Patek-bezitters?

Nou! Zeker in deze prijsklasse verwacht je dat ze aandacht hebben voor dat een horloge van alle kanten en op alle manieren aan een hoge standaard voldoet. Maar nu vind ik patek wel vaker vreemde keuzes maken, zoals soms de positie en grootte van het datumvenster. Dat kan er op foto’s soms heel goedkoop uitzien.

2 likes

Vind m niet eens zo verkeerd. Maar nog niet echt een koopje

De 5327 vind ik ook schitterend en zou een mooie aanvulling zijn. Dan nog deze mooie witte chrono erbij. :+1:

11 likes

Heel mooi!

Ik dacht, waarom loopt die schaal niet door zoals een tachymetre. Maar als je de 25 niet haalt, dan ben je overleden…

4 likes

Die is wel fraai :wink:

1 like

Naar aanleiding van @AmsterdamVintageWatches zijn verhaal over hoe hij zijn grailwatch heeft kunnen bemachtigen door middel van de bezoeker in zijn winkel met een 5208, heb ik ook dit horloge nog eens opgezocht en hier viel mij op dat zelfs dit miljoen dollar kostende horloge de kroon niet in het midden heeft:

@Bidle Blijkbaar is dit voor Patek niet een criterium / iets waar ze zelf op letten.

2 likes

Klopt, maar dit is dan ook complicatie op complicatie. Eigenlijk weer een soort van instap categorie met meerdere complicaties. :joy:

Dan kom je weer uit bij een uurwerk waar alles netjes geïntegreerd is, zoals een 5175 voor een slordige 2,5 miljoen voor jou. :slight_smile:

Ik vind ze overigens beide niet zo mooi.

3 likes

Die versieringen :scream:

Ik heb deze in het echt gezien volgens mij in het Patek Philippe museum :slight_smile:

Niet mijn stijl.

1 like

Wel wat kaal die wijzerplaat, kunnen ze er niet nog een power reserve bij doen :joy:

2 likes

Allemaal prachtig qua kunde ed. Enkel blijft het gewoon een,… lelijk ding.

Omdraaien en dan genieten van het uurwerk is er ook al niet bij. :wink:

1 like

Pfff
Als.ik zou weten wat dat ding zou kosten, hoppa de kliko in. Wat kits ding

3 likes

Daar hebben ze deze voor met meer ruimte op de wijzerplaat, slechts 47,7mm en voor de prijs van één gangreserve krijg je er twee.

4 likes

Om weer even die vieze smaak uit onze mond te spoelen. Hier een mooie link van een blog met heerlijke foto’s van de betere modellen.
Heb hem wel eens vaker geplaatst, maar blijft toch mij favoriete blog om te volgen m.b.t. Patek. De meesten zullen wellicht moeite hebben met de taal, maar de foto’s zijn zeer zeker de moeite waard.

Gewoon klikken op een model en vaak zijn er dan ook foto’s van de diverse uitvoeringen.

Klikker de klik.

Zelf net deze weer om gedaan en nu even genieten van het weer:

19 likes

Kent u het spreekwoord: “beter één Grand Seiko sbgw231 om de pols, dan tien Patek Calatrava’s op instagram”?

Op Instagram:
https://www.instagram.com/p/B-oHpRnnL37/?igshid=d87m925ixkd0

Om de pols:

13 likes

Ik heb het normaal niet zo met hommages.
Deze is wel bijzonder goed geslaagd.

2 likes

Echt Seiko hoe goed deze lijkt. :scream:

2 likes

Dit is mijn grail :heart_eyes:
Fantastisch zo mooi!

Misschien is het dan ook wel omdat de Calatrava pas in 1932 is ontworpen, terwijl Seiko al in 1930 een horloge had dat typisch die vorm had. Dus misschien is de Calatrava wel een hommage aan de Seiko…

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/a/f/3/af37fa50f00527de5851b6b6ba0d6d3ac5651938.jpg

1 like

Weet iemand of de officiële Patek boutiques überhaupt nog wachtlijsten accepteren voor bijvoorbeeld een Aquanaut? Of zijn ze daar al helemaal mee gestopt?

Iemand hier die het geluk heeft op zo’n lijst te staan? :hugs:

Bel ze op. Je weet maar nooit.

1 like