NA: Omega Speedmaster Moon watch

Na een drukke zoektocht naar een jong gebruikt exemplaar die oeverloos strandde i.v.m. (in mijn ogen) onrealistische vraag prijzen van diverse forum leden die mij benaderden via PB (dit varieerde tussen de 3450 tot 4200 euro) werd ik door @jdommel gewezen op deze prachtige aanbieding van een nieuwe versie (80 euro meer voor een nieuwe in de stickers leek mij een no brainer), en na enig navraag en research bleek Guardian of Time een zeer betrouwbare partij dus durfde ik het aan om mijn duurste aankoop ever via Internet te doen.

Wat de constructie van Guardian of Time ook moge zijn ze zijn het goedkoopst als je via bank overboeking in Euro’'s betaald. Mijn voorkeur om met Visa te betalen kon alleen in GBP en daarmee kwam ik op een aanzienlijk hogere prijs uit.
Kortom na wat wikken en wegen, nogmaals de reviews lezen en wat contact heen en weer met ze toch gekozen voor de overboeking.
Dat bleek allemaal zeer netjes te verlopen en ik kreeg op de verwachtte dag meteen bevestiging dat de som was ontvangen en men mijn horloge ging bestellen (je moet wel even geduld bij ze hebben).
Dit duurde bij mij iets meer dan 2 weken maar eergisteren kreeg ik een net telefoontje vanuit Londen, mijn horloge was gearriveerd, en klaar voor verzending en zou de volgende dag afgeleverd worden via verzekerde DHL expresse.

Dit verliep ook weer vlekkeloos, ik had er wel voor gekozen om het pakket bij een ophaalpunt af te laten leveren en gisteren rond 20.30 na een lange werkdag opgehaald.
Enthousiast het pakket uitgepakt en genoten van de mooie verpakking, Rolex eat your heart out wat dat betreft want deze verpakking overtreft die van mijn Submariners by far :slight_smile:

De band was geschroefd dat wist ik, maar i.v.m. mijn hobby uurwerkjes uit en in elkaar halen ben ik in bezit van een prima horlogemakers schroevendraaiers set, althans dat dacht ik.
Al snel kwam ik er achter dat ik het met mijn gereedschap niet uit ging komen omdat de schroeven voorzien zijn van Loctite en serieus (nee echt serieus) goed vast zitten.

Snel een vraag gesteld in een topic waar ik verwachtte ervarings-deskundigen te treffen, maar soms weet je het antwoord al voor je de vraag stelt en dat was in dit geval ook zo.
Ik moest naar de professional.
Maar ja … zoals bekend ben ik kniepert eerste klas (vandaar ook mijn zoektocht naar de beste prijs) en zag ik er wel tegenop om nu bij de Omega dealer binnen te stappen met dit horloge.
Echter had ik niet echt een andere keuze, dus vanochtend meteen gebeld naar van Willegen in Rotterdam om te informeren of ik langs mocht komen om de band te verstellen.
En dat mocht! Discreet werd er op geen enkel moment gevraagd waar ik het horloge had aangeschaft, en werd het horloge terwijl ik een heerlijke dubelle espresso kreeg met een heerlijk bonbon op maat gemaakt.
Nog even leuk gekletst over horloges en toen ik vroeg wat ik verschuldigd was mocht ik niets betalen. WOW !
Ok nogmaals gevraagd of het echt ok was, maar men stond erop er geen vergoeding voor te krijgen.

Super natuurlijk vandaar dat van Willegen in Rotterdam hier een eervolle vermelding krijgt, ik had er graag voor betaald maar dit is van grote klasse, want deze juwelier weet natuurlijk ook dat dit een horloge is wat via Internet is aangeschaft.
Hulde dus !

Maar na wat omzwervingen toch mijn eerste echte nieuwe hoogsegment horloge, ik heb ander mooi spul in de verzameling maar die heb ik niet uit de stickers mogen halen, deze wel.
Hij is perfect voor mijn 17,5cm pols, het opwinden is een genot, wat loopt dat uurwerkje lekker en wat is het een lust voor het oog.
Blij dat ik voor de originele Hesalite ben gegaan, kortom een genot om te dragen en om te zien.

Zien ?
Inderdaad Pic’s or it did not happen :slight_smile:


76 likes

Enjoy de Speedy! :wink:

1 like

All’s well that ends well :wink:.

Geniet er van! :+1:

1 like

Topper👍

1 like

Super!! Gefeliciteerd met je top aankoop!! Ga je geen spijt van krijgen.

Nu het volgende doel… bandjes kopen :wink:

2 likes

Gefeliciteerd met jouw prachtige nieuwe Speedmaster Moonwatch, veel plezierige tijden er mee gewenst!
Ook een pluim op de hoed van “van Willegen” in Rotterdam natuurlijk.

Dit zijn toch de mooie dingen in het leven😀.

3 likes

Hahaha ik heb net als jij dezelfde “walk of shame” gemaakt naar een AD om de band op maat te laten maken! :yum:

En ook bij mij was het gratis! :flushed:
(hallo dubbel schuldgevoel!) :crazy_face:

Maar hij is er!
Heel veel plezier ermee!

5 likes

Proficiat met deze aankoop! Een topper!!

Inderdaad! Nato, leren bandjes,… de speedy staat met alles!

2 likes

Van harte. Schitterend exemplaar. Geniet er met volle teugen van!

1 like

ooh da’s inderdaad exact hoe het voelde!

hahaha , yes indeed :slight_smile:

Dank nogmaals voor het delen van de ervaring en nope deze jongen blijft voorlopig om de pols, en ik kan me maar 2 scenario’s bedenken dat ik überhaupt ooit een horloge weg zou doen. Bij 1 scenario lig ik tussen 6 plankjes en zal het me jeuken en andere als ik ECHT geen centjes meer heb.
Kortom ik vermoed dat ook deze een deel wordt van mijn erfenis :sunny:

2 likes

Topding, geniet ervan. :+1:

1 like

Prachtige klok!

1 like

Wow, erg gaaf!

1 like

geniet er van.

1 like

Enjoy!

Ik heb ook goede ervaringen met een London-based internet verkoper. Ik vrees dat die tijden gedaan gaan zijn :thinking:

2 likes

Welnee die mannen verzinnen ongetwijfeld een oplossing! :smiley:

Tof! Gefeliciteerd.

1 like

Gefeliciteerd! Wat een mooi horloge! Bedankt voor het vermelden van de verkoper. Nu heb ik een adres erbij waar ik ook een speedmaster kan halen.

1 like

Geniet van je aanwinst, zeer mooi

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst :ok_hand:

2 likes