Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko.

Dat is ‘by design’ dat heeft niet veel met de QC te maken. Ik houd zelf wel meer van het ‘twaalf-uur-KLAK’ systeem, zoals bijvoorbeeld in mijn bulova.

2 likes

He just needs some love…

16 likes

In dat geval zal het toch fijn zijn als dit rond twaalf uur gebeurt. Zelf zal ik niet snel meer en Seiko vanaf een render foto kopen.

Even voor mij als newbie hier; is het normaal om voor elke hersenscheet een topic te openen?

35 likes

Dit topic is een beetje als natrappen naar je ex(en) met eenzijdig delen van de ervaren tekortkomingen… :rofl:

14 likes

Of het normaal is weet ik niet, maar het gebeurt wel :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Waarom? Jij hoeft je toch niet te verontschuldigen omdat je kaas, Seiko en Sounding niet cool vind? Dat mag toch allemaal gewoon? :slight_smile:

“Magic, The Chaptering”, bestaat dat nog? Maar je hebt wel gelijk, uitlijnen doen ze niet voor 140 ballen. :slight_smile:

Zo lang ze binnen de spec lopen van wat er in het boekje staat is reguleren natuurlijk een luxe-vraag. Ook de datumwissel is inherent aan het type uurwerk. Je hebt 7s26 in handen gehad, of 4r uurwerkjes, neem ik aan?

Da’s geen QC probleem, da’s gewoon de specificatie van wat je koopt.

Ik heb in twintig Seiko’s één apparaat gehad met QC problemen, daar was een pakking lek. Seiko Nederland heeft dat keurig opgelost met een service, reiniging en nieuwe pakkingen. Binnen garantie, zonder discussie, met rapportje.

Die baby tuna is nog steeds ergens binnen het forum, denk ik.

2 likes

Zullen we dit onderwerp bij een meet oid aansnijden onder het genot van een biertje en binnen 60 sec over iets anders beginnen?:joy:

3 likes

Dat systeem heeft z’n nadelen. Ik heb op mijn nieuw verworven quartz de datum nooit zien verspringen. :wink:

1 like

Seiko is the best

17 likes

Tja dat zou kunnen, ieder voordeel heb z’n nadeel denk ik…

1 like

Tegenwoordig wel, bij voorkeur zonder tekst want in de titel kan je het ook zetten.

Ik word helemaal Pseiko van al de Zeiko topics

image

5 likes

Waar een overdosis Horlogeforum al niet toe kan leiden (…)

!Wees gewaarschuwd!
afbeelding

1 like

Och, soms een beetje FB-achtig…
Heb zelf niet zo veel met merken, wel met modellen; de Alpinist zou mooi staan naast m’n Tudor bv!
Alleen Invicta is btw niks, haha😂!!

1 like

Ben totaal geen fanboy van welk merk dan ook. Tot zo’n 500 euro heeft Seiko voor mij de mooiste Duikers in het Gamma. Daar boven ga ik kijken naar iets uit de Alpen.

1 like

Hopelijk hebben de critici mbt de gehele kwaliteit voldoende realiteits besef dat er zeer veel gedaan en (ver)geprutst wordt met Seiko. Als je dus een realistische beoordeling wil geven dan kan dat uitsluitend als je nieuw hebt gekocht. Heb je een occasion aangeschaft dan kan/mag je niet zeuren als er iets mis gaat, je weet namelijk niet welke ervaringen je NA heeft!

2 likes

De Seiko 5 reeks en dan voornamelijk de goedkopere zijn best leuk en ok voor het geld.
Voor de rest laat Seiko me steenkoud

Deze discussie is per definitie zinloos omdat merkbeleving zo persoonlijk is.

8 likes

Ik ga altijd wel één of meerdere Seiko’s in de verzameling hebben. Ze hebben gewoonweg zalig vintage spul gemaakt. Een vintage Alpinist staat hoog op mijn lijst, en ook de jaren '60 monopusher chrono.

Ik begrijp ook niet welke positieve boodschap de TS wil brengen met dit topic.

2 likes