Out of Order (OOO)

Hier zitten volgens mij ook de nodige liefhebbers van kunstmatig verouderde horloges. Zie onder meer hier voor Out of Order horloges…ik kende het niet.
Grappig detail “Damaged in Italy”!

Zijn overigens wel meer topics over zag ik.

3 likes

Doet me denken aan die design spijkerbroeken waar gaten in geknipt worden en met stenen ofzo bekrast worden.

Fijn dat ze mineraal glas gebruikt hebben, want dat bekrast makkelijker dan saffierglas. Plexiglas was nog beter geweest :wink:

3 likes

Het wordt al zo veel gedaan door modders, en zelfs door echte merken, hier de Laco Flieger Erbstück:

https://www.ablogtowatch.com/laco-flieger-erbstuck-watches-are-meticulously-hand-aged/

Ik vind het logo er nogal goedkoop uitzien.

Oh, en:

1 like

Echt heel storend. Dit ‘model’ des te meer:

gr, HJR

2016 Fender Telecaster 64’ relic

:confounded::confounded::confounded::confounded::confounded::confounded::confounded:

2 likes

Ach, voor wie het leuk vindt, fijn dat het er is toch :smiley: Zie het mezelf niet kopen.

Draadje bestond overigens al:

Ach… Nog een draadje waarin ik eens flink van leer kan trekken tegen deze liederlijke laaienlichterij en de krankzinnige consumptiecultuur die dit soort gedrochtelijke goederen bon ton maakt.

Da’s altijd goed. :slight_smile:

Dat gerommel met het equivalent van kapotte spijkerbroeken is dus precies waarom ik LaCo niet als serieus horlogemerk zie.

1 like

Wat is het volgende: een (nieuwe) auto in de showroom met deuken en krassen?

1 like

Ik schreef teruglezend wat te neutraal: Ik vind het óók niet wat (zowel van Laco als Out of Order).

Ik kan het van een modder echter veel beter hebben dan van een horlogemerk. Even de koffie/ketjap-SKX draad (zie link) opgezocht van @HanDavinci en ook jij vond het prachtig.
Waarom vind ik dat veel aardiger om te zien? Omdat als je een horloge lang draagt óók zelf de tekenen des tijds aanbrengt? Ik denk dat het zoiets moet zijn. Spijkerbroeken met kant en klare gaten er in vind ik eigenlijk ook niks.
Al doe ik een spijkerbroek met een vers zelfgemaakt gat al jaren meteen in het schap met kluskleding, en vind ik een vintage horloge wat er nog helemaal NOS uitziet stiekem ook prachtig.

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/9/4/941ef27155393c4be08592ef8de8c402c1bc89b7_1_281x500.jpg

draad:
https://www.horlogeforum.nl/t/handavinci-s-faux-patina-skx009j/114738

2 likes

Oh, jazeker kan ik dat van een modder / hobbyist goed hebben! Ik heb ooit zelf een ding gedaan met azijndamp en een bronzen kast, en dat zijn gewoon geinige projecten.

Ik weet ook niet waarom ik het van fabrikanten niet goed kan hebben. Dat geldt trouwens ook voor auto’s. Auto’s moeten er, als ik ze bij een dealer zie, spik en span uitzien. Dat ik drie maanden na aanschaf aardappels uit de kofferbak kan rooien is mijn beslissing, maar neemt niet weg dat ik geen gaar uitziende auto koop. :slight_smile:

2 likes

Koud aan de bips. Ga zo maar eens op een fiets zitten, dat zijn geen grapjes.

1 like