Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko.

Voor mij klopt deze stelling. Na zeer veel exemplaren te hebben gehad waaronder ook de duurdere Velaturas toch steeds meh…of zwaar teleurgesteld in de QC van Seiko. De Grand Seikos bekoren me helemaal niet. Voor dat geld zou ik lekker doorsparen voor een ander merk…Wie heeft dit ook?

27 likes

Het enige wat ontbreekt om een uit de hand gelopen draadje te creëren is zeggen dat een ander merk, bij voorkeur Rolex, beter dan Seiko is. Ik moet toegeven dat ik momenteel ook geen Seiko heb, en ik er ook geen mis :stuck_out_tongue:.

6 likes

Casio is zelfs beter dan Seiko…

3 likes

OMG :scream:
Tegen Rolex schoppen oké maar forumlieveling Seiko hier genadeloos afmaken… Run @dreski, run!

14 likes

In de wereld der horlogerie is ‘De Seiko’ een fase waar iedere patiënt nu eenmaal doorheen moet gaan. Na deze fase zul je zien dat er een wereld voor je opengaat. Mogelijkheden die tevoren onbereikbaar leken, kunnen dan tot de werkelijkheid gaan behoren. Hoewel, sommige lijders kennen een terugval en komen na de Seiko fase ook weer in een eendimensionale wereld terecht. Deze personen kampen met de ‘Ziekte van Rolex’.

:wink:

25 likes

Over de QC van Seiko kan ik niets zeggen door het feit dat ik er geen heb.
De reden is dat ik niets met Seiko heb, vooral met de duikers.
Sommige dressers vind ik wel mooi maar zou er niet snel eentje aanschaffen.

groetjes Lenno

1 like

Als je geen vintage ambieert, zou ik de stelling nog kunnen omarmen enigszins. Hoewel er ook wel mooie moderne exemplaren zijn hoor.

Ondanks mooie Zwitserse horloges in de collectie, zou ik mijn Seiko’s absoluut niet weg willen doen. Sterker nog, dat zouden in sommige gevallen de laatsten zijn.

Een mooie mix is essentieel voor de liefhebber

17 likes

Inderdaad. Seiko is kut, en GS nog veel kutter. Bah. Als je nog Lord Matic’s, Lord Marvel’s, King Seiko’s, GS en Brightz dingen hebt, doe ze direct weg. Goedkoop, want het is rommel. Prutspul.






75 likes

Haha lekker topic!

Maar ik snap jouw punt, ik vrees dat er ook voor mij wel een kern van waarheid in zit. Maar dan nog zal ik twee Seiko’s in mijn collectie nooit wegdoen, vanwege de sentimentele waarde.

GS blijft toch voorlopig mijn grail, dit merk lijjkt mij juist de perfectie te bieden voor een zeer concurrerende prijs in dat segment.

Edit:
Ik ben ook zeker niet anti-seiko of anti-welk merk dan ook, puur vanwege een merk…
Ik heb een SARY057 en die vind ik al zo perfect, dat is voor mij voldoende om de rest van de reeks Seiko’s over te slaan en pas weer verder te kijken bij Grand Seiko.

Met ca 20 Seiko’s heb ik nul QC problemen gehad, score 0%

Met 4 Rolexen heb ik 2 x QC problemen gehad, score 50%

You choose…

25 likes

Nah… voorlopig Seiko fanboy.

2 likes

Ik heb het ook, ik heb een aantal Seiko’s gehad en weer zeer snel verkocht.
Over Grand Seiko kan ik niet goed oordelen, ik heb er nog nooit in real life gezien. Maar wat ik hier voorbij zie komen… Erg mooi.

Ik ben ook meer een Casio man. :grin:

2 likes

Aan een Seiko heb je twee leuke momenten. Als je hem koopt en als je hem verkoopt.

:sunglasses:

Nee excuses aan alle liefhebbers van Seiko, echter ik hen nooit iets gehad met Seiko. Ooit een exemplaar gekocht via Catawiki, puur om te weten hoe catawiki werkte… de Seiko daarna opgeknapt en weer verkocht via catawiki voor de fun aan een liefhebber in Frankrijk. Nou prima. Horloge was leuk maar zoals gezegd ik heb er niets mee.

:beers:

3 likes

Die Alpinist was ik helemaal weg van. Eindelijk aangeschaft en toen kwam ik erachter dat de kroon die de kompasring draait zo los zat dat ik geen scheet meer durfde te laten uit angst dat ik de weg kwijt zou raken.

11 likes

Stop met die vieze plaatjes… :drooling_face:

2 likes

Maar Seiko is wel een merk dat alles zelf maakt. Ook met een rijke geschiedenis en klassieke ontwerpen en heeft gezorgd dat veel horloge liefhebbers met hun horloge is begonnen.
Tja, iedereen heeft zo zijn mening.

5 likes

Is het alweer vrijdag?.. :joy:

5 likes

Ik heb overigens mijn andere horloges mede gekocht door een handig spaarsysteem. Ik ging dan in de stad in de vitrines naar Seiko’s kijken en voor iedere scheef uitgelijnde chaptering in de winkel stopte ik een euro in een potje. Dat ging erg hard.:wink:

16 likes

Ik vermoed dat elk merk wel z’n qc isdues heeft.
Ik heb al een zestal seiko’s gehad, geen enkel probleem mee gehad.

3 likes

Met twee Seiko’s in twee jaar bij één QC problemen gehad. Niet dat het een groot genoeg aantal is om er iets over te zeggen maar foutjes met uitlijnen, niet gereguleerde uurwerken en datum wijzingen die uren duren zijn niet uitzonderlijk.

1 like