Omega speedmaster reduced

Simpel gewoon een factuur van de horloge maker die hem heeft geserviced heeft.
Daar staat alles op wat je wilt weten, onderdelen die vervangen zijn (of niet) en de datum van wanneer het gebeurd is.

Ieder mechanisch horloge moet je gewoon eens in de x tijd (geen idee wat de service interval is voor de reduced maar zo rond de 5 a 7 jaar lijkt me niet een gekke periode).
Dus ook het uurwerk heeft zijn service / schoonmaak en doorsmeerbeurt nodig.

Dus je chrono niet gebruiken daarmee bereik je precies helemaal niets, het gewone uurwerk heeft ook zijn service nodig.

1 like

Toch wel blij met dit forum, lekker uitgesproken meningen (voor en tegen). Dan laat ik deze schieten, vanwege de onderhoudshistorie en ga ik verder zoeken. De exemplaren met recent onderhoud zie ik vooralsnog alleen voor tegen de 2500 aan. Dan vind ik het verschil met een nieuwe prof voor onder de 4 wel weer klein…

3 likes

Mocht je alsnog een Pro overwegen: koop die altijd full set (met die grote doos en alle shizzle) én incl stalen band!

Op staal is de lug 2 lug trouwens vrij groot door diezelfde stalen band. Op staal heb je wel zo’n 17cm polsomtrek nodig oftewel ga die eerst passen!

1 like

Omdat? Misschien zie ik wat over het hoofd.

Omdat achteraf alsnog een stalen band erbij kopen écht heel duur is.

Verder verkoopt het horloge veel makkelijker mét stalen band en full set mocht je in de toekomst toch eens iets nieuws willen kopen.

Verder is ie mooi op staal maar dat is een subjectieve mening mijnerzijds! :sunglasses:

3 likes

Snap ik, al zou ik een reduced niet met een pro willen vergelijken qua horloge, pro is echt een stukje groter.
Dan is passen het devies! Gaat ook niet over een broodje kaas dus ik zou zeggen neem je tijd en sla gewoon eens dat horloge om de pols.

Hier vind je trouwens mijn zoektocht en uiteindelijke aankoop van mijn pro (redelijk recentelijk nog), staan wel wat tips in waar je wellicht wat aan hebt.

2 likes

Een reduced met een Debois Depraz module is zeer af te raden, ik heb zelf zo’n reduced gehad met deze compilatie, de bediening is precair en bij een mankement word het erg kostbaar om te servicen danwel te reparen/vervangen

Doorsparen voor een professionel zou mijn advies zijn

1 like

Hier de twee verschillende modellen om de pols. Ik vind het verschil minimaal, zeker als de reduced ook nog op staal gedragen zou worden.

imageimage

2 likes

Die bovenste is een FOIS en geen Pro!?

1 like

Thanks voor je advies. Grappig dat iedereen het over sparen heeft, dat speelt in mindere mate een rol, het is vooral de afmeting die het hem doet.

1 like

Correct.

Kan zeker wel kapot :joy: is bij mij ook gebeurt en ik gebruikte de chrono ook nooit.

1 like

Overweeg je nou een FOIS en geen Pro? :smiley:

Ik overweeg beide, maar in eerste instantie ging ik voor de reduced ivm de 39mm en smalle polsen.

2 likes

Zo’n FOIS is zeker óók een mooie maat en met saffierglas!

1 like

+1.

Reduced is een heerlijke afmeting. Een pro is gewoon te groot.
Ga gewoon lekker voor een reduced, alleen ik zou adviseren om er één te zoeken die ‘het niet meer doet’.
1K bieden, 800 euro voor een full service met nieuw uurwerk & lekker van gaan genieten.

4 likes

FOIS doen dan, hier die van mij op 17,5cm pols op staal :ok_hand:

3 likes

Dit inderdaad! De Reduced is top, draag hem met erg veel plezier maar de service bij S&C a € 750,- tikt toch aardig door. Dus als je een kan vinden met recente service, ga daarvoor :slight_smile:

3 likes

Er valt ook wel iets voor te zeggen om juist voor een te gaan die onderhoud nodig heeft, mits de prijs goed is. Na service bij Omega heb je weer garantie, en papieren/bewijs van service, wat ook fijn is voor een eventuele verkoop.

2 likes

Mee eens; verder weet je dan 100% zeker dat het horloge bij Omega is geweest.

Meerdere scenario’s zijn mogelijk! :slightly_smiling_face:

1 like