man, zoiets kom je inderdaad niet vaak tegen! :+1::ok_hand:

1 like

Dat is SUPER cool. Ma echt.
Ik moet dringend nog eens wat foto’s schieten van mijn stopwatchen. (Nieuwe Gallet Yacht-Timers yeah :wink: )

1 like

Dank voor de leuke reacties allemaal!

En inderdaad, een van mijn leukste aanwinsten sinds tijden. Zo zie je maar dat je toch nog weleens iets bijzonders op mp kan scoren!

1 like

Mooie aanwinst. Wel een hoog Frederick Winslow Taylor gehalte, als ik zo de documentatie doorlees :wink:

1 like

Die moest ik even opzoeken, maar inderdaad, de arbeiders en hun productiviteit worden zo goed in de gaten gehouden…

Is denk ik des jaren 70, heb ooit een andere gekocht, de linker op de foto

Ook begin jaren 70. De verkoper waar ik hem ophaalde vertelde mij dat hij werd gebruikt in de drukkerij waar hij vroeger werkte. En inderdaad om uit te zoeken hoe efficient alles verliep. Tot eind jaren 60 deden ze daar alles zoals het al jaren ging, maar begin jaren 70 moest alles ineens getimed en gemonitord worden om het productie proces efficiënter te maken.

1 like