NA: Seiko SKX013

Na ruim een jaar geen Seiko duiker in mijn horlogedoos gehad te hebben, begon het een paar weken geleden weer te jeuken.
Ik vind het een tof idee dat een horloge als de SKX007 een mooie historie heeft, maar je hem toch als beater kunt dragen. Dat zou ik bij een Submariner of zelfs een Seamaster toch niet durven denk ik.

In de afgelopen 12 jaar heb dan ook 2 SKX007’s en 1 SKX009 gehad. Fijne horloges, maar gezien de huidige trend en mijn veranderde persoonlijke voorkeur, met 42mm wel een beetje fors.

Ik kende de mid size SKX013 ook wel, maar was bang dat deze met 38mm weer wat te klein zou zijn, bovendien lees je online vaak dat het horloge een beetje een ‘tonnetje’ is doordat het wel net zo dik is als een SKX007.

Na wat twijfelen uiteindelijk toch de SKX013 bestel bij eGlobal. Een paar dagen na mijn bestelling werd dit artikel geplaatst op Hodinkee, altijd fijn om je keuze met zo’n artikel te kunnen valideren :slight_smile:
Ik moet eerlijk zeggen dat de maat ‘in het echt’ even wennen was, maar na een paar dagen wil ik absoluut niet anders meer.

Ter referentie, dit is een SKX007 om mijn ca. 17cm pols:

Door de (in verhouding) lange lug to lug van de SKX013, lijken ze op de foto bijna even groot, maar om de pols voel je het verschil wel goed.

24 likes

Blijven toppers ,gefeliciteerd met je aankoop

1 like

Ik zag inderdaad zo snel niet het verschil. Fraaie Seiko. Lijkt forser dan-ie is begrijp ik ook. Staat je goed in ieder geval. :+1: Veel plezier er van!

1 like

Helaas heb ik de 007 niet meer, anders had ik ze naast elkaar kunnen fotograferen. Nu maar een foto online geleend:

1 like

Staat je goed👍

1 like

O, ja. Da’s inderdaad wel een verschil. :face_with_monocle::open_mouth:

1 like

Mijn beste,

Ziet er goed uit!!
Proficiat dan ook met deze robuuste aanwinst!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Blijft mooi, veel draagplezier!

1 like

Staat inderdaad goed! Veel draagplezier!

1 like

Ik heb zelf ook een skx009 gehad en was na het lezen van een aantal berichten hier, bang dat hij te klein zou zijn, maar ik moet zeggen dat het voor mijn 17,5 cm pols een perfecte maat is.

2 likes

Mooie klok, veel draagplezier.

1 like

Staat je goed ! De band enn de lugs compenseren voor de diameter. Mooie aanwinst :ok_hand: en uiteraard veel draag plezier ! (Daar zijn ze tenslotte voor gemaakt :grin: )

1 like

Zoiets en dan met een High Accuracy Quartz erin zonder meteen in de GS-categorie terecht te komen. Zou ik ook voor gaan denk ik. Mooi is dit model zeker, iets minder “lomp” dan de 007/009!

1 like

Staat erg goed. Juiste aankoop geweest.

1 like

Mooie klok, ik aas er ook op:slight_smile:

Zit met hetzelfde euvel, 42 mm is voor mijn 17cm pols naar mijn mening iets te…de SKX 013 is een mooi maatje lijkt me.

Ik ken de Eglobal site niet, net zo goed al monsterwatches?

1 like

Veel draagplezier toegewenst met de 013!
Deze ook nog in de collectie gehad, tof horloge, geniet ervan!

SKX011 vs SKX013

1 like

Het risico is groter als bij Monsterwatches, maar ze zijn ook een stukje goedkoper. Check anders dit draadje: Horloge kopen bij eGlobalCentral Horloges worden netje in een Seiko doosje geleverd, zonder Seiko garantiebewijs (garantie loopt via eGlobal zelf).

Ik zou niet al te veel van de garantie verwachten. Heb nog nooit een bericht terug ontvangen van hun klantenservice.

1 like

Die rubber(?) band is cool! Wat voor iets is het?

Bij zo’n aankoop reken ik daar ook niet echt op moet ik zeggen. Dat is toch altijd een beetje tricky met grijze handel vanuit het (verre) buitenland. Aan de andere kant als je een gebruikte zou kopen heb je helemaal geen garantie, en een nieuwe via een Europese winkel/webshop is een stuk duurder.