Seiko ellende

Bah, ik vond het flauw, en had het weggehaald.
Maar de SKX is een betrouwbare beater die tegen een stootje kan.

2 likes

Sarcasm?

Hele betrouwbare horloges. Kenmerkend design. Zijn top dingen.

Tuurlijk kan je pech hebben… Maar je moet een Patek of AP ook niet laten vallen.
Meneer wil kennelijk een robuuste quartz. Maakt seiko ook goeie van.

1 like

Zak ik mijn reactie dan ook maar aanpassen?!

1 like

Nou, dat weten we dan. Leuk dat je het ons laat weten, maar het had echt niet gehoeven :wink:

Nee hoor, dat zal me leren.:no_mouth:

2 likes

Net als zoveel in het leven is ook dit cyclisch. Vraag maar aan @dreski van: Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko. naar Het Grote Incoming topic (deel 3) :grin:

2 likes

helemaal eens :ok_hand:

Klopt. Ze blijven toch mooi alleen de zoektocht naar de perfecte kost veel geld.:wink:

10 likes

Net 6 dagen lid van het HF.
Lijkt wel of je alleen hier bent gekomen om je gal te spuwen :wink:
Misschien is een mechanisch horloge niets voor jou. Ga je toch fijn voor een Quartz of solar horloge.

3 likes

Pas in post nummer 7 wordt Rolex genoemd… Dat kan vlotter Rollieboys!

Pech met horloge kan. Dat uurwerk vervangen is inderdaad goedkoper dan service.

3 likes

SKX dat is toch juist de tank onder de Seiko’s . Heel erg zuur voor je, maar gewoon gevalletje dikke pech denk ik. Om nou meteen heel Seiko als merk te bashen vind ik weer een tikkeltje overdreven reactie.

3 likes

4 likes

Maar ik ben het wel een beetje met hem eens … ik ben ook op de “budget” en “middenklasse” Seiko’s afgeknapt. Met name mijn laatste SKX007 en SRP779 vielen toch wel een beetje tegen qua afwerking.

Qua Japanners staan op dit moment Citizen en Casio voor mij boven Seiko op het lijstje.

1 like

Mijn SKX is inmiddels vier keer op de grond gevallen en ik heb hem een ontelbaar aantal keren tegen iets hards aangestoten. Hij loopt nu nauwkeuriger dan toen hij nieuw was…

2 likes

Ach ja, ik heb er een stuk of 10, en ik ben er gek op…:rofl:

Ik heb het vermoeden dat @brba geen idee heeft wat hij gedaan heeft door dit te posten.

Een micromerk als Seiko moet je natuurlijk wel de kans geven om zich te ontwikkelen als horlogemaker. Zeker in de eerste productie exemplaren van een SKX. Deze moet nog verder ontwikkeld worden. Geef ze een kans om dit te realiseren. Koop gewoon nog eens een SKX over een jaar of 15, misschien zijn ze dan wel van de kwaliteit die jij verwacht.

In de tussentijd kan je dan misschien beter een duiker van een gerenomeerd merk kopen.

Zo, …

4 likes

Gewoon een 6309 Turtle kopen. Goede vintage voor 350 euro en niet stuk te krijgen. Smoelt nog een stuk beter ook

1 like

Nee hoor :slight_smile: Same story here.

Draag m’n Marinemaster 300 veel vaker dan mijn 116600. Zelfs de SKX007 krijgt meer polstijd.

Hallo allen, bedankt voor al jullie opmerkingen en adviezen in recordtijd! Na mijn Seiko- deceptie nu een onverwoestbare en nauwkeurige Casio G- shock( hoewel nauwkeuriger en schokbestendiger wel wat minder mooi qua looks…)

2 likes