(Laatste?) Dao Vostok Amphibia mod [resultaat in post 74]

Ik moet toegeven dat ik dit in andere context ook wel eens heb gezegd in mijn leven :joy:

1 like

Sjonge, jonge jonge, zelfs in een Vostok topic, sneu hoor.
Jij maakt mij zo boos.

Zo raar kan het lopen. Slechte foto’s hieronder, maar even voor het idee en morgen betere foto’s.

Laatste spullen binnen:

Meh. Nee. Het klopt niet.

Backup bezel insert:

Hmmm… beter.

Maar de frisse uitstraling past niet meer zo bij het leer. Ander bandje dan?

Okee dit is wel nice :sunglasses::fire:
Zo blijftie dan maar even. Morgen meer foto’s maar… thoughts?

4 likes

Yes, die laatste. Niets meer aandoen. Behalve dan te koop zetten want je moet downsizen! Onthoud dat nou eens!

1 like

Hahaha thnx. Ben ongeveer gehalveerd dus gun mij ook wat ja :joy:

Maar idd kans dattie in de verkoop gaat. Nog niet zeker, maar mocht iemand interesse hebben pb me dan even :+1:t2:

Haha nee joh, was een geintje hè. Je bent toch lekker bezig zo. Met opruimen en met lekker aanklooien. Moet af en toe toch kunnen? Ik zou deze lekker gaan dragen en hem na een tijdje pas te koop zetten.

1 like

I know maar happen is ook wel eens leuk :upside_down_face:

Dit precies :+1:t2:

1 like

Kan gevaarlijk zijn hè :joy:

1 like

Super :+1:

1 like

En toch is die wijzerplaat mooi hoor.
De bezel ook, mooier dan de back up insert, maar de combi klopt niet helemaal idd.
De wijzers passen imho niet.
Misschien paddle hands met een mooie secondenwijzer en een mooie matte stalen band?

1 like

Thnx! Mja zou kunnen, maar ik laat hem hierbij denk ik. Hij is leuk voor erbij en gaat uiteindelijk wel weg denk ik, dus ga er niet meer geld in steken dan nu

1 like

Mwoa ik betwijfel het.
Je legt hem weg maar het zal wel weer gaan jeuken denk ik, je lijkt me niet de persoon die genoegen neemt met iets wat je niet naar tevredenheid hebt afgerond. En dan komt er wel weer iets moois uit de Dao watch modding hoge hoed.:wink:

Haha klopt, maar in dit geval… meh, er zit geen jeuk meer in. Ik vind hem geinig, wijzerplaat is leuk, maar ik weet dat ik hem niet zal dragen. De Vostok Bb58 zie ik als het maximaal haalbare met Vostok, de oranje allereerste die ik had gemaakt hou ik uit nostalgie. Deze en nog een andere met een blauwgroene scuba dude dial (als ik het uurwerk goed kan laten lopen, is denk ik gemagnetiseerd) gaan het niet redden in mijn collectie :joy:

1 like

Grappig dit. Heb je misschien wat meer informatie hierover? Het lijkt me wel leuk om een keer een vostok te modden.

2 likes

Hier kun je al heel veel vinden.

2 likes

Zeker, in het topic sowieso die gedeeld werd, maar in mijn profiel kun je ook al mijn andere mods vinden met een verhaaltje erbij hoe of wat en het proces van modden :+1:t2:

1 like

Dit is het geworden:

En ik ben er best blij mee!

  • Het brushen van de kast is goed gelukt, zelfde techniek als met mijn Vostok BB58 mod
  • De bezel is gaaf, ipv coin edge geeft dit net meer glimmer zonder too much te zijn :hugs:
  • De dial lijkt continu licht te geven, waardoor ik vanuit mijn ooghoeken steeds verleid word automatisch even naar mijn horloge te kijken
  • Blauwe lume is nice
  • Insert past er goed bij

Minpunten:

  • Het kleine krasje / putje in de wijzerplaat, soms te zien, soms niet
  • Lume pip is groene lume :roll_eyes:

Ik laat hem zo! Zoals hierboven aangekondigd denk ik deze uiteindelijk te verkopen, maar vind hem voor nu nog te leuk :grin:

Wat jammer is, is dat ik onderdelen over hou:

  • Het korte Colareb leren bandje, erg mooi, maar enige andere 22mm horloge die ik heb is de SLX Save Daocean, die zet ik niet op leer
  • De gouden SKX Yachtmaster insert
  • Beiden heb ik 2x, omdat het eerste artikel van beiden een imperfectie had
  • Beiden kostten me €40 dus heb €80 liggen waar ik niks mee doe, moet ik maar weer zien te verkopen :roll_eyes:

Het leven gaat niet over rozen he :joy: maargoed, inmiddels flink wat leuke mods, dus het is het waard.

Zoals gezegd, pb bij interesse :+1:t2:

8 likes

Proficiat, bijzonder goed geslaagd! Complimenten. De dail is fantastisch en verdient inderdaad (@andrepost refereerde hier terecht al aan) meer sjiekere wijzers. Dat zou hem in z’n geheel helemaal af maken. Het rood van de secondewijzer contrasteert te veel met de kleur van de dail. Maar kan natuurlijk ook aan de foto liggen. Desalniettemin, ben fan van je mods.

2 likes

Leuk toch zo? Ik vind die rode secondewijzer wel leuk zo op dat oranje. Zou hem lekker gaan dragen en dan zie je wel toch?

1 like

En toen stond die in het blauwe gedeelte :male_detective:

1 like