Die horloges hebben nauwelijks tijd om in te branden op je netvliesđ±
Komt goed ik oordeel sowieso altijd heel snel op basis van een beetje input
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Nee, ik dus ook niet. Maar ik neem dan ook de tijd om me te verdiepen in een horloge en bekijk het ook altijd eerst 'ns in het echt. En dan beslis ik of het wat voor me is. Ik heb namelijk echt geen zin en tijd om wekelijks een of meerder horloges te moeten verhandelen. Zeker de laatste jaren, als ik iets koop, dan koop ik het omdat ik het echt te gek vind. Ik voel dan ook zelden de behoefte om het (snel) weer weg te doen.
Zie die van mij voorlopig ook niet vertrekken. Sterker nog, er komt er deze zomer nog een bij!
Ik heb nu een aantal jaren een SKX007 en sinds precies twee weken ook een SRP777 (new Turtle). Heb eens een aantal gedachten en bevindingen opgeschreven in een apart topicje.
Sorry @anon50762135EV, ik hield het gewoon niet meer vol om te wachten op jouw review en dit moest ik gewoon even kwijt.
Ben nog steeds benieuwd naar jouw ervaringen!
Thanks, man! En dat ziet er lekker uit!
Kort snel genot ( shot )
En het volgende âŠ
Elf.
Ik heb sinds enkele weken de srp773 (blauwe versie), nu valt het me op zodra ik de kroon uit trek om de tijd verzetten dat ik een soort van weerstand voel. Voelt in ieder geval niet prettig aan, hetzelfde gevoel ongeveer als je probeert tussen 21:00 - 00:00 de datum probeert te verzetten bij een horloge. En de kroon moet ik echt recht weer op de tube draaien anders krijg ik de kroon niet vast gedraaid.
Is dit normaal?
Bij het uittrekken van de kroon moet er altijd een weerstand worden overwonnen.
In de uitsparing van de opwindstift valt een pennetje van de tirette. De laatste wordt aan de andere uiteinde op zijn plaats gehouden door de tiretteveer. Aan het uiteinde van deze veer is een uitsparing aangebracht overeenkomende met het aantal klikken dat de kroon kan worden uitgetrokken. Deze bewegingen geven nu eenmaal weerstand.
Hier een plaatje waar één en ander te zien is aangaande de opwindstift en verder:
Ook lijkt het me vrij normaal dat de kroon (in dit geval dus een moer) recht op de tube moet worden gedraaid.
Met vriendelijke groet,
Inca
Bij het uittrekken van de kroon in stand 3 bedoel je? In stand 1 kan het horloge handmatig worden opgewonden en is (dus) inderdaad enige âweerstandâ te voelen. In stand 3 en 2 (dag-/datumverzet) zou die weerstand niet te voelen moeten zijn.
Bij het weer in de schroefdraad terugdraaien van de kroon is het op zich normaal dat de schroefdraad even moet âpakkenâ en je hierbij lichte druk moet uitoefenen. De mate waarin dit speelt verschilt nog wel wat per horloge. Wat vaak helpt is om de kroon eerst iets naar links te draaien. Hierna draai je 'm gemakkelijker in de schroefdraad.
Klopt! Als je de kroon linksom draait, voel je op een moment dat de kroon een klein beetje naar beneden zakt. Dat is het moment dat de kroon âprecies voor de draadâ zit. Als je vanaf dat punt de kroon rechtsom draait, pakt de draad de kroon mee totdat deze niet verder wil. Overdrijf hier niet, vast is zachtjes vast Het blijft fijnmechanica
Zojuist de gouden variant bij Rob besteld
Lang getwijfeld maar toch de knoop doorgehakt, nu geduld hebben
Dank je voor de uitleg!!
Inderdaad in stand 1 is de weerstand goed te voelen en inderdaad bij de rest is het niet voelbaar.
Bedankt voor de uitleg!!